Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is er een handpomp met drukmeter of een losse drukmeter? - Forum Wereldfietser

Is er een handpomp met drukmeter of een losse drukmeter?

Hoi,

Bestaan er handpompjes met een drukmeter (of lichte voetpompje die mee op reis kan met drukmeter).

Als die niet bestaan, bestaan er dan losse drukmetertjes?

Of doen jullie banden oppompen op de gok?

Groetjes,

Jos
Jazeker zijn er handpompjes m?t drukmeter. Ik heb er zelf 1 in Loja, Ecuador gekocht (een Amerikaans pompje), en in Nederland zijn ze ook zeker te krijgen. Die van mij kostte iets van 15 dollar, en functioneert niet helem??l naar behoren. Dus als het even kan een iets duurdere van een gerenommeerd merk zodat je meer zekerheid hebt over het functioneren ervan...

mvg,

Robertjan

Bestaat allemaal,

Maar als je autoventielen hebt, wordt de keus een stuk groter.
Bij de halfords haal je voor een paar euro een spanningsmeter.

Heb je franse ventielen, dan is er alleen een spanningsmeter van Zefal.

Zelf heb ik autoventielen, en deze zet ik bij het pompstation onder de juiste druk.

Groeten,

Marco

Ik zou het niet combineren. Je wilt een goede pomp, en de beste frame pomp, de Zefal HPX, komt zonder meter. Als je een Schwalbe binnenband koopt zit daar meestal gratis en voor niets een klein superlicht plastic drukmetertje bij dat naar mijn ervaring behoorlijk nauwkeurig werkt. Zelf ben ik voor vakantiefietsen al een tijdje helemaal overgestapt op autoventielen, vanwege het gemak, maar zeker ook vanwege de degelijkheid.
Wim

Willem Jongman schreef:Als je een Schwalbe binnenband koopt zit daar meestal gratis en voor niets een klein superlicht plastic drukmetertje bij dat naar mijn ervaring behoorlijk nauwkeurig werkt.
Schwalbe is sinds vorig jaar met deze actie gestopt, volgens mij wilden de fietsenboeren niet. Ik heb er meerdere malen in verschillende winkels om gevraagd en kreeg altijd lauwe, laatdunkende en ontwijkende reacties. Misschien dat je nog oude voorraden tegenkomt. Bij hollandse ventielen moet je niet vergeten het speciale ventieltje te monteren. Maar verder waren deze dingen subliem.
Leon

Bij De Vakantiefietser, Amsterdam, Jordaan, zijn die Schwalbe drukmetertjes voor een klein bedrag te koop.

Hoi Jos,

Wij gebruiken sinds vorig jaar een klein handpompje met drukmeter van BBB. Tot nu toe geen problemen gehad met het oppompen van de banden met dit pompje.

BBB heeft verschillende soorten pompjes (zie http://www.bbbparts.com/products/accessories/pumps.html), maar volgens mij zit alleen op de WindGun (:roll:)(?20 euri) een drukmetertje.

Nadeel is dat 'ie niet op de plaats van een ander minipompje past; er zitten namelijk geen 'putjes' aan de uiteinden. Bij ons zit het pompje nu uit nood op de plaats van een bidonhouder...

Groet,
Gudrun

Van Topeak heb je Roadmorph met drukmeter (neem de analoge versie). Ik roep al jaren dat dit het beste pompje is. Waarom? Omdat het een klein staand voetpompje is, waarbij je het ventiel met een slangetje vastklemt. Dus de kracht van het oppompen komt niet op het ventiel te staan. Hij is laatst ook door de Fietsersbond tot beste pomp uitverkoren.

Heb je al een Roadmorph? Het slangetje met drukmetertje is ook los te koop.
Sigma Sport heeft twee moooie pompjes met drukmeter, analoog (ergens rond ? 20) of digitaal (wat duurder). Handig met een rubberbandje aan je frame te bevestigen, als voetpomp te gebruiken en met een slangetje naar je ventiel (zodat het niet afbreekt door een onverhoedse beweging van je pomp. Wat wil een mens nog meer?
groeten,
Paul
Gebruiken jullie binnenbanden met autoventiel alleen op mtb-velgen of ook op standaard 28" wielen?

En zo ja, kun je de ventielgaten in een velg dan gewoon opboren voor een autoventiel passend te maken?
Roald schreef:Gebruiken jullie binnenbanden met autoventiel alleen op mtb-velgen of ook op standaard 28" wielen?

En zo ja, kun je de ventielgaten in een velg dan gewoon opboren voor een autoventiel passend te maken?
Ligt aan de breedte van de velg.
Bij een racevelg is het niet aan te raden. Maar bij een brede velg (vanaf 17 mm) moet het geen kwaad kunnen, omdat dit dezelfde breedte is als de meeste mountainbike velgen.

Groeten,

Marco