Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opbouwen raceframe naar randonneur - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

opbouwen raceframe naar randonneur

Vanaf € 120 hier: http://www.specialpaintwork.nl/prijslijst.asp

Zelf overspuiten in de winter lijkt me niet handig. Buiten zelf spuiten is ivm te lage temperatuur niet meer mogelijk. Je hebt een redelijk verwarmde ruimte nodig om de lak te verwerken en te laten drogen. Spuitnevel is heel vervelend als je daarmee je schuuurtje hebt bedekt.

Zelf zou ik contact zoeken met een spuiter in de buurt en vragen wat het kost als jij je frame kaal komt aanleveren en ze het zo op kunnen hangen en spuiten.. Dat wordt waarschijnlijk het mooist.

Succes!

Eric
(ik heb nog nooit een fietsframe laten spuiten, maar wel mijn keuken.... Mooier en goedkoper dan een nieuwe ;) )
Ik heb een hele grote kelderruimte ter beschikking waar een heleboel verwarmingsbuizen doorheen lopen; dus dat is het probleem niet. Ik vind het overigens ook geen €120 waard, gezien het frame wat op marktplaats waarschijnlijk hetzelfde kost, dus het wordt of zelf doen of niet.
In dat geval: bij een naburig forum...

Succes!

Eric
Matthie9000 schreef:Zijvraagje mbt de orginele vraag; kun je een oud stalen raceframe goedkoop (zelf) overspuiten?
ja dat kan, het zal er vervolgens ongetwijfeld ook goedkoop en doe het zelf uitzien ;)

Kwestie van oude verflaag zo veel mogelijk wegschuren, ontvetten met wasbenzine (oid) en met spuitbus overspuiten? wordt dat wat?
Als de huidige laag nog vastzit zou ik die alleen vlak en mat schuren en dat als onderlaag gebruiken. Een fietsframe is een lastig object om te spuiten, en met een spuitbus wordt nog veel lastiger. In een kelder spuiten valt ook tegen, het valt niet mee om daar voldoende licht te krijgen
Bedankt voor de reacties; ik heb (hopelijk wijs) besloten van zelf spuiten af te zien; teveel werk en als ik het frame ooit zat word ruil ik hem wel in voor een 28" LHT (oid) zodat ik ook geen problemen heb met ‘maar’ 28mm banden.
Allen bedankt voor de reacties. Mooie fotoos Marten, wat er al niet mogelijk is ! En Wim, heeft de fiets van jou 26 "wielen ? Ben ook benieuwd naar de fiets van Henk, heb je daar ook een plaatje van ? Waar ik nog graag iets meer over zou willen weten is het stuur/rijgedrag van 26 "wielen tov 28 inch, beide opties met een racestuur. Is er iemand die daar nog iets over kan vertellen ? Ik hou van stevig doorfietsen.

groeten Harry.
Mijn fiets heeft inderdaad zoals ik al schreef 26 inch wielen. Voor een beladen fiets vind ik dat ideaal: ik heb er nu snelle Panaracer Pasela's 26x1.75 op. Voor allround beladen gebruik is wat mij betreft de 50 mm Big Apple ideaal (zeker de wat lichtere 2012 versie, denk ik), terwijl er voor het zware werk natuurlijk grover geschut beschikbaar is, en de Conti Winter Contact II voor de winter. Zelfs stevige banden zijn door de kleinere maat nog niet enorm zwaar. Kleinere wielen sturen inderdaad in principe wat lichter, maar de framebouwer houdt daar natuurlijk wel rekening mee. Mijn fiets stuurt heel mooi, zowel met de snelle Pasela's als met de sterk geprofileerde maar relatief lichte Marathon Extremes. Met echt zware banden wordt het wat log (maar dat is met 28 inch een nog groter probleem). Hier nog wat plaatjes (op het eind): http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf
Wim