Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Haalbaar of niet? - Forum Wereldfietser

Haalbaar of niet?

Wat zijn jullie ervaringen met gewicht meenemen? Ik wil graag het volgende meenemen met een trailer:

Gitaar + zak: 5kg
Versterker: 8kg
Pedalen: 3kg

In totaal dus 16 kg... Is dit nog haalbaar om ook nog in de bergen te fietsen?
Is dit het enige wat je meeneemt? Geen kleren? Geen tent? Geen slaapzak en matje? Geen kookspullen?
Wat is je totaal gewicht?

Ikzelf heb iets van 23 kg mee op de fiets. Of je daarmee de bergen op komt is ook afhankelijk van je fiets (aantal versnellingen en verhouding) en je eigen conditie.
Ik zou zeggen, maak een proefrondje door Zuid-Limburg en de Ardennen. Als je dat leukt dan zal de het in de bergen ook wel lukken.
Het lijkt me wel veel, maar als je de tijd hebt kom je overal...

Succes
Eric
HansvanderVeeke schreef:Is dit het enige wat je meeneemt? Geen kleren? Geen tent? Geen slaapzak en matje? Geen kookspullen?
Wat is je totaal gewicht?

Ikzelf heb iets van 23 kg mee op de fiets. Of je daarmee de bergen op komt is ook afhankelijk van je fiets (aantal versnellingen en verhouding) en je eigen conditie.
Qua gewicht van de overige zaken zal ik vrij goed onder het gemiddelde zitten.. Heb allemaal nog lichtgewicht materiaal van in de bergen te trekken...

Voor de fiets zat ik te denken aan een Koga Worldtraveller...

Is de ergomie niet volledig anders als er 16kg achter je fiets ligt mee te sleuren ipv dit gewicht op je fiets zelf? Heb nog nooit met een trailer in de bergen gefietst.. daarmee dat ik het vraag.
Ik zou de pedalen aan de crank bevestigen.
Fiets makkelijker en scheelt weer 3 kilo
Jan
Toen de kinderen klein waren heb ik wel met meer in de aanhanger gefietst. Dat gaat best, maar het is wel zwaar. Dus zorg dat je het allerlichtste verzet hebt, en let goed op je route.
Wim
janenliseth schreef:Ik zou de pedalen aan de crank bevestigen.
Fiets makkelijker en scheelt weer 3 kilo
Jan
:lol:
bert claes schreef: Is de ergomie niet volledig anders als er 16kg achter je fiets ligt mee te sleuren ipv dit gewicht op je fiets zelf? Heb nog nooit met een trailer in de bergen gefietst.. daarmee dat ik het vraag.
3kg voor pedalen? zit je in de metaalhandel ofzo?

wat betreft trailer: veel oefenen en extra remblokjes meenemen, aangezien je niet in volle vaart wilt afdalen met een trailer. Volume zo compact mogelijk houden (wat me met een gitaar wel moeilijk lijkt), zwaartepunt laag houden en heel rustig afdalen. Het laatste wat je wilt is het resoneren van de trailer..... dat kan echt levensgevaarlijk zijn.
Ach...misschien levert dat resoneren een leuk tromroffeltje op, kannie met zijn gitaar begeleiden? 8)
janenliseth schreef:Ik zou de pedalen aan de crank bevestigen.
Fiets makkelijker en scheelt weer 3 kilo
Dan lijken overdrive stompbox pedalen mij de beste keus! :)
http://nl.musicianuniversity.com/Gitaar ... RIVER.html

Carl
nvt
peterv schreef:Gezien je project kan ik me voorstellen dat je graag je hele electrische set mee wilt nemen. Maar misschien dat een akoustische gitaar ook afdoende is. Ik ben een paar jaar geleden op fietsvakantie geweest met een vriend die een reisgitaar bij zich had. Een Stagg SV209 Viaggio. Die trok hij zo uit zijn fietstas om bv. op een dorpsplein wat te spelen (ik deed percussie). Het was heel leuk om te zien hoe snel je op die manier contact krijgt met mensen. Muziek is echt een internationale taal. Het hielp wel dat hij veel nationale volksliedjes kende.
Maar eerst een stopcontact zoeken en alles opzetten lijkt me toch een heel stuk omslachtiger. De spontaniteit van het (samen)spelen voor/met de lokale bevolking was wat soms magische momenten opleverde. Maar misschien begrijp ik je project verkeerd.
Ik heb later dezelfde gitaar gekocht, en ik schat hem op 1,5 kilo.
Dag Peter,

Ik ga ook een akoestische gitaar meenemen. De versterker is voor deze akoestische gitaar zodat je via en loopmachine kan spelen. Simpel uitgelegd: Je speelt iets en daarna speel je erover.. Hier zie je een leuk voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=lF0tMov7 ... plpp_video

In welk land hebben jullie gezeten? Ik ben wel benieuwd naar jullie nationale volksliedjes :-)
nvt
peterv schreef:Aha, een one man band. Geinig. Maar daar heb je toch nog steeds electriciteit voor nodig, of niet?
Wij deden een rondje Frankrijk. En met volksliedjes bedoelde ik Franse meezingers. Pour une flirt avec toi, lalalalala, dat soort werk. Iedereen zingt mee en je krijgt al snel een gas wijn aangeboden. Maar goed, bij ons was het meer hap-snap. Ik begrijp dat het er bij jou wat professioneler aan toe gaat.
Die vriend van mij doet tegenwoordig veel met apps op zijn iPhone in combinatie met zijn gitaar. Kan je ook hele leuke effecten uit halen. En dan misschien met een klein speakertje op batterijen? Maar ik denk waarschijnlijk meer vanuit een fietser dan vanuit een muzikant.
Hoi!

Die apps op de iphone of ipad zijn inderdaad heel geinig...
http://www.youtube.com/watch?v=JUs2HbGc ... plpp_video

Ik heb inderdaad een electriciteits probleem.. Ik ben aan het uitkijken voor een draagbare heroplaadbare batterij die redelijk licht is... Er bestaan natuurlijk ook versterkers die draaien op enkele kleine batterijen maar qua kwaliteit is dit niet super. Wat me ook wel leuk lijkt is maar helemaal onmogelijk omwille van het gewicht:
http://www.youtube.com/watch?v=un10fHX1kEw

Maar dan ga ik niet trappen uiteraard :-)
nvt
bert claes schreef:Wat zijn jullie ervaringen met gewicht meenemen? Ik wil graag het volgende meenemen met een trailer:

Gitaar + zak: 5kg
Versterker: 8kg
Pedalen: 3kg

In totaal dus 16 kg... Is dit nog haalbaar om ook nog in de bergen te fietsen?
En vergeet het gewicht van de trailer niet.
Ik heb zelf jarenlang met een Bob gefietst en het maximum gewicht waarmee ik in de bergen heb gefietst is ca. 12 kg + gewicht trailer en twee achtertassen met kleding.
Dat was voor mij wel de limiet om het ook nog leuk te houden.
Is de ergomie niet volledig anders als er 16kg achter je fiets ligt mee te sleuren ipv dit gewicht op je fiets zelf? Heb nog nooit met een trailer in de bergen gefietst.. daarmee dat ik het vraag.
Het fietst anders, je voelt de kar aan je fiets trekken. Je kunt na enig wennen ook prima staand klimmen.
Let bij afdalingen op je snelheid want dan merk je zeker dat je dat gewicht achter je hebt hangen, de kar heeft de neiging de fiets "in te halen"