Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Winora Orinoco - Forum Wereldfietser

Winora Orinoco

Hallo allemaal,

ben op zoek naar een trekking/vakantiefiets. Doel is niet China, maar kleinere reizen, zoals NL naar CH of CH naar Italie oid.

Heb al een aantal fietsen getest, waaronder de Avaghon. Heb laatst nu ook op de Winora Orinoco gereden, maar daar vind ik helemaal niks over op dit forum.

Op deze site zie je de fiets en als je de prijs vergelijkt met die van een Avaghon waar nog van alles moet worden gemonteerd, dan is deze de helft van de prijs.

http://www.bikeparts.de/Fahrraeder/Trek ... l?refID=gb

Graag hoor ik van jullie, of dit een goedkoop-duurkoop fiets is of juist niet.

Bij voorbaat dank!
Otto
Zonder in te gaan op allerlei onderdelen, want daar hebben anderen meer verstand van, vallen mij 2 dingen op:

1. voorvering. Op dit forum voldoende over geschreven, en niet altijd positief.

2. achterdrager. Belastbaar tot 25 kg. Een Tubus Logo (volgens mij een van meer gebruikelijker dragers) kan 40 kg hebben.

Als je geen bagage aan je voorwiel kan hangen heb je dus weinig ruimte om wat mee te nemen.
Nu kun je volgens velen (?) met minder dan 25 kg toe, maar je moet het je wel realiseren.

Peter
Hoi Peter

dank voor je reactie.

Heb het forum al aardig doorgelezen en heb ook over de vering gelezen. Je kunt de voorvork voor eentje ruilen zonder vering

voor wat betreft de dragers: daar wilde ik sowieso ook een voordrager laten monteren.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe deze fiets zich bijv. met een Avaghon of een VSF verhoudt.

groet,
Otto