Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afstellen speling Hollowtech II LX - Forum Wereldfietser

Afstellen speling Hollowtech II LX

De Hollowtech crank van mijn fiets heeft flink wat speling. Ik heb elders in het forum wel wat kunnen lezen over hoe je een hollowtech vervangt.

Is het mogelijk om zelf evt speling te herstellen/corrigeren? Hoe en vooral wat voor materiaal heb ik hiervoor nodig.

Patrick
Pat schreef:De Hollowtech crank van mijn fiets heeft flink wat speling. Ik heb elders in het forum wel wat kunnen lezen over hoe je een hollowtech vervangt.

Is het mogelijk om zelf evt speling te herstellen/corrigeren? Hoe en vooral wat voor materiaal heb ik hiervoor nodig.

Patrick
5mm inbusleutel, het tooltje om de plastic stelmoer aan te draaien en een hollowtech2 cupsleutel met passend handvat. Nylon hamer. Momentsleutels als je fanatiek bent. lagervet, teflontape, montagepasta, poetsdoeken

Lagerspeling is niet af te stellen, als die tijdens gebruik ontstaat is dat een teken dat de kogellagers uit elkaar vallen
Bedankt Marten

Intussen is de bottom bracket vervangen. Moest eerst zo'n cupsleutel aanschaffen. Ook nog nieuwe ketting en cassette. Ik word steeds handiger - zeker als je het juiste materiaal hebt. Misschien wordt het toch eens tijd voor een fietsreparatie cursus.

patrick