Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent terugsturen? - Forum Wereldfietser

Tent terugsturen?

Over een aantal dagen fietsen we China uit. We hebben er dan bijna drie maanden gereisd. In die drie maanden hebben we maar weinig gekampeerd. Dit omdat er enerzijds altijd wel een stadje was met overnachtingsmogelijkheden en anderzijds omdat er weinig kampeerplekjes waren. China is behoorlijk dicht bevolkt en alle beschikbare grond wordt bebouwd.

Voor ZO Azie verwachten we niet heel veel anders, daarom zitten we erover te denken om de tent en kampeerspullen terug naar huis te sturen. De laatste maanden van onze reis fietsen we dan lightweigt.

Hoe denken de ZO Azie gangers hierover? Wel of geen tent meenemen?

We hebben de volgende route bedacht: In Vietnam via Ha Long Bay naar Hanoi en dan weer een beetje naar het noorden. Vervolgens de grens met Laos over richting Luang Prabang en Vientianne. Daarna nog wat verder afzakken naar het zuiden in Laos om terug Vietnam in te gaan om o.a. Hue en Hoi An te bezoeken. Daarna Cambodja in (bij Ban Lung?) om via Siem Reap richting Thailand te gaan. Half maart vliegen we dan terug vanuit Bangkok. (Deze route is misschien wat ambiteus in de beschikbare tijd, zeker als we onderweg ook nog willen stoppen om wat te bekijken...)
In Laos en Cambodja zou ik zeker niet kamperen. In Laos vinden je het maar vreemd en in Cambodja liggen nog veel mijnen onder het groen van de weg af.
In Thailand zijn kampeerterreinen in nationale parken, maar je kunt ook tenten, slaapzakken en matjes huren bij de parkwachters. Moet je eens tijdens een weekend doen. Kamperen tussen Thai is een feest. Hun hoeveelheid aan eten en pannen is vele malen groter dan hun tentjes. Je hebt grote kans dat je bij de buren wordt uitgenodigd om mee te eten.
In Thailand kun je nog over vrij goedkoop overnachten en lekker en veilig eten kun je op iedere straathoek.

Groetjes uit Thailand,

Bert
Je kunt het makkelijk zonder tent doen, maar ik heb wel degelijk mijn tent gebruikt in Laos en Thailand. Als je meer in de binnenlanden van Laos zit, kunnen de guesthouses te ver uit elkaar zitten. Vietnam in het midden en zuiden is zo druk dat het lijkt dat elke vierkante meter een gebouw of een rijstveld is. Kamperen is daar lastig. Elke avond een hotel vinden is niet zo moeilijk en je kunt tijdens je trip meten hoe je onderhandelingsvaardigheden verbeteren.

Het kamperen in de Nationale parken van Thailand is zoals Bert al schrijft, erg leuk. Niet elk Nationaal Park heeft verhuur van tenten en dergelijke. Je kunt dit op de website van het ministerie controleren. Ik had al eerder mijn slaapzak terug gestuurd. In maart bleek het ook nog in het midden van Thailand toch nog koud te zijn in de nacht dus ik heb toen dekens gehuurd. Mogelijk heb ik daarbij schurft opgelopen, maar dat is overal mogelijk waar je dekens hergebruikt zonder te wassen.

veel plezier!
Hallo,
Ik heb in Cambodja en Laos de tent niet gemist. Had wel een slaapmatje en lakenzak mee. Sommige bedden zijn erg minimaal :) maar op zich kun je ook zonder slaapmatje op pad.
En die afstand haal je denk ik ook wel, je bent al aardig ingefietst.

Veel plezier, ik vond Laos geweldig!
Paulien
Hoi Paulien, Sjirk en Bert,

Dank voor het meedenken en delen van jullie ervaringen/ kennis. We gaan straks naar het postkantoor in Nanning om de kampeerspullen terug naar Nederland te sturen.
We hebben besloten om ook de matjes e.d. terug te sturen. Dan maar een keer een mindere nachtrust omdat de bedden wel heel hard zijn. :wink:

Ben benieuwd hoe het fietsen met een aantal kilo's minder ons gaat bevallen. Wie weet worden we nog eens lightweight adepten!

Groeten,

Maarten & Line
Maarten & Line schreef: Dan maar een keer een mindere nachtrust omdat de bedden wel heel hard zijn. :wink:
Maak inderdaad nimmer de fout om - hoe comfortabel het matras er ook uitziet - in bed te duiken.

veel plezier,

Sjirk
Hoi Sjirk,

Na bijna drie maanden China weten we; het matras mag 20cm dik zijn, er uiterst comfortabel uitzien, vaak blijkt het dan toch een plank met een laagje foam te zijn... Da's best hard, zeker omdat na bijna 14.000 km onze vetreserves wel verdwenen zijn.

(Maar we genieten wel hoor.) :wink: Morgen Vietnam in!
Maarten & Line schreef:Da's best hard, zeker omdat na bijna 14.000 km onze vetreserves wel verdwenen zijn.

(Maar we genieten wel hoor.) :wink: Morgen Vietnam in!
En jullie waren al niet dik! Nou als je Vietnam in gaat dan wordt het eten eten eten eten en nog es eten. Op elke stoeptegel worden daar namelijk de lekkerste gerechten ter wereld gemaakt. En elk dorp heeft weer zijn specialiteiten. Geniet er maar van en kom weer wat aan :wink:
En het eten in China was al zo lekker, dus dat beloofd wat. :wink:
We zullen ons best doen maar dat deden we in China ook al.

Morgen op naar de zee! Yeah!!