Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fibrax remblokken-houders ? - Forum Wereldfietser

fibrax remblokken-houders ?

Dag iedereen

een vraagje, op mijn brompton zitten volgende remblokken
Afbeelding

kan je op deze blokken andere pads steken van shimano of kool stop ? zijn met andere woorden deze houders compactibel met de shimano's ?

(meestal lees je wel shimano compactibel maar daar stopt het dan ook)

dankjewel.
fillemon schreef:Dag iedereen

een vraagje, op mijn brompton zitten volgende remblokken
Afbeelding

kan je op deze blokken andere pads steken van shimano of kool stop ? zijn met andere woorden deze houders compactibel met de shimano's ?

(meestal lees je wel shimano compactibel maar daar stopt het dan ook)

dankjewel.
compatible met weg-type rem insert. De inbusschroefjes ter borging zijn allemaal shit, gebruik een verse inbus (geen kogelkop) en als dat niet helpt een nijptang
duidelijke taal van Marten. Heb er persoonlijk niet zo heel veel probleem mee. Of die borging nu echt noodzakelijk is .. bij het aanbrengen van de nieuwe remrubbers deze n beetje invetten (nee, niet het remvlak.. ;-) )zodat deze makkelijker te verwijderen zijn wanneer je ze dient te vervangen.
dankjewel

ik ben niet helemaal mee.

1)waar haal je die inbusschroeven, of welke maat zijn die ?

2)waarom moet je een nijptang gebruiken ?

ik kocht vroeger altijd "wegwerp" remblokken..
De kwaliteit van de boutjes is nogal twijfelachtig. Zitten ze vast door alle prut die er aan je remblokken is blijven kleven dan is 1 keer kracht zetten genoeg om de binnenzeskant in een binnenrond te veranderen. Daar bestaan geen sleutels voor, maar wel nijptangen. Daarna haal je gewoon een paar nieuwe stelschroefjes bij de ijzerboer. Van echt staal deze keer.