Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago route oppakken vanaf Bordeaux - Forum Wereldfietser

Santiago route oppakken vanaf Bordeaux

Omdat we vorig jaar onze fietstocht hebben moeten afbreken i.v.m. Een knie blessure willen we volgend jaar de route oppakken in de buurt van Bordeaux. We zitten eraan te denken om met de auto ( en fietsen uiteraard) naar Bordeaux te rijden, de auto hier 3 weken te parkeren, vervolgens te fietsen naar Santiago, zien terug te komen naar Bordeaux en met de auto terug naar Nederland.
Wie heeft ervaring met het voor langere tijd parkeren van de auto in Bordeaux of omgeving?
Wie heeft ervaring met het terugreizen van Santiago naar Bordeaux?
Bordeaux is geen must, kan ook een ander begin/eindpunt zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Claudia en Tiemen
Ik heb mij auto meermalen wekenlang geparkeerd in Frankrijk, Spanje en Duitsland. Er is nooit wat mee gebeurd. Tactiek:
- neem een oude auto. In mijn geval Frans fabrikaat, helaas met NL nummerplaten.
- optie 1 (heb ik als kampeerder nog nooit gedaan) parkeren op privé-terrein van hotel of chambre d'hote. Op het eenvoudige platteland is dit met wat geluk gratis.
- anders: blijf ver van steden en hou ook enige afstand van drukke toeristensnelwegen.
- optie 2 als het mag: parkeren óp het campingterrein.
- optie 3 parkeren zo dicht mogelijk bij en in het zicht van de camping. Soms hebben ze een parkeerplaats in het zicht van de receptie. Zoek een zo gunstig mogelijke plek uit waar je auto in het zicht staat, maar er niet continu andere auto's omheen moeten rijden. Meld bij de receptie dat je auto daar staat.
- optie 4 in een normale goede wijk, niet aan een doorlopende weg maar gewoon in de rij met de plaatselijke auto's. Langs een doorlopende weg is geen goed idee vanwege mogelijke blikschade.
- optie 4a op een parkeerplaats op/aan het marktje van een dorpje. Je moet dan wel oppassen dat je auto niet in de weg staat van de weekmarkt.
Uiteraard zorg je dat er niets in de auto te zien is.
Leon
Als vliegen een optie is, is het waarschijnlijk gemakkelijker en goedkoper om vanuit Nederland naar Bordeaux of Pau te vliegen (Transavia dacht ik) en dan terug vanuit Santiago of A Coruña (Vueling).
Weinig toe te voegen aan de reactie van Leon.

Ik betaalde in de Provence op een kleine camping 5 euro per week om de auto te laten staan.

Bij terugkomst na een week fietsen vanuit St Vith (B), suto geparkeerd in een nette straat, kregen we van een bewoonster de opmerking of we niet even hadden kunnen zeggen dat we fietsen waren, dan hadden ze erop kunnen letten. Nu vroegen ze zich af het een gestolen auto was oid. :roll: :D
peter de rijk schreef:Als vliegen een optie is, is het waarschijnlijk gemakkelijker en goedkoper om vanuit Nederland naar Bordeaux of Pau te vliegen (Transavia dacht ik) en dan terug vanuit Santiago of A Coruña (Vueling).

Let bij Vueling op alle extra kosten voor je bagage en je fiets. Als je bij Vueling moet overstappen betaal al die extra kosten ook nog eens twee keer.
kok36935 schreef: Wie heeft ervaring met het terugreizen van Santiago naar Bordeaux?
Afgelopen voorjaar reed ik naar Santiago de Compostela over de Camino Frances, en terug over de Camino Antiqua en de kustroute, dus ten westen langs Bordeaux, met de routeboekjes van Sweerman. Wat wil je weten?

Groetjes,

Carl
We hebben nog geen beslissing genomen maar we neigen inderdaad om de auto in zuid Frankrijk, waarschijnlijk op een camping, voor enige tijd achter te laten. Wellicht nemen we de caravan erbij mee zodat we na het fietsen nog een weekje vakantie pakken. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Claudia en Tiemen
kok36935 schreef:We hebben nog geen beslissing genomen maar we neigen inderdaad om de auto in zuid Frankrijk, waarschijnlijk op een camping, voor enige tijd achter te laten. Wellicht nemen we de caravan erbij mee zodat we na het fietsen nog een weekje vakantie pakken. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Claudia en Tiemen

Net terug uit Vietnam en meteen weer de volgende tocht? Knap hoor en maak ons maar jaloers.

Ad en Janny
Tja, onze ervaring is wel dat wanneer je geen plannen (of planning) maakt het heel moeilijk wordt om op pad te gaan. Vandaar....
kok36935 schreef:We hebben nog geen beslissing genomen maar we neigen inderdaad om de auto in zuid Frankrijk, waarschijnlijk op een camping, voor enige tijd achter te laten. Wellicht nemen we de caravan erbij mee zodat we na het fietsen nog een weekje vakantie pakken. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Claudia en Tiemen
Fietsen is óók vakantie!