Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brompton voorwiel + son naaf en verlichting - Forum Wereldfietser

brompton voorwiel + son naaf en verlichting

Hallo iedereen

ik heb tweedehands een brompton gekocht, en wil deze laten herlakken, want die is met de hand overschilderd.

om de kosten te drukken denk ik er aan om het voorwiel waarin een son naaf zit samen (of zonder) de verlichting te verkopen. ik zou overgaan op ledlampjes op batterijen want fiets zelden in donker weer of althans nooit lang, en steeds verlichting van de straat....

ik vraag me af wat mensen er nog voor over zouden hebben ? de naaf is in perfecte conditie, het wiel in goede staat, de verlichting werkt ook nog goed. Nieuw is dat goed voor 400 euro.

is er iemand geinteresseerd en wat zou dat moeten opleveren ?

dankjewel
Hallo,

Wat voor verlichting zit erop?
Volgens mij is 400 Euro een beetje veel.
Een SON naaf kost iets minder dan 200 Euro. Velg en spaken erbij hooguit 40 Euro.
Dus als de prijs fors omlaag gaat heb ik wel belangstelling.

Groeten, Wouter
Wouter schreef:Hallo,

Wat voor verlichting zit erop?
Volgens mij is 400 Euro een beetje veel.
Artikel prijs aantal totaal
SON XS naafdynamo (20") 199.00 1 199.00
Son Edelux zilver 139.00 1 139.00
brompton velg 17.00 1 17.00
spaken Sapim, Hoshi #14 0.35 28 9.80
wiel spaken 27.50 1 27.50





Totaal 392.30

:roll:
fillemon schreef:Nieuw is dat goed voor 400 euro.


Goede benadering, vergeleken met Marten z'n berekening.......
Sietse schreef:
fillemon schreef:Nieuw is dat goed voor 400 euro.


Goede benadering, vergeleken met Marten z'n berekening.......
Als het een led Edelux is en niet een halogeenbolletje
neen het is geen edison lamp.

ik had gewoon gekeken naar de nieuwprijs van zo'n brompton kit, en dan zit dat rond een kleine 400 euro. Met edelux zit dat op 465 euro.
ik denk het dus meer deze richting uit gaat


XS naafdynamo (20") 199.00 1 199.00
standaard brompton voorlicht met schakelaar : 22,00
standaard brompton achterlicht met standby : 18,00
standaard brompton bedrading: 19,00
brompton velg 17.00 1 17.00
spaken Sapim, Hoshi #14 0.35 28 9.80
wiel spaken 27.50 1 27.50
velglint: ?

zou een 310 euro moeten zijn, nieuw.

Zelf de onderdelen in elkaar laten zetten kost minder dan de kit, brompton lost it there....

tja als iemand geinteresseerd is, laat maar horen, ik ben nog niet zeker of ik heel het ding ga verkopen, maar laat maar horen,

groetjes
fillemon schreef:neen het is geen edison lamp. ....

en
...

standaard brompton voorlicht met schakelaar : 22,00.

:idea: Als ik juist geinformeerd ben is Edison juist die man van de gloeidraden :idea:


:wink:
OEPS, :D
Waarom een goed wiel wegdoen als je de SON dynamo zou kunnen gebruken om je telefoon e.d. op te laden. Anderen zoeken zich rot naar zo'n systeem; jij hebt het belangrijkste en duurste onderdeel al.....
Groet Erik
PS in mijn ligfiets heb ik al een SON dynamo en die gebruik ik in de winter voor verichting en tijdens de fietsvakantie in de zomer om mijn telefoon op te laden.
Wat is de wielmaat?
liedje schreef:Wat is de wielmaat?
De wielmaat is Brompton, net als de asdiameter en de naafbreedte. Als je geen Brompton hebt niet aan beginnen!
de wielmaat is 16".

ik zou het voorwiel verkopen om de kosten te drukken. Heb een brompton gekocht waarvan het frame hand overschilderd was, je kan het niet geloven hoe slordig, ook valt de verf er zo af, en je ziet het frame bloot liggen.

