Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beercontainers, de discussie - Forum Wereldfietser

beercontainers, de discussie

of met een mooi Grolsch of Heineken logo erop....en een kraantje... :P :P
‘Heineken’? Gaan we schelden?? :D
Rutger schreef:Ik ga het als schrijver van het boek "fietsen langs brouwerijen" hier niet over bier hebben, maar geheel on topic!!! Waarom zou je eigenlijk een beren container nodig hebben? Is ophangen in een boom niet veel handiger?
Rutger
Hoe krijg ik een beer in een container en hoe krijg ik een beer opgehangen in een boom?
De naam beren container suggereert dat dit een container vóór beren is, net als een hondenhok voor honden. De officiele naam van het product luidt: Garcia bear-resistant container.
Overigens zijn beren dol op bier. Zij ruiken dit door blik en glas heen. Pas dus op met biertjes in de tent. Ik weet niet of beren de smaak van Heineken kunnen waarderen.
karin troch schreef:Sorry misschien had een streepje tussen beer-container, iets duidelijker geweest.
Dan maak je behalve een knappe onhandigheid bij het vertalen (beer versus bear naast het Engelse container), het feit dat je het woord resistant 'vergeet' te vertalen en het woord daardoor iets compleet anders gaat betekenen er nog een taalfout bij ook. :roll:
Er zou toch een Nederlands woord voor te vinden moeten zijn. Beerwerend vat is zoiets, maar wellicht is er iets beters. Iemand?
Leon
Leon schreef:
karin troch schreef:Sorry misschien had een streepje tussen beer-container, iets duidelijker geweest.
Dan maak je behalve een knappe onhandigheid bij het vertalen (beer versus bear naast het Engelse container), het feit dat je het woord resistant 'vergeet' te vertalen en het woord daardoor iets compleet anders gaat betekenen er nog een taalfout bij ook. :roll:
Er zou toch een Nederlands woord voor te vinden moeten zijn. Beerwerend vat is zoiets, maar wellicht is er iets beters. Iemand?
Leon
Sorry hoor, maar container is toch echt gewoon een Nederlands woord.
Misschien anti-beercontainers te huur 8)
Wijnvat, aardappelzak, hondenhok, bierfles...

beercontainer,
anti-beercontainers

Ik ben de draad totaal kwijt :oops:

Henk

kunst en fietswerk
Michael W schreef:Sorry hoor, maar container is toch echt gewoon een Nederlands woord.
Klopt, maar zo'n klein tonnetje in net Nederlands een container noemen is in het Nederlands m.i. toch naast de roos.
In het Nederlands is een container voor mij (en google.nl afbeeldingen) toch in de eerste plaats dit:
Afbeelding
(dus bij nader inzien zitten er in beer-container als vertaling van bear resistant container vier fouten:
1: onhandig beer/bear
2. container niet vertaald
3: resistant niet vertaald
4. streepje hoort niet)
Leon
Dit is de (enigszins flauwe) discussie die volgende op dit topic: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21#p141521

Dus als je wilt discusieren over of container Nederlands is en of je beer als iets drinkbaars of iets gevaarlijks (of beide) wilt zien, dan kan dat hier.

Verkeerde opmerkingen bij de advertentie worden verwijderd.
Hans well gedaan!
Leon schreef:Klopt, maar zo'n klein tonnetje in net Nederlands een container noemen is in het Nederlands m.i. toch naast de roos.
Wij noemen dit in het westen een zeecontainer 8)
Het woord container geeft geen maat aan maar een functie, dus kleine containers bestaan wel degelijk, zoals vuilniscontainer, vloeistofcontainer, gascontainer (in bijv. aanstekers) etc etc !!
Dus beerwerende container zou wel degelijk een correcte vertaling zijn i.m.o.

Afbeelding
Snoepcontainers :wink:
In het kader van dit onderwerp, hoezo een zeecontainer? Er zit toch nooit zee in zo'n container? Het plaatje laat een 40 voetcontainer zien, een gangbare standaardmaat.

De kerstborrelvraag volgt hier:
Van binnen meet dat 12.03 bij 2.38 bij 2.35 (telkens in meters) De vervolgvraag (of moet dat in een volgend onderwerp :-) ) "Hoeveel 'bearcontainers' passen er in een 'zeecontainer'?
Gelukkig dat we het onderwerp verplaatst is naar de rubriek kletspraat. :D :D Al staat er wel de "discussie" achter.
Persoonlijk vind ik het vaak leuk als een wereldfietser off topic gaat. Eh is daar ook een goed Nederlands woord voor? :? :?
Bijna ging ik ook in op het önderwerp "welke hond is het meest geschikt voor een fietsvakantie?'. Ik wilde al als antwoord geven "de zeehond", maar wist me nog net in te houden.
Over bier-containers. In de vorige eeuw waren er van die prachtige bierfietsen waarop een heel vat vervoerd kon worden. Zijn die nog ergens te koop? Ik heb het niet over de biercaféfietsen die soms het wegdek onveilig maken.
Rutger
Schrijver van het boek fietsen langs brouwerijen
aandegracht schreef: De kerstborrelvraag volgt hier:
Van binnen meet dat 12.03 bij 2.38 bij 2.35 (telkens in meters) De vervolgvraag (of moet dat in een volgend onderwerp :-) ) "Hoeveel 'bearcontainers' passen er in een 'zeecontainer'?
Ik gok op 4100 stuks 8)
Rutger schreef:Rutger
Schrijver van het boek fietsen langs brouwerijen
Organiseer je nog eens een Fietsen langs brouwerijen-weekend?

Afbeelding

Gerd
Over containers wordt ook gezongen:
;)

Geef mij maar Henk Wijngaard. Met de vlam in de pijp. Ook een goede naam ook "Wijngaard".
Eh Gerd. Goed idee om een fietsen langs brouwerijen tocht te gaan doen. Deze keer in WestVlaanderen (Duvel, Palm, Straffe Hendrik etc.) en natuurlijk dan in cafe de Zotte Kop in Maldegem een pintje drinkje. Ben jij dan mede-organisator?
Dan staat er ook een dag niet-fietsen gepland in het kader van mijn volgende boek "brouwen langs fietsroutes". :) :)
Rutger
Rutger schreef:Persoonlijk vind ik het vaak leuk als een wereldfietser off topic gaat. Eh is daar ook een goed Nederlands woord voor? :? :?
Al dan niet doelbewust afdwalen geeft vaak de leukste fietstochten. :D
Leon