Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Antwerpen - Cape Town - rond Augustus 2012 - Forum Wereldfietser

Antwerpen - Cape Town - rond Augustus 2012

gegroet beste fietsers!

Mijn plan staat vast, ik ga van Antwerpen naar Kaapstad fietsen, wellicht ergens in Augustus-September 2012 vertrekken.
Het plan is om Afrika binnen te gaan via Marokko en dan zo via de westkust naar beneden te fietsen en dit zonder vaste route en zonder tijdslimiet.

Uiteraard is het de bedoeling om Afrikaanse culturen te ervaren en onderweg mensen te helpen maar ook gewoon lekker fietsen, lekker niets doen en tijd door te brengen met onze prachtige moeder.

Ik wil met deze tocht ook wat opbrengen voor een goed doel in Afrika, hiermee ben ik nog bezig te organiseren. Ik ben zelf niet gemotiveerd genoeg om een eigen organisatie op te starten dus ben ik min of meer op zoek naar een reeds bestaande.
Een goede vriend van mij uit Cape-Town heeft een soortgelijke tocht gedaan, hij is vanuit Engeland naar Zuid-Afrika gefietst, ook via westkust..
Mogelijk dat ik mijn tocht link aan zijn organisatie:

http://www.globalwheeling.org/

(hierop kan u ook zijn blog bekijken)

Ik ben een 27-jarige man uit België, die het hier allemaal wat heeft gezien en die full-on adventure wil en zal beleven. Ik ben in zeer goede conditie, technisch sterk en handig en ik heb de 'no worries' mentaliteit ;) het wordt een cheap-cheap-adventure, Couchsurfing, Warmshowers, WWoofing, tentje, hangmat,..
Ik heb nog niet zo lang geleden 11 maanden rond gelift in Zuid-Oostelijk Afrika en deze ervaring heeft me zo gegrepen dat ik Afrika verder moet ontdekken!

Op zoek ben ik dus naar mensen die mee de magische wereld van avontuur en ontdekking willen intrekken, op de fiets.. ook mensen die nuttige informatie hebben over andere bestaande goede doelen of eender welke nuttige informatie..

alvast bedankt en ik wens jullie allemaal het beste toe en veel geluk met wat je doet in het leven!
Dag stadsgenoot :-)

Leuk om je plannen te lezen. Ik geloof dat we elkaar veel kunnen helpen! Ik vertrek ook rond die tijd maar een maand vroeger denk ik (begin juli). Ik ga echter naar de VS langs Frankrijk, Spanje en Portugal. Misschien dat we elkaar een stuk kunnen vergezellen?

Goed dat je voor een goed doel fietst.. Ik zou wel niet zomaar voor een goed doel fietsen. Zoek iets dat echt bij jou persoonlijkheid past. Het werk dat je hierin steekt mag je niet onderschatten.. Als je er echt een band mee hebt zal dit eenvoudiger te verkopen zijn...

Hoe ben je van plan om geld in te zamelen? Ik ga langs de kant muziekoptredens geven en ook gitaarlessen.. Ik weet niet of je iets van instrument speelt? Zou anders wel leuk zijn om de start van onze reis samen te ondernemen...

Meer info over mijn reis vind je hier: http://www.guitarbiking.com

Succes!!
Gegroet,

Ik vertrek binnen een week vanuit Gent richting Marokko, via Frankrijk, Spanje en Portugal. Ik zal gedurende een langere tijd in Portugal of Marokko blijven om te wwoofen. Maar er is dus een kans dat ik er rond die tijd nog ben en ik had ook wel het idee om later, verder zuidelijk te trekken.

groeten,
stan
Beste stan,

ik ben Evert (Antwerpen, bijna 21 jaar) en ik ben ook op zoek naar een reisgenoot voor mijn tweede grote fietsreis. Afgelopen zomer ben ik van Antwerpen naar Bracelona en terug gefietst op een maand en zes dagen tijd, tot Bracelona met twee en alleen op de terugkeer, via andere streken en 'gebergtes'. Je voorstel spreekt me aan. Ik ben een fanatieke loper en fietser en ik ben dus wel wat gewoon. Ik zit al lang met de twijfel om naar Rome (en terug) of naar Noorwegen te gaan, en ik wil ook rijden voor een goed doel.

Maar waarom niet ineens the real bussiness.. mensen onderweg helpen, dat zou zo'n voldoening geven. Ik doe grafisch ontwerp, ik teken, schilder enzovoort; kunst is voor mij heel belangrijk en deze reis kan een kernbom van inspiratie zijn.

Dit is geen absolute "JA", maar kom, dit klinkt als een uitdaging dat verder gaat dan Rome of Noorwegen. Het avontuur, het karakter en het medeleven zal hier meer dan elders van te pas komen. En Europa, daar is nog genoeg tijd en kansen voor ;)
euh, ik bedoelde beste Weske :p