Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets Zuid-Amerika - Forum Wereldfietser

Fiets Zuid-Amerika

Volgend jaar ga ik 4 maanden fietsen in Chili en Argentinië. Ik heb een Cannondale, aluminium, 28 inch. Op internet heb ik gelezen dat juist een stalen frame handig is. Tevens schijnt 26 inch handig te zijn. Wie heeft in deze landen gefietst en kan mij tips geven? Kan ik op mijn huidige fiets naar deze landen of moet ik een nieuwe fiets kopen?

Groeten, Harmien
Met die fiets is niets mis. Aluminium is prima voor een fiets, zeker als die is gemaakt door een gerenommeerde fabrikant.
Je zult waarschijnlijk wel onverharde trajecten tegenkomen en dan is een brede band in het voordeel. Monteer de breedste maat die mogelijk is. 28 inch is niet overal te koop, dus zorg voor een reserveband en neem sterke banden mee.

PS. Zelf hebben we in het noordwesten van Argentinië gefietst, zo ongeveer tussen Salta en Mendoza. Dat was met Cannondale mtb's, met voorvering, uiteraard aluminium.
Hoi Jan, bedankt voor je antwoord! Kan ik wel weer verder mee! En voor inspiratie zal ik jouw website ook nog even bekijken. Groet, Harmien
belangrijker dan dit soort details is dat de fiets in orde is, en dat je het mechaniek zelf een beetje bij kan houden. Op wereldreis gaan toch altijd de dingen stuk waar je niet aan denkt. Een sleutelcursus lijkt me een betere investering dan een nieuwe fiets op basis van 'op het internet...' :wink:
Nieuwe fiets is niet nodig, maar inderdaad twee extra banden is geen overbodige luxe. Zeker als je in het noorden gaat fietsen of in het zuiden. En monteer vlak voor vertrek een paar nieuwe banden. In beide gedeelten van Chili en Argentinië heb ik gefietst en je komt soms bijzonder weinig verkeer tegen.
Laat staan fietsenmakers :lol:

Filmpje: http://vimeo.com/3250593
Hoi Eric, bedankt voor de informatie! Ik zie nu pas dat je gereageerd hebt op het forum! Ik heb zonet ook een mailtje gestuurd naar jou via de website van de vakantiefietser, dus die mail is nu overbodig! Je hoeft dus niet meer te reageren!
Groeten Harmien