Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klacht over doorzakken Brooks > dan maar Lepper? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Klacht over doorzakken Brooks > dan maar Lepper?

Deus?

Afbeelding
Mooie fiets! Wat voor een voordrager en mandje is dat??
Ik heb een Terry Fly geleend. Ik kan me voorstellen dat je hierop over goed asfalt in een keer duizend kilometer rijdt zonder veel problemen. Off road kreeg ik er behoorlijk van langs! Dat geeft me te denken over een Berthoud.

NB Ik kom van een geveerde Flyer.
bikelike schreef:Mooie fiets! Wat voor een voordrager en mandje is dat??
Dat weet ik niet. Foto van internet geplukt als voorbeeld om mandje na te maken. Ik vermoed dat eigenaar dit rekkie ook zelf in mekaar geknutseld heeft.
Bolletje schreef:Erik, ik heb precies hetzelfde probleem ondervonden met een nieuwe brooks "pre-aged".
De pre-aged is, zoals de naam al aangeeft, een kunstmatig verouderd zadel. het leer is bewust zachter en soepeler gemaakt om het inrijden flink te verkorten. Dit verkort echter ook de levensduur. De fietsenwinkelmedewerker behoort dit duidelijk te communiceren richting klant. Eigenlijk is dit zadel bedoeld voor mensen die niet genoeg kilometers maken om op een normaal brooks zadel snel genoeg een fijne zit te krijgen.

Voor de mensen wiens zadel te snel doorzakte: hoe vaak is jullie zadel nat geworden?
Christophorus schreef:Voor de mensen wiens zadel te snel doorzakte: hoe vaak is jullie zadel nat geworden?
Geen één keer. En mijn oude Brooks BN5 heb ik indertijd verwaarloosd door er wél nat op te rijden, maar dat leek hem niet te deren.
Christophorus schreef:Voor de mensen wiens zadel te snel doorzakte: hoe vaak is jullie zadel nat geworden?
Ik heb eens proefondervindelijk vastgesteld dat:
- een nacht in de motregen en daarna een fietstocht van 20 km meer rek veroorzaakte dan de 10000 km daarna.
- een leren zadel dat ik nat onder de struiken vond en waarvan het leer compleet uitgedroogd was na een goede behandeling met wat vet en zo (vraag me niet) nog jaren mee kan en nu een onbeperkte levensduur schijnt te hebben.
Leon