Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarom anoniem op dit forum? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waarom anoniem op dit forum?

bert sitters schreef: Het is juist deze ongelijkwaardigheid die mij ontzettend stoort. Mensen die zonder zelf in beeld te komen, van alles kunnen beweren.
Juist omdat ik onder mijn eigen naam op dit forum schrijf, dwing ik mezelf om mijn woorden steeds zorgvuldig te kiezen. Ik vind het niet erg dat alles later op internet is terug te vinden omdat ik achter mijn eigen woorden sta.

Ik heb de indruk dat de zorgvuldigheid afneemt als er anoniem op forums (dus ook hier) geschreven wordt.
Zoals o.a. Roald aangeeft zijn er volgens mij soms heel legitieme redenen om anoniem te posten op een forum.
Natuurlijk zijn er (veel te veel) mensen die van die anonimiteit misbruik maken om de alle remmen los te laten en beledigende, domme, ... dingen te gaan posten. Maar ik beoordeel dan toch liever mensen op de inhoud van wat ze schrijven, dan op het al dan niet anoniem posten. Ook omdat je van mensen die een echte naam gebruiken niet de garantie hebt dat ze wel hun echte naam gebruiken.

Het is niet omdat je anoniem wenst te posten, dat je ook werkelijk iets te verbergen hebt naar de anderen mensen op dit forum toe. Men kan goede redenen hebben om niet te willen dat werkelijk iedereen weet wat je over een bepaald onderwerp denkt, wanneer je van huis weg bent, wat je hobby's zijn, .... Het kan in sommige gevallen - zelf als wat je post doordacht, niet beledigend, ... is - toch in je nadeel spelen op je werk, bij het zoeken naar werk, ... (Het zoeken op iemands naam is tegenwoordig bij veel sollicitatieprocedures toch geen uitzondering.)

Hier post ik wel met mijn eigen naam, maar dat doe ik dus niet altijd en overal.

Renaat
Wie geeft mij de garantie dat Wim echt Wim is, of Bert echt Bert etc. Het maakt mij helemaal niets uit zolang er maar met fatsoen met elkaar gecommuniceerd wordt. Ik stel een vraag op dit forum en er ontstaat een prachtig onderwerp met vele waardevolle reacties. Daar gaat het volgens mij om.
Er vanuitgaan dat deelnemers die zich anoniem op dit forum presenteren dit doen om makkelijk te kunnen schoppen gaat mij te ver. Ik lees heel veel op dit forum en kan niet anders concluderen dan dat er door vele anonieme leden op een nette manier wordt gecommuniceerd. Gelukkig zijn er ook de beheerders die meekijken.

En ja, sommigen hebben misschien een hele goede reden om niet met hun echte naam hier aanwezig te zijn. Prima toch? Zolang er maar met fatsoen wordt geschreven en mijn vragen nog steeds op een fantastische wijze worden beantwoord. Dat is volgens mij de basis van dit forum. Toch?

Groet, Arno
Er zijn hier op het forum al verschillende mensen met dezelfde naam als mij daarom gebruik ik een nickname

Maar ik sluit m´n bericht wel altijd af met me echte naam, heb verder weinig te verbergen. Ik denk dat iedereen wel geheimen heeft die niemand hoeft te weten en die ga je dan natuurlijk niet op internet zetten.

gr. Eelco en dat is mijn echte naam
Hans van Lent schreef:
bert sitters schreef: Het is juist deze ongelijkwaardigheid die mij ontzettend stoort. Mensen die zonder zelf in beeld te komen, van alles kunnen beweren.
Juist omdat ik onder mijn eigen naam op dit forum schrijf, dwing ik mezelf om mijn woorden steeds zorgvuldig te kiezen. Ik vind het niet erg dat alles later op internet is terug te vinden omdat ik achter mijn eigen woorden sta.

