Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SKS spatborden of is er iets interessanter? - Forum Wereldfietser

SKS spatborden of is er iets interessanter?

Hallo

volgende week start ik met de opbouw van m'n randonneur 28". Aangezien ik nog spatborden moet kopen had ik van jullie graag geweten of er buiten SKS nog interessante spatbordmerken zijn (bandje zullen 32 of 35mm zijn).

Groetjes
Luc :wink:
Curana misschien?
luct4 schreef:Hallo

volgende week start ik met de opbouw van m'n randonneur 28". Aangezien ik nog spatborden moet kopen had ik van jullie graag geweten of er buiten SKS nog interessante spatbordmerken zijn (bandje zullen 32 of 35mm zijn).

Groetjes
Luc :wink:
Mijn indruk is dat SKS aan het klooien is met de distributie, dus zie je overal private label spatborden opduiken. Vaak is het materiaal wat dikker (niet verkeerd) maar soms zijn de stangen en de hardware een stuk lomper

als je metaal wil is er nog
Honjo
Velo Orange
Berthoud
merkloos RVS
etc
De lengte van de spatborden is wel de moeite waard. De nieuwe 45 mm SKS longboard is een stuk langer en heeft geintegreerde spatlappen. Ook Honjo en Gilles Berthoud hebben langere spatborden. Montage is dan wel een uitdaging.
Wim
Wim schreef: Honjo en Gilles Berthoud hebben langere spatborden. Montage is dan wel een uitdaging.
Wim
Velo-orange voorspatborden zijn ook zeker 20 cm langer dan een SKS.

En merkloos rvs is ook niet zo duur dat je niet voor ook een achterspatbord zou kunnen monteren, spatborden monteren is hoe je het ook draait toch altijd al een hoop geklooi
Hallo

bedankt voor de antwoorden. Voor metaal wil ik niet gaan. Ik heb
nu op m'n cannondale touring vrij lange spatborden en dat is
voor mij wel belangrijk. Ik zal eens wat gaan surfen bij de
merken die jullie vernoemen.

Groeten
Luc
m-gineering schreef:
luct4 schreef:Hallo

volgende week start ik met de opbouw van m'n randonneur 28". Aangezien ik nog spatborden moet kopen had ik van jullie graag geweten of er buiten SKS nog interessante spatbordmerken zijn (bandje zullen 32 of 35mm zijn).

Groetjes
Luc :wink:
Mijn indruk is dat SKS aan het klooien is met de distributie, dus zie je overal private label spatborden opduiken. Vaak is het materiaal wat dikker (niet verkeerd) maar soms zijn de stangen en de hardware een stuk lomper

als je metaal wil is er nog
Honjo
Velo Orange
Berthoud
merkloos RVS
etc
Wij zitten ook redelijk op de sukkel met de distributie van de SKS spatborden.
Maar ze zijn wel goed. Wel oppassen want er zijn 3 soorten kunststof verkrijgbaar. Weet niet meer hoe ze juist noemen, maar de OEM blijkt meestal de goedkoopste en de kortste levensduur (owv de UV stralen)
Proberen om een set spatborden zonder gaten te bemachtigen en dan de gewone (klassieke) trengels monteren die beter tegen een stootje kunnen.

M2C