Gisteravond nam ik de CityNightLine vanaf Munchen terug naar Nederland. De CNL heeft prima stalling voor mijn fiets. Ik was overigens de enige. Ook heerlijk geslapen. Om 7.53 uur kwam ik in Arnhem aan. Mijn trein naar Driebergen-Zeist ging om 8.15 uur. Hoewel ik wist dat er normaal gesproken geen fietsen mogen meegenomen mogen worden voor 9 uur stapte ik toch in met mijn fiets. Natuurlijk geen zin om na een lange reis, die eigenlijk de voorgaande dag in Celje in Slovenie was begonnen, nog een 3 kwartier te wachten. Toen we het station Arnhem uitreden, vroeg de conductrice van wie de fiets was. Ik zei dat die van mij was. Ik liet mijn ticket en mijn internationale fietskaartje zien. Ik zei dat het bij internationale reizen wel mag om je fiets mee mag nemen in de spits. De conductrice probeerde het nog te checken, maar kon geen info hier voor vinden. Daarna liep zij samen met een collega weg.
Weet iemand wat de regels zijn? Mocht ik nu wel of niet mijn fiets meenemen? Uiteraard heb ik me verontschuldigd tegenover al die reizigers die later in de trein kwamen.
Rutger
Weet iemand wat de regels zijn? Mocht ik nu wel of niet mijn fiets meenemen? Uiteraard heb ik me verontschuldigd tegenover al die reizigers die later in de trein kwamen.
Rutger