door
Harry » ma 07 nov, 2011 22:03
Naar aanleiding van de opmerking een route is niet hetzelfde dan een track.
In het kort route is een aantal waypoints met elkaar verbonden en een track is een tocht die iemand heeft gefietst en doordat hij de tocht heeft vastgelegd dmv een kruimelspoor kun jij hem na fietsen. Ook is het mogelijk zelf een track te tekenen in mapsource of basecamp. Verder is er het boekje "GPS wijzer" isbn 978 90 003 232 1 waarin op volgens mij zeer goede wijze de werking van GPS, routes, tracks wordt uitgelegd.
Ook heb ik op mijn site
http://www.fietsvakantielinks.nl/GPS%20pagina.htm
informatieve links verzameld>
Ik zelf heb afgelopen zomer mijn oude Etrex afgedankt, te weinig geheugen en ben overgeschakeld op GPSmap 62St en deze gebruikt voor een rondrit Italie-Frankrijk-Zwitserland-Italie. De kaarten zijn in deze landen goed bruikbaar. Ik heb lang getwijfeld tussen Orgeon en GPSMap maar ben blij te hebben gekozen voor de GPSMap 62T omdat:
- Ik hem gemakkelijk kon bedienen onder het fietsen, denk dat dat bij een touchscreen niet was gelukt
- Scherm Orgegon schijnt in halfschaduw slechter te zijn, ik had af en toe al moeite met de GPSMap62St
-Batterij duur langer
De bijgekochte stuurhouder vind ik van discutabele kwaliteit. In ben blij dat ik er een (Veiligheids)kabeltje aan heb bevestigd ter voorkoming van op de grond vallen, heeft al een paar keer voorkomen dat ik op zoek moet naar een nieuwe GPS
Harry