Omdat het frame volledig kaal moest heb ik besloten een aantal zaken direct up te graden of te vervangen door nieuw materiaal, en ook al is elk onderdeel niet zo duur, het gaat wel vooruit.

herspuiten frame

nieuwe remhendels (de oude zijn nogal slap)
de remblokken (koolstop) (velgen sparen)(oude versleten)
remkabels
remgeleiding
versnellingskabel
versnellingsgeleiding
trapas (even getwijfeld maar toch maar besloten)
balhoofdset (er is zelf daarin verf terecht gekomen)
spatborden (oude waren gescheurd en op sommige plaatsen mee geverfd)
nieuwe achterband.
achteras opnieuw invetten
scharnier achtertrein vernieuwen
lock van de achtertrein installeren zodat die niet onvrijwillig kan inklappen
plastic tandwielbeschermer (voor je broek)
plastic brompton onderdelen of frame bij elkaar te houden
nieuwe ketting

op de rest van de onderdelen ontgaat me wat, maar je ziet het is bijna een heel nieuwe fiets.

De son zou ik verkopen omdat ik dan een gewoon voorwiel koop en met led lichtjes ga rondrijden. Ik zelf fiets atlijd in de stad, en dus altijd veel straatverlichting, met een ledje kom je goed toe.

Met de brompton ga ik nooit trekken, dus opladers gsm is al helemaal "een brug te ver".

Indien ik de son ga houden, ga ik het voorlicht wel upgraden. Dat wil zeggen: ik ga in het voorlicht een 1watt led installeren (heb er al een paar gekocht, was dat ooit van plan maar kwam er nog niet van). Het gevolg is dat ik 170 lumen uit de voorlamp ga krijgen; dat is natuurlijk wel een hoop en zorgt voor veel licht overal.

Dus kort door de bocht : ik geef de son misschien op om de brompton minder duur te maken.

Brompton betaald : 500 euro
spuiten en verzenden : 100 euro
nieuwe onderdelen: 175 euro
eventueel een bagagedrager: 75 euro

het fietsje is nieuwprijs wel 1400 euro.
Ik denk er over na,

heb ook nog een DAHON vitesse :-) en daar ben ik super blij mee. had de brompton gekocht omdat ik nieuw werk heb, en de trein op moet, maar blijkbaar zit ik alleen op de trein, dus laat ik de veel te groot vouwende dahon in de middencoupé staan. Ik heb de dahon ook tweedehands gekocht, was in slechte staat, heb alle naven opnieuw ingevet, vooral de sram achteras was in slechte staat; En heb alle remblokken en remkabels en leidingen vervangen. Ik moet wel eens kijken naar het stuur en het balhoofdset. Had ergens gelezen dat dat nogal kwetsbaar is. Maar moet zeggen dat die dahon een superfietsje is. Voor dat geld allles erop en eraan. En stevig, heel steving vind ik de DAHON.
NADEEL van de Dahon: veel te groot vouwend, en zwaar. Maar ik zelf geen lichtgewicht, dus die paar kilo meer dan een brompton is niet belangrijk, en het grote vouwen heb ik op de trein ook geen last mee, maar een drukke treinverbinding zou een heel ander paar mouwen zijn.
erikheijn schreef:Waarom een goed wiel wegdoen als je de SON dynamo zou kunnen gebruken om je telefoon e.d. op te laden. Anderen zoeken zich rot naar zo'n systeem; jij hebt het belangrijkste en duurste onderdeel al.....
Groet Erik
PS in mijn ligfiets heb ik al een SON dynamo en die gebruik ik in de winter voor verichting en tijdens de fietsvakantie in de zomer om mijn telefoon op te laden.
beste, ik heb een brompton met son naaf wat heb ik extra nodig om mijn telefoon en gps op te laden
mvg