Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat vragen over het boeken van een terugvlucht vanuit Rome - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat vragen over het boeken van een terugvlucht vanuit Rome

Beste Rubin.
De meest centrale camping is Village Roma, maar deze camping ligt ten westen van Rome en op 30 km van het oude vliegveld, maar juist dichter bij het internationale luchthaven.
Als jij zo dicht bij Rotterdam woont, dan lijkt Transavia voor jou de beste optie. Iemand biedt op de site een GPS-track aan . Er gaat vanaf de camping ook een pendelbus naar de internationale luchthaven. Bovendien gaan er regionale treinen. Mijn ervaring is dat fietsen meekunnen in regionale treinen in Italie. Op de vertrekoverzichten op de stations staan fietspictogrammetjes bij de vertrektijden van deze treinen.
Slapen op Roma Fiumicino vliegveld met 100+ backpackers is ook erg gezellig trouwens :D
(Mocht je vlucht vroeg vertrekken)
@Tirre: wij verbleven op Camping Roma, Via Aurelia 831. Is ongeveer 7km van Vaticaanstad. De camping ligt aan een redelijk drukke weg, maar voor de afstand die je erop moet afleggen vond ik het toen wel te doen. Vraag me alleen wel af in hoeverre je er nog kunt kamperen (zie GoogleMaps)..

De Via Appia Antica is inderdaad de beste weg naar Ciampino. Kijk maar op Googlemaps :D
Camping Rome, Via Aurelia is de camping (Village Rome) waar wij verbleven in 2011 goede camping met veel jeugd ieder kwartier vertrekt er een shuttlebus of stadsbus naar het centrum. Vraag me alleen af of er in het hoogseizoen plaats is.
verstraten schreef:Camping Roma, Via Aurelia is de camping (Village Rome) waar wij verbleven in 2011 goede camping met veel jeugd ieder kwartier vertrekt er een shuttlebus of stadsbus naar het centrum.
met veel jeugd dat klopt wel maar om dit een goede camping te noemen vind ik wat ver gaan. Lawaai volop en scherpe kiezels als ondergrond en ook nog duur. Wij zijn er één dag gebleven omdat we via de Via Aurelia Rome binnen zijn gereden en vonden het de slechtste camping op onze reis heen en terug van Rome in 2011. We zijn de volgende dag naar Camping Tiber gereden veelal over het fietspad langs de Tiber een veel betere camping en een gratis shuttle naar het treinstation Prima Porta.
Doe er je voordeel mee.

Thomas
Ik vroeg me ook nog af hoe jullie het aanpakken als je een dagje een stad gaat bekijken. Met een tent staan alle spullen en fiets voor het grijpen. Ik zag op de websites van de genoemde campings ook huisjes staan maar deze kosten best veel per nacht. Hoe kun je er voor zorgen dat je spullen, en eigenlijk vooral de fiets, redelijk veilig staan?
We zijn de volgende dag naar Camping Tiber gereden veelal over het fietspad langs de Tiber een veel betere camping en een gratis shuttle naar het treinstation Prima Porta.
Doe er je voordeel mee.

Thomas[/quote]

Beste Thomas,

Is het goed te doen om van het vliegveld Ciampino naar camping Tiber. Deze camping ligt namelijk op de route Reitsma welke wij terug naar huis gaan fietsen. Is het centrum van Rome gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?

Groetjes.
Beste Tirre,

Als je de Via Appia neemt moet het geen probleem zijn om naar het centrum te fietsen en als je aldaar het fietspad langs de rivier de Tiber neemt kom je gemakkelijk bij het treinstation Prima Porta dat ongeveer 1,5 km van camping Tiber ligt. Vanaf de camping is een shuttle dienst actief die ieder halfuur naar Prima Porta gaat, je kan het ook lopen, voor 1 euro kan je van Prima Porta naar Piazzale Flaminio waar je weer allerlei richtingen in kunt maar vanaf hier is alles ook te voet te doen. Oh ja, afstand vliegveld/camping Tiber ongeveer 50 km.

Groeten Thomas
*Thomas* schreef:Beste Tirre,

Als je de Via Appia neemt moet het geen probleem zijn om naar het centrum te fietsen en als je aldaar het fietspad langs de rivier de Tiber neemt kom je gemakkelijk bij het treinstation Prima Porta dat ongeveer 1,5 km van camping Tiber ligt. Vanaf de camping is een shuttle dienst actief die ieder halfuur naar Prima Porta gaat, je kan het ook lopen, voor 1 euro kan je van Prima Porta naar Piazzale Flaminio waar je weer allerlei richtingen in kunt maar vanaf hier is alles ook te voet te doen. Oh ja, afstand vliegveld/camping Tiber ongeveer 50 km.

Groeten Thomas
Beste Thomas,

Bedankt voor deze tips, ik denk dat ik deze camping ga nemen, ook het vervoer naar het centrum Van Rome, vanuit deze camping lijkt mij goed te doen.
Mocht U, of iemand anders, nog tips hebben laat maar komen.

Bedankt, Tirre.
Voor GPS bezitters heb ik een Openfietsmap kaartje van Rome gemaakt. Deze versie is éénmalig en bevat alleen Rome en omgeving (plus een stukje Sardinië). Zie http://sites.google.com/site/openfietsm ... mitalyrome

Afbeelding