door
Leon » za 17 sep, 2011 11:50
DeFietsreiziger schreef:De tentakels van Google Streetview lijken als maar verder te reiken. Kon je van het voorjaar in Noorwegen nog niet eens Trondheim halen. Nu blijkt heel Scandianvie tot in het uiterste noorden in het bezit van Google StreetView.
Een constantering die jullie misschien al wisten, zo niet dan wilde ik jullie dit niet onthouden.
Persoonlijk vind ik dit een goede ontwikkeling. Al kunnen de meningen daar wel over verdeeld zijn.
Ik vind streetview leuk en nuttig. Regelmatig bekijk ik - fotograaf - met klanten de locatie al tijdens het eerste telefoongesprek.
Minder is dat de foto's van Nederland op veel plaatsen al aardig belegen beginnen te raken en dat België niet meedoet. Waarom doen de Belgen niet mee?
Nog minder vind ik dat Google wel hier in de straat is geweest, zelf gezien, maar dat die streetviewfoto's na 1,5 jaar nog niet online staan. De reden dat ze hier zijn geweest is inmiddels duidelijk: ze worden niet zozeer gemotiveerd door het tonen van plaatjes aan het publiek, maar ze zijn inmiddels betrapt op het aftappen van draadloos beschikbare gegevens. Ik heb dan ook geen draadloos netwerk hier in huis; ze kunnen me wat.
Daarnaast vind ik hun machtspositie fors uit de hand gelopen.
De foto's van scandinavië heb ik ook gezien en vind ik geen aanwinst voor die landen. Vrijwel alle wegen die er op staan buiten de bebouwde kom zijn precies hetzelfde: lange rechte weg van 12 meter breed met brede randen en geen verkeer en niets te zien behalve bos en soms een meer.
Leon