Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De groene weg naar de middellandse zee op GPS - Forum Wereldfietser

De groene weg naar de middellandse zee op GPS

Wie weet waar ik de route van de groene weg op gps kan vinden. Bestaat die al ?
Deze route is niet bewegwijzerd en ik vraag me af of we voldoende hebben aan de routebeschrijving uit het boek. Wie heeft er ervaring mee ?
GPS is echt niet nodig. De routebeschrijving volgen gaat zeer vlot. De enkele keren dat ik miste was bij het doorkruisen van de enkele iets grotere stadjes. Met behulp van de kaartjes geraak je echter vrij vlug terug op het juiste pad.
GPS is natuurlijk luxe maar je moet dan wel je batterijen kunnen opladen... en zelf je trajekt uitzetten is enorm veel werk (heb ik horen zeggen ...)

(een verslagje van mijn tocht naar St.Maries op http://users.telenet.be/janj/groeneweg/ )

Jan

Nix mis met die routebeschrijving.
Ideaal vanwege handige tips en uitleg over bezienswaardigheden.
Bovendien kan je op de kaartjes zien of de wegen stijgen of dalen.
ElkeDo schreef:Wie weet waar ik de route van de groene weg op gps kan vinden. Bestaat die al ?
Deze route is niet bewegwijzerd en ik vraag me af of we voldoende hebben aan de routebeschrijving uit het boek. Wie heeft er ervaring mee ?
Ik zie het er nog van komen dat "kinderen" naar school gaan met een GPS route. (anders weten ze de school/ opleiding etc. niet meer te vinden) 8)

Creativiteit en oplossend vermogen verdwijnen als we op "makkelijke" tochtjes aan allerlei nieuwigheidjes gaan toegeven!! :mrgreen:

Schorpioen
Schorpioen schreef:Creativiteit en oplossend vermogen verdwijnen als we op "makkelijke" tochtjes aan allerlei nieuwigheidjes gaan toegeven!! :mrgreen:
In dat geval moet je ergens een Fongers opsporen en daarmee door de wereld trekken. Dat is vast veel romantischer, want vereist heel veel creativiteit en oplossend vermogen. Vergeet ook niet je mooie michelinkaarten niet mee te nemen. Dat helpt ook.

Ikzelf zou ook geen GPS gebruiken. Ik weet van mezelf dat ik een goed richtinggevoel heb. Ik ken echter mensen die heel makkelijk vreselijk kunnen verdwalen. Die kunnen dan toch lekker gebruik maken van de nieuwigheidjes en ook relaxt op vakantie zijn.

Sjirk

Op de terugweg van de Vogezen, heb ik mensen gesproken die op hun beurt weer medefietsers hadden ontmoet die over de groene weg een strook van 150km breed gedownload hadden in hun GPS en dit voornamelijk gebruikte voor extra info over restaurants en overnachtingsmogelijkheden.

Het is dus wel mogelijk het in GPS te krijgen en het voor meer dingen dan puur de route te gebruiken.

De GPS is een heel handig instrument om je door een stad(je) te laten gidsen, of om te controleren of je nu wel dit straatje in moet. Ik heb hem dit verlof meegenomen, en ook daarvoor gebruikt.
Ik gebruikte hen ook om de plaats van mijn tent te 'locken' zodat ik de plaats direkt terugvond na het fietsen.
Natuurlijk, de batterijen moeten steeds geladen zijn.

Ik heb de route zelf drie jaar geleden gereden. Op enkele punten na is de beschrijving prima in orde. Inmiddels is er al weer een nieuwere versie van de route verschenen. Er zijn zoveel mensen die deze route rijden, dat een dorpsbewoner mij erop attent maakte dat ik de verkeerde afslag had genomen! Ik bedoel maar, je kunt het altijd iemand vragen wanneer je er niet uitkomt. Dat neemt niet weg dat GPS erg makkelijk is en je veel navigatiewerk uit handen neemt waardoor je nog meer van het landschap kunt genieten. Aan de andere kant blijft navigatie met routeboekje en kaarten natuurlijk veel avontuurlijker.
Probeer eens gps.pagina.nl voor het vinden van GPS tracks.