Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zit bij nieuwe brooks zadel std. een spansleutel regendekje? - Forum Wereldfietser

Zit bij nieuwe brooks zadel std. een spansleutel regendekje?

Hallo

ik ben even aan het rondkijken geweest om een Brooks Team Professional te bestellen.
Op één plaats zie ik dat er std. een spansleutel en zadeldekje bijgeleverd wordt. Is dit altijd of zit er normaal niets bij het nieuwe zadel dat je koopt?

Groetjes
Luc :?:
luct4 schreef:Hallo

ik ben even aan het rondkijken geweest om een Brooks Team Professional te bestellen.
Op één plaats zie ik dat er std. een spansleutel en zadeldekje bijgeleverd wordt. Is dit altijd of zit er normaal niets bij het nieuwe zadel dat je koopt?
Ze doen bij Brooks tegenwoordig aan marketing, dus er valt geen pijl op te trekken wat er wel of niet bij de zadels zit of zat
Spansleuteltje is standaard. Regenhoesje niet.
Christophorus schreef:Spansleuteltje is standaard. Regenhoesje niet.
Dat bedoel ik nu, die ik heb liggen is met :D
En dan hebben sommige modellen ook nog een blikje zadelvet in de doos erbij zitten. De zogeheten Select modellen in ieder geval.
m-gineering schreef:
Christophorus schreef:Spansleuteltje is standaard. Regenhoesje niet.
Dat bedoel ik nu, die ik heb liggen is met :D
Ik dacht dat je er ook een potje vet bij kreeg, standaard, en een geel doekje :wink:
Michael W schreef:
m-gineering schreef:
Christophorus schreef:Spansleuteltje is standaard. Regenhoesje niet.
Dat bedoel ik nu, die ik heb liggen is met :D
Ik dacht dat je er ook een potje vet bij kreeg, standaard, en een geel doekje :wink:
{hollandermodus]Ik heb liever een tientje korting{/hollandermodus} :wink:
Leon
Hoi Leon

in België is de crisis ook ingetreden en korting is voor
mij ook een leuke zaak. Ik vergelijk alleen wat het
voordeligste is; kortin en zadelvet + spansleuteltje
kopen of alles inclusief. 't is mijn eerste lederen zadel
en vet of sleutel heb ik nog niet. Ik wou eerst een Gilles
Berthoud kopen maar begin met een zachter en goedkoper
Brooks zadel. Ik moet het tenslotte nog deftig ingereden
krijgen ook.

Groeten
Luc
Ik heb recent een Brooks B17 aangeschaft. Daar zat wél een sleuteltje bij, maar gaan zadeldek. Deze dus los bijgekocht, samen met een onderhoudsset waar inderdaad een gele doek en vet inzitten + nog een extra sleuteltje...
Volgens alle berichten is het Brooks zadeldekje zo lek als een mandje.
Wim
Wim schreef:Volgens alle berichten is het Brooks zadeldekje zo lek als een mandje.
Wim
Dat heet "ademend". :lol:

Het dekje is ook niet bedoeld om mee te fietsen. Hij is ongeveer net zo waterdicht als een tentdoek en die moet je ook niet aanraken. Het dekje is enkel bedoeld om het zadel droog te houden als de fiets buiten geparkeerd staat. Zonder druk van twee billen houdt 'ie het zadel wel droog.
Christophorus schreef:Het dekje is ook niet bedoeld om mee te fietsen. Hij is ongeveer net zo waterdicht als een tentdoek en die moet je ook niet aanraken. Het dekje is enkel bedoeld om het zadel droog te houden als de fiets buiten geparkeerd staat. Zonder druk van twee billen houdt 'ie het zadel wel droog.
In mijn ervaring blijft het zadel juist zeer droog met twee billen erop, die laten ook weinig regen door ;)
@ Leon {hollandermodus]Ik heb liever een tientje korting{/hollandermodus}
Dan kun je voor dat tientje later een spansleuteltje en een regenhoesje aanschaffen. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
@ Leon {hollandermodus]Ik heb liever een tientje korting{/hollandermodus}
Dan kun je voor dat tientje later een spansleuteltje en een regenhoesje aanschaffen. :wink:
{bourgondische modus}Hoeveel van die dingen denk je dat ik al heb? :wink: {/bourgondische modus}
Leon
@ Leon {bourgondische modus}Hoeveel van die dingen denk je dat ik al heb? {/bourgondische modus}
Ik schat.. 9 a 10 :?: Klopt dat :?:

Zelf had ik er 4 denk ik, misschien ergens onder in een doos nog meer, heb er vrij recent 1 weggegeven.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
@ Leon {bourgondische modus}Hoeveel van die dingen denk je dat ik al heb? {/bourgondische modus}
Ik schat.. 9 a 10 :?: Klopt dat :?:
Nee, dwaas! :wink: Mijn zadels gaan veel langer mee. Ik heb er 3 en dat is {praktische modus*} twee teveel {/praktische modus}
Leon
*: Mijn vader had veel gereedschap. Van veel dingen had hij er meer. Hij had een kist thuis, in zijn auto, op de zaak en in de caravan. Het gevolg was dat het ding dat je nodig had altijd net ergens anders lag.
Wim schreef:Volgens alle berichten is het Brooks zadeldekje zo lek als een mandje.
Wim
Voorheen was dat zo, nu hebben ze een veel robuuster dek, misschien wel zo robuust dat je erop kan fietsen. Makkelijk te controleren: het oude dekje kun je met enige moeite doorheen blazen (LIPPEN STRAK TEGEN HET MATERIAAL AAN), het nieuwe absoluut niet.
Ik heb het regenhoesje van Vaude op mijn Brooks B-17 als het regent. Hiermee fiets ik dan ook wel. Bevalt mij ontzettend goed en ik heb nog nooit het idee gehad dat het ding doorslaat.

Wat het sleuteltje betreft: die heb ik nog niet nodig gehad op 10.000 km. Dat potje vet daar heb je, afgezien van de houdbaarheid wellicht, je leven lang genoeg aan. Niet te vaak doen!
Bob ten Have schreef:Dat potje vet daar heb je, afgezien van de houdbaarheid wellicht, je leven lang genoeg aan.
En als je problemen met je ketting hebt gehad, is er geen beter middel om je handen schoon te krijgen!

Gerd
bikelike schreef:Makkelijk te controleren: het oude dekje kun je met enige moeite doorheen blazen
Zwam ik hier nou een eind weg? In elk geval de dunne zijn prul en de nieuwe, dikke veelbelovend.

Als je urenlang in de regen fiets zijn hoesjes dubieus, en ik wil absoluut geen nat zadel. Wat voor mij goed werkt is twee plastic zakken over elkaar heen, en die regelmatig wisselen, want een gaatje zit er makkelijk in. Ook als mijn fiets in de regen overnacht krijgt het zadel een of twee zakken.