Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Rutger schreef:Als fietser in hart in nierenen zonder auto mogen die verzekeringsmaatschappijen mij ook wel korting geven op die dure premie van ongeveer 100 euro per maand. Het aanleggen van fietssnelwegen is onzin lijkt me. Pure marketing. Maak eens de fietspaden wat breder zodat ook die fietsbakken er ook door kunnen of wordt dat ermee bedoeld. En anders kom je toch hier in Zeist wonen.
Rutger vertrekt even weer voor enige tijd.
Uit mijn fietsersbondtijd weet ik nog het standaardgegeven dat fietsinfrastructuur een factor 25 à 40 goedkoper is dan autoinfrastructuur met dezelfde capaciteit. Dat is geen nieuws, zal niet anders zijn geweest of worden en het was altijd al bij iedereen bekend.bert sitters schreef:Deze fietssnelwegen zijn aanzienlijk goedkoper dan autowegen.
Ach, fietsen door het Vondelpark deed ik vroeger ook vaak, heel mooi. Door het lezen van jouw berichtje schieten de herinneringen naar boven. Ik zat vroeger op school vlakbij de Overtoomse Sluis.bert sitters schreef:Het moeten niet alleen snelle routes zijn met zo weinig mogelijk barrieres, maar het moeten ook aantrekkelijke routes zijn. Zelf vond ik het altijd heerlijk om voor mijn woon-werkritjes door het Amsterdamse Vondelpark te fietsen.
Ik weet er één en ook een hele mooie: de Klarälvsbanan tussen Hagfors en Karlstad in Zweden. 90 kilometer autovrije fietspad over een oude spoorbaan door fraaie landschappen. www.klaralvsbanan.sebert sitters schreef: Beste Rutger,
Wellicht weet je niet wat een fietssnelweg inhoud, maar een fietssnelweg is een vrijliggend, en zo gestrekt mogelijk fietspad van voldoende breedte met een effen wegdek en vooral géén kruisingen met autoverkeer. Je kunt dus lekker doorfietsen. Deze fietssnelwegen zijn vooral bedoeld voor woon-werkverkeer. Veel woon-werkautoritjes zijn niet eens zo lang. De fietssnelweg kan mensen die nu nog de auto pakken verleiden om over te stappen op de fiets. Deze fietssnelwegen zijn aanzienlijk goedkoper dan autowegen.