Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Saniago de Compostela overzicht overnachtingsplaatsen gezoch - Forum Wereldfietser

Saniago de Compostela overzicht overnachtingsplaatsen gezoch

Hallo

begin 2012 plan ik samen met m'n fietsmaatje een tocht naar Santiago de Compostela.
Hiervoor ben ik op zoek naar een overzicht van de overnachtingsplaatsen.
In Spanje heb ik al wat gevonden. Voor Frankrijk is alle hulp welkom.
Vermoedelijk zullen we de route "langs oude wegen" fietsen. De voorbereiding
is leuk...fietsen nog leuker. :)

Groetjes
Luc
De overnachtingsmogelijkheden (campings, hotels, refuges) staan uitstekend opgesomd in de routeboekjes "Langs oude wegen..." van Clemens Sweerman. Die zou ik sowieso aanschaffen, want ze staan vol goede suggesties en tips.
Bedankt voor je antwoord. Even surfen....boekje bestellen....verder de
trip plannen.

Groeten
Luc
peter de rijk schreef:De overnachtingsmogelijkheden (campings, hotels, refuges) staan uitstekend opgesomd in de routeboekjes "Langs oude wegen..." van Clemens Sweerman. Die zou ik sowieso aanschaffen, want ze staan vol goede suggesties en tips.
Zelf heb ik in mei/juni jl. de Jacobsroute (heen en terug) gereden, met boekjes. Inderdaad een aanrader. Wel wijken openingstijden soms af van de data die in de boekjes genoemd worden, waardoor ik een paar keer voor een gesloten camping stond. Twee of drie keer een kilometer of 5-10 extra moeten rijden, een keer overnacht op een camping municipal die nog gesloten was, maar waar ik volgens de lokale winkelier wel mocht staan (zonder sanitair uiteraard). Een camping (Etrechy, 40 km zuid van Parijs), volgens het boekje 'met naturistengedeelte', bleek een haast onvindbaar, bij de lokale bevolking onbekend, hermetisch van de buitenwereld afgesloten naturisten-only-terreintje te zijn. Ook een keer of drie tevergeefs voor een casa rural of hotel (bij gebrek aan camping in de regio) gestaan; opgeheven, of net die dag gesloten. In een plaatsje waren zelfs beide auberges dicht: "Want het is maandag, he", aldus een inwoner op straat. Ehm, ja, natuurlijk.

Goed, laten we zeggen dat de routeboekjes me een keer of acht om de tuin geleid hebben, dan is het nog zo'n vijftig keer wel goed gegaan. Ik neem aan dat 'Langs oude wegen' van dezelfde kwaliteit is als de Jacobsroute. Overigens dacht ik voor vertrek: "Och, zo'n boekje geeft een selectie, er zijn vast meer campings onderweg" maar dat bleek onjuist. Geldt wel voor albergues in Spanje op de Camino Frances, dat zijn er zo veel dat ze onmogelijk in een boekje op te sommen zijn, en natuurlijk ook voor hotels en B&B-achtige dingen in grotere plaatsen.

Veel plezier gewenst,

Carl