Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gigant. - Forum Wereldfietser

Gigant.

goede avond,

Ik ben van plan een nieuwe fiets aan te schaffen. Nu zal iedereen het met mij eens zijn dat dit een moeilijke "taak" is.

Ik bezit nu een ATB een Wheeler 6800 compline. Daar ik voornamelijk over verharde weg rij (heel af en toe ff door het bos) zit ik er aan te denken om een Cross hybride te nemen. Dit heeft ook het voordeel dat het mijn polsen iets zal ontlasten, daar heb ik nu soms last van bij langere ritten.

Zat zelf te denken aan de Giant X-speed a 799 euro.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets. Ik heb gehoord dat de Dure fietsen van Giant bijzonder goed zijn en de goedkope fietsen niet veel beter dan een supermarkt (b) merk. Waar zou deze X-Speed dan onder vallen?

met vr.gr.
Stefan.

Met de Giant heb ik geen ervaring, wel met de Gazelle Torrente, een fiets die er qua specificaties erg op lijkt en die 899 kost maar via internet ook goedkoper te krijgen is (en bij je eigen fietsenmaker ook wel met 10% korting waarschijnlijk).
Ik heb de fiets nu twee maanden en ben er zeer tevreden over. De combinatie van 28 inch-wielen en verende voorvork zorgt ervoor dat je zowel verhard als onverhard goed vooruitkomt.
De prijs-kwaliteitverhouding lijkt me dik in orde, al kan ik over de duurzaamheid natuurlijk nog weinig zeggen maar gezien de afmontage met Shimano Deore lijkt dat allemaal wel goed te zitten.
stefan01 schreef:Ik heb gehoord dat de Dure fietsen van Giant bijzonder goed zijn en de goedkope fietsen niet veel beter dan een supermarkt (b) merk. Waar zou deze X-Speed dan onder vallen?
Ik denk dat deze fietsen vallen onder hippe niet-mis-mee-voor-dat-geld-fietsen.
Daarnaast denk ik, maar kan het niethard maken natuurlijk, dat ik een goedkope Giant zou verkiezen boven een vrijwel even dure fiets van een of andere super; anderzijds zien de allergoedkoopste x-en er ook wel erg basic uit op het plaatje...
Leon