Additionally, paste this code immediately after the opening tag: info visa voor route laos,china ;koenming tsjamdo lhasa kath - Forum Wereldfietser

info visa voor route laos,china ;koenming tsjamdo lhasa kath

wij willen binnekort gaan fietsen vanuit thailand door laos en dan omhoog via koenming , tsjamdo richting lhasa en dan via de friedship highway
naar kathmando
heeft iemand ervaring met het regelen van visa voor china , en met name de permit voor tibet en het gedeelte friendship highway
ik las ergens dat de totale tijd in china drie maanden mag zijn , maar ik heb ook twee gelezen

Ik heb dezelfde vragen als jij. Het stuk van de Laos grens naar Kunming en door naar Chengdu is volgens de websites die ik tot nu toe heb gevonden geen probleem. Ik hoorde van Peter Snow (bikechina.com) dat de route van Chengdu naar Lhasa nu ook geopend is, en de route van Lhasa naar Kathmandu is al geruime tijd legaal te doen. Ik vraag me ook af hoe ik een 3 of 4 maanden lang visa kan krijgen. Heb jij al wat meer gehoord?
Wanneer zijn jullie van plan af te reizen?

Patrick

Hallo,
Dit plan klinkt zeer goed. Ik vroeg me alleen af hoe jullie dat doen met het regenseizoen in china. Hier wordt namelijk duidelijk aangegeven dat het in juni, juli en augustus erg veel regent in china.

http://www.travelchinaguide.com/climate/changchun.htm

Wat is jullie planning?
Jan Willem
hoi,
Wij vertrekken zondag voor een jaar fietsen en ben hier nog het laatste aan het opzoeken. Weten jullie al iets meer over het fietsen van Laos naar Lhasa? Hoe regelen jullie malariapillen? nemen jullie pillen mee of ga je alleen preventieve maatregelen nemen?Daar we een jaar onderweg zijn zouden we van in Turkije pillen moeten nemen tot Juni 2006.Is dit niet te lang?

kristien
Hoi Kristien,
Wat betreft het malaria vraagstuk, ik neem als ik op reis ga voor een maand een stuk of wat malaria pillen mee voor als ik ziek wordt, dat geeft me genoeg tijd om bij een daadwerkelijke besmetting in een goed ziekenhuis te belanden en/of nog meer pillen te kopen. Ik slik dus niks preventief a omdat dit erg duur is en b omdat de kans dat je malaria krijgt mijns inziens niet erg groot is als je maar de nodige andere preventieve maatregelen neemt : insmeren, blote lichaamsdelen als het gaat schemeren bedekken, klamboe hoewel ik deze eerlijk gezegd niet vaak gebruik. Ook kan je gebruik maken van muggenspiraaltjes enz.

En zeker als je een jaar op reis gaat zou je je een ongeluk moeten slikken.

Maar een ieder zijn of haar keuze.

Succes en veel plezier met de reis !
Ik denk dat je tegenwoordig wel de nodige permits kan regelen in Chengdu, Kunming of Dali.
Een visum China kan je in China eenvoudig verlengen tot 6 maanden. uiteraard niet vermelden dat je naar Tibet wil...
Veel reisgenot,
Guy

Heel veel praktische informatie tref je in de gids KIPPEN EN KLEEFRIJST van Bernadette Speet: escaper@planet.nl