Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips voor fietsvakantie in zuid-engeland - Forum Wereldfietser

tips voor fietsvakantie in zuid-engeland

Wij overwegen om in juli met bepakking en een kinderfietskar te gaan fietsen in zuid-engeland. Heeft iemand tips voor een mooie route die niet te stijl is?

Kijk eens op http://www.sustrans.org.uk/
Mijn advies zou wel zijn om weinig bagage mee te nemen, als je kunt: de heuvels zijn inderdaad vaak steil.
Wim
ik ben 2 jaar geleden van Dover langs de kust naar Winchester gefietst en vond het nogal druk, vergelijkbaar met Nederland.
Het verschil is dat er geen fietspaden zijn zodat je, als je niet goed op de kaart kijkt, op een weg terechtkomt waar je in Nederland niet zou mogen fietsen.
Verder kan het behoorlijk stijl zijn. Haarspeldbochten kennen ze niet. Er zitten overigens ook mooie rustige stukken tussen, zoals delen van het South Downs
wandelpad. Maar dat zou ik met een fietskar niet doen.

groeten,
Vincent

Misschien niet helemaal zuid-Engeland en met fietskar wat lastiger: Trans Pennine Trail

http://www.transpenninetrail.org.uk/tem ... rentID=481

Afbeelding

Wel af en toe een stukje lopen. Het blijft ten slotte Engeland....... :?
Wij zijn twee jaar geleden vanaf reading via The New Forest naar de Isle of White gefiets met een fietskar er achter. De heuvels vielen soms flink tegen, lopen dus. De omgeveing daar is prachtig en er zijn ook redelijk wat fietspaden. Wel een aanrader hoor.

Ik heb een paar weken terug met de kinderen een stukje van die Transpennine trail gewandeld. Het was werkelijk prachtig, maar ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat je dit met een kinderkar doet: het was heftig off road werk voor de fietsers. Met de kinderkar zou ik het in Engeland echt beperken tot de minder steile stukken zoals in het zuiden en oosten.
Wim

Sorry, ik vergis me: wat wij gedaan hebben was een andere tocht, van noord naar zuid. Wel blijft staan dat ik denk dat ook deze transpennine route wat teveel van het goede is.
Wim