Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bestaat de Panaracer Pasela TG 28" breder dan 37mm? - Forum Wereldfietser

Bestaat de Panaracer Pasela TG 28" breder dan 37mm?

Hallo

voor mijn nieuwe vriendin Vittorio ben ik opzoek naar gepast schoeisel.
Ik dacht aan de panaracer Pasela maar kan deze enkel in 37mm vinden.
Het frame laat vlot een 40 tot 42mm band toe (28"). Indien deze niet
bestaat moet ik misschien op zoek naar een alternatief. Zoasls gewoonlijk zijn alle tips en info welkom.

Groetjes
Luc :wink:
Nee, 37 mm is het breedste. Wel moet gezegd worden dat het ook echt ongeveer 37 mm is. Van de 35 mm weet ik dat deze in het echt zelfs 36 mm is. Met andere merken is dat soms heel anders - een 42 mm Schwalbe of Conti kan best in werkelijkheid nog minder dan 36 mm zijn.
Wim
Wim

voor de zoveelste keer ondertussen...bedankt voor je antwoord.
Ik kijk nog wel eens rond maar van de Pasela lees ik veel goede
commentaar als snelle goed lopende tourband.

Groetjes
Luc
Ik ben er een fan van. De 28 inch 37 mm en de 42 mm 26 inch uitvoeringen (dat wil zegggen de breedste varianten) hebben bovendien een iets grover profiel dat past bij de omstandigheden waaronder je die bredere modellen zult gebruiken. Het profiel is dan best genoeg voor mild onverharde paden en bosweggetjes. Ik rij probleemloos met de 26x1.75 over bosweggetjes in Drente, met bladeren op een losse ondergrond. Het is een prima band voor een tocht zoals jij in gedachten hebt, zolang je niet idioot veel bagage bij je hebt. Ik zou wel een lichte (racefiets?)vouwband bij me willen hebben als reserve.
Je hebt nog de keus uit de versies met en zonder lekbescherming. Zonder rijdt sneller en lekkerder. Op mijn vakantiefiets heb ik voorlopig nog de versie met lekbescherming. Voor mijn nieuwe snelle crossfiets voor dagtochten zonder bagage heb ik net de 35 mm zonder lekbescherming gekocht. Ik ben erg benieuwd. Op een vakantiefiets met achtertassen zou ik achter altijd lekbescherming willen hebben, maar op het voorwiel kun je denk ik tamelijk risicoloos een band zonder lekbescherming monteren, voor net nog wat meer comfort.
Wim
Wim

hier ben ik weer met een vraagje. Is de 37mm verkrijgbaar
als vouwband of enkel met stalen hieldraad?

Groetjes
Luc
Als 37 mm vouwband alleen met lekbescherming: http://www.panaracer.com/urban.php
Ik denk overigens niet dat m-gineering ook echt alle varianten direct op voorraad heeft. Daarvoor zijn het er gewoon wat teveel. Maar er lagen er een paar dagen terug wel heel wat.
Wim
Wim

bedankt voor je antwoord. Hoor ik even. Bij Vittorio werkt met
met Shwalbe en ik wil de Pasela TG op mijn fiets.

Groeten
Luc
luct4 schreef:Wim

hier ben ik weer met een vraagje. Is de 37mm verkrijgbaar
als vouwband of enkel met stalen hieldraad?

Groetjes
Luc
ik heb de 37mm alleen als TG en in het zwart met stalen hieldraad

In 35 ken ik wel vouwbanden (Pasela niet TG, Pasela TG, T-serv protex in kleurtjes, Ribmo protex)