Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Netbook opladen met solar-apparatuur - Forum Wereldfietser

Netbook opladen met solar-apparatuur

In mei/juni 2012 willen wij de Hanze-route gaan fietsen. Voor het bijhouden van onze website (www.hansenmarjaopdefiets.nl) nemen we een netbook mee. Heeft iemand ervaring met het opladen hiervan m.b.v. solar-apparatuur?
Ik neem aan dat je gaat kamperen. De netbook eens in de drie of vier dagen een tijdje op een camping in een stroompaal prikken (euro-verloopstekker meenemen) is veel gemakkelijker dan het geklooi met zonnecellen. Ik krijg er mijn smartphone niet eens behoorlijk mee opgeladen en gebruik zo'n matje alleen voor noodgevallen. Maar misschien hebben anderen ervaring met zonnecellen die wél voldoende capaciteit leveren...
Ik sluit me bij Peter aan. Overal is stroom te vinden op EU campings. En ze doen er niet moeilijk over om je laptop een tijdje achter de balie te laten opladen [bv als je uit economische redenen om een tentplaats zonder stroom kiest]. Of elke dag een kwartiertje bijladen aan de wastafel tijdens het scheren/tandenpoetsen :-)

Als je eens in een restaurant gaat eten, kun je daar ook vragen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat men weigert (fooi). Hoewel soms wel een paar rare blikken :-)

En waar geen stroom is, waar je dus je zonnecellen zou moeten gebruiken, is vrijwel zeker ook geen Wifi. Of gebruiken jullie een dongel/3G/...?
en als je in de EU blijft heb je vaak ook niet genoeg zon... :shock: