Additionally, paste this code immediately after the opening tag: huur fietsen Azie/Nepal, Thailand, Maleisie/reisgenoot - Forum Wereldfietser

huur fietsen Azie/Nepal, Thailand, Maleisie/reisgenoot

Name: Nanette

Beste fietsers,
Ik ben van plan om vanaf maart voor ong. drie maanden te gaan reizen in Azie (op dit moment is Nepal, Maleisie en Thailand het plan).
Daarvan zou ik ong. 4 weken willen fietsen.
Ik zal een fiets moeten huren.
In welke (delen van )landen van Azie kun je goed fietsen en kunnen er
fietsen van voldoende kwaliteit gehuurd worden?
Of heeft iemand goede ervaringen met een organisatie die zorgt voor fiets/ vervoer van spullen/ groepsreis per (gehuurde) fiets?
Ik zal nog op zoek gaan naar reisgenoten. Als er nu reeds een lezer is met ong. dezelfde plannen, laat het me weten, dan kunnen we eens contact opnemen.

Bedankt allemaal!
Nanette

Name: Marco Meijerink

Email: limaonbike@hotmail.com

Fietsen huren?????? Zou daar een fiets kopen!
Op het Indiaas subcontinent (India, Pakistan, Nepal, Bangladesh) is het onzin, zoniet onmogelijk, om een fiets te huren. Een fiets (Hero) kost ongeveer 200 gulden. Ze zien eruit als een "ouderwetse" Nederlandse fiets. Geen versnellingen en loodzwaar. Maar......ze kunnen overal worden gerepareerd. iets wat van een westerse fiets niet kan worden gezegd. Er zijn ook fietsen met versnellingen (10-speed) van Chinese makelij.
In het gedeelte ThailandMaleisie/Indonesie is het eveneens mogelijk een fiets te kopen. Huren kan wel maar dan voor één dag of soms twee.
In dit gedeelte kan je ook wetserse fietsen kopen. De prijzen komen ongeveer overeen met Nederlandse prijzen. Voor westerse fietsen kun je alleen terecht in de grote steden (Singapore, Kuala Lumpur).

succes,
marco meijerink
--- --- --- --- --- --- --- --- ---