Ik heb de indruk dat de zorgvuldigheid afneemt als er anoniem op forums (dus ook hier) geschreven wordt.
Zelf vind ik het ook wel heel fijn als ik de mensen ken die ik op het forum actief zijn en juist in het echt te ontmoeten zodat ik ze beter leer kennen. Dat is echt interessant om juist naar de Nieuwjaarsborrel te gaan, een wereldfietsbeurs of een andere activiteit van de Wereldfietser. Ik noem maar even mensen die ontmoet heb ik het verleden die hier op dit forum vaak actief zijn of zijn geweest zoals "de Tovenaar" (Minko), Bert Sitters natuurlijk, Michael Wannet, Martin Gerritsen, Blanche, Jim etc. etc. Omdat ik ze persoonlijk ontmoet heb, weet ik dat ze waardevolle antwoorden geven op vragen en daarom een goede informatiebron zijn voor toekomstige fietsreizen. Dus ontmoet de mensen eens in het echt. Volgende kans is al morgen.
Groeten, Rutger
Ik post niet onder mijn gewone naam om commerciële redenen: ik wil dat mensen die op mijn naam zoeken vooral veel foto's vinden die ik gemaakt heb. Dat ik ook iets met fietsen heb is daarnaast niet moeilijk te achterhalen.
Verder vind ik het wel fijn als mensen op zijn minst onder een deel van hun echte naam posten, want ik vind het vaak lastig een gevoel te krijgen bij iemand die onder een weinigzeggende nickname schrijft. Echt ontmoeten zoals Rutger zegt is inderdaad nog altijd onovertroffen.
Leon
multiwgb schreef:Je onderschat het internet behoorlijk zeg. Heel in het begin gebruikte ik ook mijn naam, je moet deze maar is bij Google invoeren.
Het zegt niet alles maar 3.920.000 hits op jouw naam. :lol: :lol:
Dat kan juist ook een reden zijn om wél je echte naam te gebruiken. Als mensen mijn naam googelen en op een fietsersforum terecht komen, vind ik dat prima. Je bepaalt zo meer zelf wat mensen vinden als ze jou googelen. Als jij niks onder je echte naam online zet, vindt Google vooral wat derden online zetten. In het slechtste geval zijn dat spammers die jouw naam gebruiken.

Ik heb trouwens op dit forum mijn echte naam gebruikt omdat dat hier de cultuur is; op andere fora heb ik vaak wel nicknames.
@ Rutger Dus ontmoet de mensen eens in het echt. Volgende kans is al morgen.
Groeten, Rutger
Morgen zul je mij in ieder geval ontmoeten Rutger! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Dat je er niet voor kiest met voor en achternaam overal op het internet bekend te zijn vind ik heel logisch. Maar ik vind het wel prettig dat, als ik mensen van het forum live tegen kom, ik makkelijk de link kan leggen naar hun forumberichten en met nicknames wordt dat een stuk lastiger. Een nickname werpt voor mij zo dus een barriere op tussen de persoon op het forum en de persoon IRL.
Ik ben ervan overtuigd dat informatie verzamelen over personen steeds eenvoudiger en efficienter zal gaan.
Ik weet zeker dat de volgende siutatie in de toekomst gaat plaatsvinden.
Je wordt door iemand gebeld. Hij zegt ik ben van bedrijf ???? waar jij ook contacten mee hebt. Hij heeft van jouw bepaalde gegevens nodig. Je kent dat wel, je twijfelt maar hij of zij heeft al jouw gegevens en deze kloppen dus wordt het een vertrouwd gesprek. Je geeft die bewuste informatie enz. enz..
Ik heb ook niets te verbergen en dat probeer ik zo te houden maar we zijn niet allemaal het zelfde.
Toen ik in deze regio ging wonen, zelfs mijn plaatsnaam vind ik niet nodig, stonden alle achter-en schuurdeuren open. Je kon zo bij de mensen binnenlopen. Wat zou nu het advies van jullie kunnen zijn, wel of niet opslot doen. :wink:
multiwgb schreef: Toen ik in deze regio ging wonen, zelfs mijn plaatsnaam vind ik niet nodig, stonden alle achter-en schuurdeuren open. Je kon zo bij de mensen binnenlopen.
Ach ja, dat was vroeger in heel Nederland zo, helaas leven we nu in 2012 :wink:
Michael W schreef:
multiwgb schreef: Toen ik in deze regio ging wonen, zelfs mijn plaatsnaam vind ik niet nodig, stonden alle achter-en schuurdeuren open. Je kon zo bij de mensen binnenlopen.
Ach ja, dat was vroeger in heel Nederland zo, helaas leven we nu in 2012 :wink:
Er zijn nog steeds dorpjes waar dat kan hoor...
HansvanderVeeke schreef:
Michael W schreef:
multiwgb schreef: Toen ik in deze regio ging wonen, zelfs mijn plaatsnaam vind ik niet nodig, stonden alle achter-en schuurdeuren open. Je kon zo bij de mensen binnenlopen.
Ach ja, dat was vroeger in heel Nederland zo, helaas leven we nu in 2012 :wink:
Er zijn nog steeds dorpjes waar dat kan hoor...
Je bedoelt toch niet Baflo? http://www.nu.nl/binnenland/2491722/age ... baflo.html

