Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstrektocht 17-20 November - Forum Wereldfietser

Fietstrektocht 17-20 November

Hoi hoi,
Ik heb weer zin in een weekend fietsen! De wereldfietserweekenden die al gepland stonden/staan in deze periode kwamen me niet uit, dus ik ben van plan om van 17-20 november te gaan fietsen en zou het leuk vinden als er een groepje wereldfietsers met me mee gaat.

Ik ben van plan om donderdag 17 november te vertrekken. Ik kan me voorstellen dat dat voor niet iedereen mogelijk is. Maar vrijdag of zaterdag pas aansluiten kan uiteraard ook.

Route die ik nu globaal in mijn hoofd heb zitten is donderdag van Den Haag richting buurt van Gouda. Vrijdag richting Tiel. Zaterdag richting Oisterwijk en zondag weer richting Gouda. Dus als je vrijdag aanhaakt kun je zondag weer op plek van vertrek terugkomen. Heb campings uitgekozen die ook trekkershutten hebben, dus als je een tentje te koud vindt kunnen we ook met een paar mensen een hutje huren.

Fietsroute moet ik nog afmaken maar ik probeer uit te komen op ca. 80-85 km per dag. Ga er komende week aan sleutelen en zal daarna de nieuwe details toevoegen op de site.

Als je het leuk vindt om mee te gaan, stuur me dan even een mailtje: karlijne.jukes@telfort.nl

Groetjes Karlijne
Hoi,
Er zijn inmiddels enkele gegadigden die een of meerdere dagen met me mee willen fietsen. Gezellig! Iedereen die ook zin heeft kan zich uiteraard nog melden :-).

Hier alvast de overnachtingsplekken die ik gepland heb en wat route info. Het viel niet mee om nog plekkken te vinden die in deze tijd van het jaar nog open zijn. Heb me gericht op campings met trekkershutten omdat ik dacht dat die wel langer open zouden zijn, maar ook dat valt wel tegen. Als iemand nog tips heeft voor toekomstige tripjes mbt hoe je campings kan vinden die in bv. November nog open zijn, dan hoor ik het graag.

Donderdag: Vertrek vanuit Den Haag, fietsen via een zo groen mogelijke route, door Westland en langs Rottemeren naar Stolwijk om te overnachten bij http://www.rekreatieparkdekooi.nl. Dit is 8 km van station Gouda.

Vrijdag: Fietsen via het rivierengebied, langs onder andere Vlist, Lek en Linge, mét wat oversteken via pontjes, naar Kesteren om te overnachten bij http://www.campingbetuwe.nl. Dit is ca. 4 km van station Kesteren of station Rhenen.

Zaterdag: Fietsen langs Waal en Maas naar het Brabantse land en de Kampinase heide tot camping http://www.dereebok.nl. Dit is 12,5 km van station Tilburg, of 3 km van station Oisterwijk en 6 km van station Boxtel.

Zondag: Fietsen over Loonse en Drunense duinen, langs de Biesbosch en de Alblasserwaard naar station Gouda of camping de Kooi. Dit zal wel zeker 90 km gaan worden.

Ik ben bezig om de route in GPS format uit te werken. Maar het is de eerste keer dat ik dat doe, dus echt snel ben ik nog niet. Zal hem als hij af is mailen naar degenen die mee willen of hier op de site proberen te zetten. En kan, voor niet GPSers, ook de knooppunten route beschrijving geven.

Nu vooral duimen voor goed weer!
Groetjes Karlijne
Karlijne schreef:Ik ben bezig om de route in GPS format uit te werken. Maar het is de eerste keer dat ik dat doe, dus echt snel ben ik nog niet. Zal hem als hij af is mailen naar degenen die mee willen of hier op de site proberen te zetten. En kan, voor niet GPSers, ook de knooppunten route beschrijving geven.
Tip: als je de knooppunten toch al hebt kun je met de fietsrouteplanner van de Fietsersbond vrij snel de route(s)/etappes bij elkaar klikken. En ze daarna als GPS bestand bewaren.
In een andere forumtitel beschrijf ik mijn zoektocht naar campings die in de winter open zijn : http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =3&t=15678.
Ik vertrek op 20 november met fiets en tentje vanuit Amerongen (vlak bij Rhenen) voor twee weken richting België, noord-Frankrijk, Luxemburg en het westen van Duitsland. Inmiddels heb ik een aardige lijst van campings die open zijn. Ook heb ik een aantal campings in Nederland verzameld, helaas heb ik mij daarbij gericht op Brabant, Limburg en Gelderland (en een paar in Zeeland). Ik wil na mijn tocht de lijst wel verder aanvullen. Ik heb bij het samenstellen niet gekeken naar de aanwezigheid van een trekkershut, wel naar de mogelijkheid een tentje neer te zetten. De door jou gevonden campings met hut kwamen ook voor op mijn lijstje.
Ik zal de lijstjes t.z.t. naar je toemailen. Is het een idee dat ik mijn lijstjes aanbied aan De Wereldfietser voor plaatsing in de Wiki?

Een hele mooie tocht toegewenst, groet,
Arno
Hey Karlijne,

Is het gelukt met de GPS tracks?
Ja, volgens mij is het gelukt :lol:
Weet alleen niet hoe ik de tracks hier op de site kan zetten dus ik zal ze even naar jullie mailen.
Het ziet er naar uit dat het een droog weekend gaat worden met af en toe wat zon, dus dat wordt prima fietsweer lijkt me!

Groetjes Karlijne