Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regenhoezen over bergwandelschoen - Forum Wereldfietser

regenhoezen over bergwandelschoen

Ik wil graag gaan fietsen met mijn bergschoenen zodat ik onderweg ook fatsoenlijk kan wandelen op een vrije dag. In Schotland kan het alleen nogal vochtig zijn af en toe en ik fiets liever door dan dat ik ga schuilen.

Heeft iemand ervaring met regenhoezen over bergwandelschoenen?

En haal ik die dan in de buitensportwinkel of passen die van de fietswinkel ook?
hoi,

misschien zijn gamaschen een goed idee?
te verkrijgen bij de betere buitensportwinkel.Dit in combinatie met waterdichte bergschoenen.
voor meer inspiratie http://vimeo.com/31575076 vanaf minuut 8
veel plezier in Schotland

gr

Jos
Kun je je schoenen niet behandelen met Biwax (voor Goretex-schoenen) of Sno-wax (voor leren schoenen)? Zo loop ik al jaren door sneeuw en over nat gras en al fietsend blijven mijn voeten ook droog. Misschien handiger dan losse dingen om je schoenen.
Ja, snowax heb ik nog wel liggen, maar mijn huidige schoenen heb geen goretex en bij lange regendagen denk ik dat dat niet genoeg is.
gamaschen lijkt me met fietsen niet echt lekker, en zit ook vooral om de onderbenen, toch?

Voorkomt natuurlijk wel het inlopen van water, meestal heb ik een lange fietsbroek aan die nogal gaat soppen in de regen en doe ik pas bij echt slecht weer een echte regenbroek aan. Dat zal ik mischien ook anders moeten.
Ik gebruik de fietsoverschoenen van Vaude die ze bij bike4travel verkopen. Dat houdt ook Goretex schoenen droog en dus warm.
Wim
Dit is een vrij ruim type overschoen dat zou kunnen passen. Misschien te vinden bij goed gesorteerde fietsenwinkel.
Wim schreef:Ik gebruik de fietsoverschoenen van Vaude die ze bij bike4travel verkopen. Dat houdt ook Goretex schoenen droog en dus warm.
Wim
En betreft dat dan over een B/C bergwandelschoen met hoge schacht?