Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanschaf GPS - Forum Wereldfietser

Aanschaf GPS

Ik denk eraan om misschien een GPS aan te schaffen voor gebruik op mijn race- en vakantiefiets.

Heeft iemand ervaringen met de Bryton Rider 50e?

Patrick
Ik heb geen ervaring met het door jou genoemde type. Ik denk dat je ook goed moet kijken naar wat je met de GPS wilt doen, of en welke kaarten je wilt etc. voordat iemand iets zinnigs kan zeggen over de toepasbaarheid van een model.

Ik zelf gebruik de Garmin Oregon 450t naar volle tevredenheid op zowel race- als reisfiets (en sporadisch in/op auto/motor). Nadeel van Garmin is dat de kaarten duur zijn, maar daar heeft OpenStreetMaps een oplossing voor.

Groet Remco
Bryton rider zijn fietscomputers, weliswaar met gps maar zonder navigatie.
Weet je dat heel zeker dat de Bryton niet navigeert... Hij wordt namelijk gezien als de goedkope optie voor de Edge 705 En deze navigeert wel degelijk.

Weet niet of het gewaardeerd wordt. En of je hem zonder aan te melden kan lezen. Maar op het racefietsforum hebben ze er een topic over. Ik denk dat je met dit topic een aardig beeld krijgt van de Bryton 50

Bryton 50
Gebruik al sinds 2004 Garmin apparatuur en ken die Bryton niet.
Wordt inderdaad neergezet als een "tegenhanger"van de Garmin Edge 705/800.
Lees ook eens de gebruikservaringen hier.
Gr.
Kees
Hij wordt door Bryton aangeboden als fietscomputer die een track kan opnemen.
http://corp.brytonsport.com/products/rider20?lang=nl-NL
Het eerste wat ik lees bij Features van de Bryton 50 is:

Features
1. HD street map* for turn-by-turn bike navigation.

Dat houd dan toch in dat hij ook navigeert???

Ik heb zelf een edge 800 voor op de fiets. En deze werkt uitstekend. Hiervoor had ik een Edge 705 ook deze deed het prima. Het enige wat ik wel vind is dat het scherm een lage resolutie heeft. De edge 705 was wat langzamer in berekenen. Vandaar dat ik toen overgestapt ben naar de Edge 800. Nadeel is wel dat de batterij niet te vervangen is. Dus batterij op is weggooien apparaat. Of open slopen. Maar dat ga ik nu nog niet proberen. Hij doet het nog prima ;)
M276 schreef:Het eerste wat ik lees bij Features van de Bryton 50 is:

Features
1. HD street map* for turn-by-turn bike navigation.

Dat houd dan toch in dat hij ook navigeert???
Dat is de 50, de vraag ging over de 20.
• HD turn-by-turn street map: no
Bedankt voor de reply's. Ik heb laatst een demonstratie gezien en was redelijk onder de indruk, zeker wat betreft prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb een vergelijking van verschillende modellen gevonden. De 50e is een normaal functionerende gps welke navigeert mbv openstreetmaps.

http://3082.static.securearea.eu/Global ... W06D77.pdf