Gerd
HansvanderVeeke schreef:Er zijn nog steeds dorpjes waar dat kan hoor...
Tuurlijk, moet je eerst twee uur in je auto zitten voor je op je werk bent. :lol:
multiwgb schreef:
HansvanderVeeke schreef:Er zijn nog steeds dorpjes waar dat kan hoor...
Tuurlijk, moet je eerst twee uur in je auto zitten voor je op je werk bent. :lol:
:shock: :evil:

Fiets, Trein :P
multiwgb schreef:Ik ben ervan overtuigd dat informatie verzamelen over personen steeds eenvoudiger en efficienter zal gaan.
Ik weet zeker dat de volgende siutatie in de toekomst gaat plaatsvinden.
Je wordt door iemand gebeld. Hij zegt ik ben van bedrijf ???? waar jij ook contacten mee hebt. Hij heeft van jouw bepaalde gegevens nodig. Je kent dat wel, je twijfelt maar hij of zij heeft al jouw gegevens en deze kloppen dus wordt het een vertrouwd gesprek. Je geeft die bewuste informatie enz. enz..
Ik heb ook niets te verbergen en dat probeer ik zo te houden maar we zijn niet allemaal het zelfde.
Toen ik in deze regio ging wonen, zelfs mijn plaatsnaam vind ik niet nodig, stonden alle achter-en schuurdeuren open. Je kon zo bij de mensen binnenlopen. Wat zou nu het advies van jullie kunnen zijn, wel of niet opslot doen. :wink:

Er is een groot verschil tussen gewoon de deur op slot doen of je verbergen achter een hoge muur rond je huis en je erf alleen betreden of verlaten in een geblindeerde automobiel.
GerdC schreef:
HansvanderVeeke schreef:
Er zijn nog steeds dorpjes waar dat kan hoor...
Je bedoelt toch niet Baflo? http://www.nu.nl/binnenland/2491722/age ... baflo.html

Gerd
En toch staan hier de achterdeuren nog steeds open...
multiwgb schreef:
HansvanderVeeke schreef:Er zijn nog steeds dorpjes waar dat kan hoor...
Tuurlijk, moet je eerst twee uur in je auto zitten voor je op je werk bent. :lol:
Haha... In twee uur ben ik in Amsterdam. En dat zijn dezelfde twee uur die iemand nodig heeft om van Almere naar Amsterdam te komen in een file van blik :wink:
HansvanderVeeke schreef:Haha... In twee uur ben ik in Amsterdam. En dat zijn dezelfde twee uur die iemand nodig heeft om van Almere naar Amsterdam te komen in een file van blik :wink:
Hoe doe jij dat dan?
Leon
Vanaf Friesestraatweg, Groningen naar Amsterdam Zuidoost is 1 uur en 40 minuten, in de spits, zonder snelheidsovertredingen, met de auto. (gemiddelde van 100 keer per jaar naar Amsterdam rijden)
Vanaf Baflo is dus ook in 2 uur te doen.