Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee weken volledig betaald op vakantie? - Forum Wereldfietser

Twee weken volledig betaald op vakantie?

Voor een Italiaanse klant ben ik op zoek naar iemand die veel van fietstechniek weet, die kampeerervaring heeft en goed Engels of Italiaans spreekt.

Hij wil twee weken op een warme plek fietsen van ongeveer 5 maart tot en 19 maart. Je kunt bijvoorbeeld denken aan Marokko (maar dan uiteraard niet het noorden). Maar eventueel een andere warme bestemming niet al te ver zou ook kunnen.

Hij rijdt op een redelijk standaard fiets (Rohloff, riem, HS33 en SON) en zal alle kosten betalen. Dus over de tickets en de verblijfkosten hoef je je geen zorgen te maken. En je krijgt nog een aardige fooi toe.

Ik doe voor hem de screening, dus als je een goede bekende bent of een Vriend- of Vriendin-van-Eric bent, dan is dat een voordeel.

De klant is 39 jaar oud, heeft een vriendin en is directeur van een bedrijf. Communicatie is direct en zonder poespas. Dus graag iemand die verbaal sterk is en een hogere opleiding strekt tot aanbeveling.

Als jou dit avontuur iets lijkt, mail mij dan. Graag in het Engels met zo veel mogelijk informatie over jou zelf.

Ciao

Eric Schuijt
Mmmm... niet onaantrekkelijk. :D

Wat ik me overigens afvraag? Gezien de fiets van de betreffende Italiaan lijkt dan de vraag van "veel van fietstechniek weet"niet een beetje overkill?

Peter
On Jan. 1st we received the following e-mail:

Hi we Are a cuple of 39 yo, with the intention to trave l with a bicycle.
We like to' camp and to' shoot pictures.
We need halp in order to choose the right equipment bicycle ecc We Are happy to' pay your service on a consultacy fee base.
Please let us know if You Are interested in our proposal Regards. xxxxx

Paul googled the man’s name and discoved that he is now busy recruiting people to crew on a sailboat trip around the world. (Same first name, last name and e-mail adress)

Then today a friend of mine e-mailed me that someone had telephoned them- and he wants to fly them to Italy to be his personal bike touring consultants plus he’s willing to pay all their expenses for a week to teach him everything they know.

Strange…
Peter, hij wil gewoon veel leren. Had hij beter een goedkope fiets kunnen kopen, maar ja dat is een ander verhaal.

Grace, hij heeft vandaag met FG gebeld, maar die krijgt -als alles goed gaat- over drie weken haar baby. Vandaar ik heb aangeboden voor hem op zoek te gaan.

Eric
Dit roept heel veel vragen op en komt de betrouwbaarheid ook niet ten goede. Wie is FG? En ja die berichtjes. Waarom biedt iemand uberhaupt een gratis vakantie aan? Ga toch lekker zelf denk ik dan. Dat is allemaal heel verdacht. Wat zit er achter? Zo bereik je uiteindelijk niemand.
Eric, I just think it’s strange that on Jan 1st – he doesn’t have a bike then three days later a complete set-up.

Plus I wondered how many other people he had approached.

Maybe there is nothing to worry about, sorry.
FG zijn de initialen van de vriendin met wie Grace heeft gebeld (is mijn sterke vermoeden, want dat had onze Italiaanse vriend mij verteld).

Maar het is niet aan mij om een waarde-oordeel te vellen over de betrouwbaarheid.
Ik heb redelijk wat mensenkennis en schat het in als een reëel verzoek. Mocht ik van mening veranderen dan laat ik dat direct weten.

Het is overigens niet mijn eerste keer dat iemand met veel geld mij benadert met dit soort verzoeken. Ik kan helaas niet zelf, want ik moet werken :D
????Moet je dan achter hem aan fietsen en zijn band plakken? Voor geld?

