Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke route - Forum Wereldfietser

Welke route

Komend jaar wil ik de maand juni voor het eerst een solo tocht maken.
Alleen vind ik ook wel spannend.
Kunnen jullie mij een advies geven over een mooie route binnen Europa waar je regelmatig andere fietsers tegen komt?

Groeten, Marleen
Misschien via één van deze routes? De groene weg is oa een veel gefietste route.

Gr, (9000%)Matthie :D
Je kunt bijvoorbeeld een rivierroute gaan volgen, die zijn meestal nogal populair. Langs de Rijn, de Donau, de Elbe, de Weser, de Main, Altmühl, Tauber... mogelijkheden zat. In Duitsland en Oostenrijk is er volop fietsvriendelijk onderdak in de vorm van pensions ("Radlerfreundlich"), hotels en campings en zul je genoeg medefietsers tegenkomen.
In Frankrijk en Spanje is het natuurlijk ook uitstekend fietsen, maar buiten het echte hoogseizoen kom je daar naar mijn ervaring niet veel andere fietsers tegen (de route naar Santiago uitgezonderd, en dan nog alleen de hoofdroute).
Van de Rijn, de Elbe en de Donau vind je reisverslagen op mijn website.
Wat dacht je van de Ronde van Nederland? De nieuwe versie is 1300km. lang en heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi. Altijd relatief dicht bij waar je woont en voor een eerste solotocht leuk. Je komt veel fietsers tegen (logisch: you are in Holland) Naast Nederlanders ook buitenlanders; je kan je Duits en Frans aardig op poetsen. Voldoende campings, tot wil (paal) kamperen aan toe. Kortom een mooiere start kan je niet willen

Erik
Ik ben het eens met Erik,

De ronde van Nederland is een uitermate mooie en gevarieerde route en ideaal om te kijken of het wat voor je is. Voldoende campings, mooie plekken en heel veel variatie maken het een hele goede beginnerstocht.
Mocht je in Groningen zijn dan ben je voor een kop koffie welkom!

Paul
Hallo Marleen,

ik heb verschillende tochten alleen of met mijn zoon of vrouw gemaakt
Misschien zit er voor jou een idee bij.
Vraag niet welke de mooiste was, eigenlijk waren ze dat allemaal:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... /index.htm

Harry
Ik had al het plan om van te voren een lang weekend een proeftocht te maken door Nederland. Kan ook meteen de uitrusting testen. (Kamperen)
In Noorwegen heb een stuk van de North sea cycle route gefietst. Dat was een heel mooi stuk en sinds dien speelt het nog in mijn hoofd om deze af te maken. (In delen) Ik heb alleen het vermoeden dat het eerste stuk door Duitsland en Denemarken vrij rustig is en daar zou ik dan willen beginnen.
Aan de andere kant trekt het ook om naar het zuiden af te zakken.
Alleen kan je alle kanten op :)
Voor een proeftocht kan ik je de LF3 aanraden; erg mooie route vanaf Nijmegen tot Maastricht (eigenlijk vanaf Arnhem, maar het gedeelte Arnhem-Nijmegen is niet zo interessant en ken je vast al). Ik heb deze laatst nog in een dag gefietst maar met bepakking zou ik het rustiger aan doen.

Ik zou zelf hier en daar van de route afwijken en zowel door de maasduinen als het Maas-Schwalm-Nette-park in Duitsland (ter hoogte van Roermond; ook ideaal om te wildkamperen :D) fietsen (en dan Vaals/drielandenpunt ... Aachen? ... Eiffel park?). Genoeg opties in ieder geval.
Ik heb afgelopen jaar een stuk van "Loire route" met mijn zoontje van 8 gefietst... geweldig en heel relaxed... Je kunt heel veel plannen offe... gewoon gaan (mijn idee...) en uiteindelijk is het overal heerlijk fietsen als het wiel rond gaat...