Additionally, paste this code immediately after the opening tag: als beginneling 'the north sea cycle' ?? - Forum Wereldfietser

als beginneling 'the north sea cycle' ??

Beste 'wereld'fietsers,

We (mijn vriendin en ik) reizen graag, en mijn vriendin heeft al een behoorlijke tijd de fietsmicrobe, maar om zo echt te reizen met de fiets is er nog nooit van gekomen. Kun je zo plots een paar weken gaan fietsen in Schotland of Ierland als je eigenlijk nog nooit langer dan 10 kilometer gefietst hebt. Of is België en Nederland realistischer om rond te trekken met de fiets en om zo te kijken hoe het met onze conditie gesteld is. Want anders sta je in de Schotse hooglanden met je fiets zonder dat je echt vooruit komt.

Het is misschien beter om aan de conditie te werken met minder hoogverschillen en om zo te leren hoever je kan fietsen op een redelijk tempo, en dit meerdere dagen achter elkaar?

Alvast bedankt, indien iemand hierover meer informatie of eigen ervaringen mee heeft?

Kom naar de Europese Fietsroutemarkt op 30 maart in het Nivonhuis in Rotterdam. Kijk op http://www.wereldfietser.nl/index.php?c ... routemarkt voor meer informatie.
Daar vind je alle informatie over het fietsen door Europa.
Beste Sunburn,

Ik heb meerdere malen in Groot Brittanie gefietst en één van de typische zaken van Britse heuvels is dat ze kort en steil tot zeer steil zijn, uiteraard varieerd dit per gebied, bijvoorbeeld het deel van de noordzee route van Harwich naar Hull is goed te fietsen, maar landschappelijk niet heel spannend. De zuidkust is een stuk leuker om te fietsen (probeer wel de drukste wegen te mijden) maar is veel steiler, de Columba route in Schotland (zie de fietskaartinformatiestichting (http://www.fietskaartinformatiestichtin ... a/gcol.htm)) is stevig maar met enige voorbereiding wel te fietsen. Als je in GB gaat fietsen, oefen dan in ieder geval een aantal (lange) weekenden, ook in Limburg of de Ardennen en bereid je goed voor op het weer.

gr.Liz Pie

Afgelopen zomer heb ik grotendeels de North Sea Cycle route gereden. Ik denk dat je deze met een gewone conditie kunt rijden. Ik zou hem dan tegen de wijzers van de klok inrijden. Je begint dan met het vlakke Duitsland en Denemarken. Je zult merken dat je dan vanzelf een goede conditie hebt wanneer je de eerste hoogteverschillen in Noorwegen tegenkomt. In Schotland zijn de klimmetjes nooit echt lang. Wel kunnen ze erg steil zijn. Verder zijn er langs de route genoeg overnachtingsmogelijkheden waardoor je flexibel kunt zijn in je dagafstanden.

Wat ik wel eerst even zou proberen is het rijden met bagage, dit maakt nog wel een verschil.

Succes

Niels

kees schreef:Beste Sunburn,

Guess he's back, back again, Kees is back, tell a friend. Guess is back, guess is back, guess is back lalalaalaa

Beste Sunburn (hij wordt vergeetachtig), allereerst aangenaam kennis te maken. Misschien weet je niet waar dit citaatje mee te maken heeft, maar zoals alle wereldfietser hebben kunnen lezen ben ik samen met Roelien, Bert en Somchai naar Egypte heen en weer gefietst. Ik ben eindelijk bijgekomen van de intensieve zon daar en daarom reageerde ik even op jou vraag. Natuurlijk kun je niet zo gauw verbranden in Engeland, of je moet met je dronken kop in een kampvuur vallen. Daar is zelfs zonnefactor 71 niet tegen opgewassen. Wat je conditie betrefd: dan zal ik toch eerst bepaalde dingen van je moeten weten: gewicht, leeftijd, geslacht, sexuele geaardheid en politieke ideeën. Kees, wat hebben politieke ideeën nou met mijn conditie te maken? Nou Sunburn, helemaal niets, maar ik kan je zeggen dat het wel zwaar fietsen is met vijf exemplaren van Pim Fortuyns boek in je rugzak!

MvG

Kees
Welcome back Kees

Zoals jullie hebben kunnen lezen kom ik zo juist terug van een fietsvakantie uit Egypte. Ik had geen ervaring met fietsen. De hometrainer was mijn beste vriend. Ik vond de tocht heel erg meevallen en ik kan het iedereen aanraden. Dus als Egypte kan, kan Engeland ook!

Groeten,
Roelien

Beste Sunburn,

Afgelopen zomers hebben we (mijn partner en ik en onze twee kinderen 12 en 8 jr) delen gefietst van North Sea Cycle route gefietst in Engeland en Schotland. Het stuk tusen Harwich en Hull is goed te doen. Niet spectaculair maar wel erg rustig en heerlijk Engels. Ook het stuk van Newcastle naar Edinburgh is voor een beginnende fietser wel te doen denk ik. Mocht je meer info willen, mail me dan. Het is ons in elk geval prima bevallen.

Succes