Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #28 op zondag 18 december 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #28 op zondag 18 december 2011

r.Rotterdamfietsersters,
volgende week is het weer rondjeR.-zondag: 18 december. Hoe of dat het weder zal zijn is nu nog onbekend. Vorig jaar werd het rondje op de derde zondag van december een sfeervol doch fris wandelrondje-Rotterdam voor mij en 1 andere tijdelijke niet-fietser, door enkeldiepe sneeuw, soms glibberend. Van een paar andere W-fietsers was bekend dat ook zij als-niet-fiets-dan-voet door de sneeuw knerpten, eentje was zelfs zo ver westelijk opgerukt dat hij het enige sneeuwvrije deel van het land voor zich had: het randje rond de vloedlijn.

Als het volgende week fietsbaar weer is, stel ik voor om weer richting het toekomstige tracé van de A4 en de Blankenburgtunnel te gaan – nu beide er nog niet zijn. Grassen, water, bosschages en fietspaden in Midden-Delfland en tussen Vlaardingen en Maassluis liggen er vooreerst nog onbekommerd bij.
Een andere kant op is ook goed. Mocht het stralend weer zijn met ruím zicht, dan komt een herhaling van rondje #27 zeker in aanmerking. Of weer eens een krulletje door de Alblasserwaard, of….

Als vanouds: verzamelen onder de Euromast om 12 uur.

Gepke.

(Of ik daarbij ben en mee kan, weet ik nog niet, trouwens.)
gwb schreef:r.Rotterdamfietsersters,
volgende week is het weer rondjeR.-zondag: 18 december. Hoe of dat het weder zal zijn is nu nog onbekend. Vorig jaar werd het rondje op de derde zondag van december een sfeervol doch fris wandelrondje-Rotterdam voor mij en 1 andere tijdelijke niet-fietser, door enkeldiepe sneeuw, soms glibberend. Van een paar andere W-fietsers was bekend dat ook zij als-niet-fiets-dan-voet door de sneeuw knerpten, eentje was zelfs zo ver westelijk opgerukt dat hij het enige sneeuwvrije deel van het land voor zich had: het randje rond de vloedlijn.

Als het volgende week fietsbaar weer is, stel ik voor om weer richting het toekomstige tracé van de A4 en de Blankenburgtunnel te gaan – nu beide er nog niet zijn. Grassen, water, bosschages en fietspaden in Midden-Delfland en tussen Vlaardingen en Maassluis liggen er vooreerst nog onbekommerd bij.
Een andere kant op is ook goed. Mocht het stralend weer zijn met ruím zicht, dan komt een herhaling van rondje #27 zeker in aanmerking. Of weer eens een krulletje door de Alblasserwaard, of….

Als vanouds: verzamelen onder de Euromast om 12 uur.

Gepke.

(Of ik daarbij ben en mee kan, weet ik nog niet, trouwens.)
Ten noorden van Vlaardingen langs lijkt me idd ook wel mooi, gezien de A4 er nu nog niet ligt. De keer dat ik meewas zijn we toen afgebogen naar Maassluis en de pont over en langs de zuidkant weer richting Rotterdam terug.
We zouden ook vanuit Maassluis rechtaf kunnen gaan richting Schipluiden en via de polders aan de zuidzijde van Delft weer richting Rotterdam 't rondje af kunnen maken.

Wie weet tot dan, heb 't vooralsnog vrij gehouden om weer een rondje mee te gaan, voordat we weer in de sneeuw zitten.
Ik houd die dag ook vrij in de agenda

Ronald
Zou er graag bij zijn, maar ben helaas verhinderd vanwege andere maar zeker leuke activiteiten!
Had even snel wat in elkaar gezet van 65km, kan nog wat langer via de fietsersbond internet pagina.
Lukt me alleen niet om dat zo snel met jullie te delen, je kunt weer 's niet eenvoudig een lijstje knppnt kopieeren :(
Als gpx exporteren lukt dan wel weer.

wie weet tot zondag,
Sorry mensen, ik blijf achter de kerstboom het is mij te slecht weer.

Ronald
Ronald van der Perk schreef:Sorry mensen, ik blijf achter de kerstboom het is mij te slecht weer.

Ronald
Fijn dit nu te lezen, :?
We stonden met z'n 4en op je te wachten tot over 12en en bedachten toen dat je waarschijnlijk toch niet zou komen.
Ruim op tijd bij de mast aangekomen bleek gelukkig al snel dat ik niet de enige zot was die met deze winterse omstandigheden op de fiets was gestapt.
Met z'n 4en vertrokken we langs de havens richting Schiedam-Vlaardingen en vervolgden onze tocht langs de nieuwe waterweg. In middels was 't K woord gevallen en met wat lekkers erbij werden de maagjes weer gevuld.
We zette koers naar het noorden door de polder en langs waterwegen richting Schipluiden alwaar we niet overal langs het water mochten fietsen. Delft werd de volgende stop, op de markt met uitzicht op een reusachtige kerstboom deden we ons tegoed aan muffins en bagels. Verder richting 't oosten door voor enkele van ons onbekend bos nabij Delfgauw met uitzicht op de kassen doemde zuidwaarts ineens aan de andere kant van het weiland de skyline van Rotterdam weer op. Inmiddels begon het te schemeren. Even dachten we nog een ufo boven Pijnacker gezien te hebben.
We werden nog geteisterd door een korte hagelbui maar dit weerhield ons niet om met de groene golf over de Schiekade de Turk te bereiken. Aldaar werd ons tafeltje heerlijk gedekt met lekkers en sloten we de tocht af met een proost op het nachtelijk succes van de schrijfster van het gezelschap.

kortom een mooi tochtje over afwisselend onbekend terrein en zelfs nog een mooi zonnetje onderweg.

tot een volgende keer,
Rome trapper Jan toonde nog interesse voor een pannensetje van ondergetekende, Jan zou je me een berichtje kunnen sturen om te overleggen.

groeten,
Arnold.
TravelDuck schreef:
Ronald van der Perk schreef:Sorry mensen, ik blijf achter de kerstboom het is mij te slecht weer.

Ronald
Fijn dit nu te lezen, :?
We stonden met z'n 4en op je te wachten tot over 12en en bedachten toen dat je waarschijnlijk toch niet zou komen.
Vervelend dat jullie voor niets hebben staan wachten, het spijt me. Ik heb dat bericht om 10.11 verstuurd, dacht dat iemand dat nog wel zou zien. Volgende keer zal ik wat vroeger een bericht sturen.

Ronald