Eric, bij deze! :)
Ik snap er helemaal niets van.
Ik snap er ook helemaal niets van. :roll:

Bovendien is de passage
Ik doe voor hem de screening, dus als je een goede bekende bent of een Vriend- of Vriendin-van-Eric bent, dan is dat een voordeel.
ook erg vreemd. Ben je geen vriend of vriendin van Eric reageer dan niet want je maakt toch geen kans? (als je al zou willen) Waarom stuur je dan geen mailtje naar je vrienden- of klantenbestand in plaats van een openbaar bericht in dit forum? En mijn vakantie betalen? Als hij nu ook de verlofdagen/ dus een echt uurloon zou betalen dan zou het nog eens leuk (?) kunnen worden.
Al dat spannende en geheimzinnige lijkt mij nu juist een prikkelende uitdaging. Helaas voldoe ik niet aan het profiel en kan ik die periode ook niet.
[grapjasmodus]Recent heeft ene Silvio veel extra vrije tijd gekregen. Misschien is hij de opdrachtgever?[/grapjasmodus]

Omdat het hier feitelijk niet gaat om een vriendendienst maar een commercieel verzoek lijkt mij dat dit onderwerp thuishoort in Commercieel Nieuws?
rbregt schreef: Omdat het hier feitelijk niet gaat om een vriendendienst maar een commercieel verzoek lijkt mij dat dit onderwerp thuishoort in Commercieel Nieuws?
Zou kunnen, maar tenslotte zoekt hij gewoon een reisgenoot die wat extra's krijgt. Dat de omstandigheden bijzonder zijn, doet daar niets aan af.
Dus wat mij betreft is dit het goede forum.
[grapjasmodus]komen blonde 'vriendinnetjes van Eric' ook door de screening heen? *iek :shock: *[/grapjasmodus]

:P
Pedalman: Jij valt al af, want ten eerste heb je niet gereageerd in het Engels en iemand die zijn echte naam niet eens durft te noemen die moet zich ergens voor schamen :oops: Maar stuur gerust een PB-tje in het Engels als je wilt.

Blanche: ik ken de meeste Vrienden-en-Vriendinnen-van-Eric (oftwel klanten van De Vakantiefietser) en weet dus wat voor een vlees ik in de kuip heb (sorry voor deze manke vergelijking)
Je schrijft:
Waarom stuur je dan geen mailtje naar je vrienden- of klantenbestand in plaats van een openbaar bericht in dit forum?
Aardig idee, maar dat is niet mijn stijl. Ik wil klanten niet een soort van spam mailen.
Zou jij dat wel doen als jij een winkeltje had?
Of zou jij dat waarderen van jouw fietsenboer? Op een forum staat het ieder vrij om te reageren.

Pedalero: Een zeker Bert is ooit eens voor mij/een klant voor nop naar Canada gevlogen om een fiets daar af te leveren. Dus er zijn mensen die gewoon geld hebben en het zichzelf makkelijk willen maken.

Grappig ik ben net terug van twee maanden fietsen door Peru, Bolivia en Chili en het valt mij meteen op hoe negatief sommige mensen op dit forum zijn. Kom op, ruk jezelf uit die winterdepressie, kom achter die computer vandaan of ga aan het werk. Ga eens fietsen en geniet van het leven. Het is zo mooi.

Geachte moderator je mag van mij hele deze discussie afsluiten, want een iemand heeft via een PB-tje gereageerd en twee mensen hebben mij gebeld.
:D fijn dat het gelukt is! *positivevibes*
Hee fijn voor jou en je klant dat het gelukt is Eric! 8)

En tuurlijk ga je niet spammen bij je klanten maar ik had de formulering
dus als je een goede bekende bent of een Vriend- of Vriendin-van-Eric bent, dan is dat een voordeel.
iets ander geformuleerd in een forum waarin iedereen vrij is om te reageren en een kans maakt om uitgekozen te worden. Ik ga niet uitleggen waarom, als je het nu nog niet begrijpt. :wink: