Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nu nog een nieuwe fiets kopen of wachten tot het voorjaar? - Forum Wereldfietser

Nu nog een nieuwe fiets kopen of wachten tot het voorjaar?

Met de winter voor de deur twijfel ik of ik nu nog wel een nieuwe toerfiets moet kopen. Heb eigenlijk een koga lightdeluxe of Signature op het oog maar als we een hele strenge winter krijgen zie ik mezelf er dan niet veel op rijden. Mountainbiken doe ik dan ook niet meer.

Rijden jullie eigenlijk ook in de ijskoude vriesmaanden hier in NL door ondanks het glad?
1. Stel niet uit tot morgen .... etc.
2. Fietsen kan/moet je het hele jaar door.
3. Je moet je wel op kou en/of regen kleden.
4. Een fiets is een gebruiksvoorwerp.
Als je je fiets alleen recreatief gebruikt en met koud/slecht/donker weer niet recreatief op pad gaat, zou het handig kunnen zijn om pas in het voorjaar te kopen. Maar zelfs dan zijn er in het najaar vaak aanbiedingen bij winkels die hun voorraad voor de jaarwisseling willen opmaken.

Ik fiets het hele jaar door, dus zou het voor mij geen issue zijn. Maar ja, wij zijn nog aan het sparen....
Waarom een Koga? Misschien de winter gebruiken om je breder te orienteren :lol: Ja, ik fiets met veel genoegen het hele jaar door. In de winter is het heerlijk rustig in de bossen.
Misschien komt er in 2012 een nieuw model uit en doen ze de oude modellen binnenkort van de hand voor een zacht prijsje :-)
Eric op de Fiets schreef:Waarom een Koga? Misschien de winter gebruiken om je breder te orienteren :lol:
Gewoon erg gecharmeerd van de Signature en Light Deluxe :)
Mijn advies: kopen die fiets. Dan in de woonkamer zetten en je de hele winter verheugen op het voorjaar. Je kunt er aan voelen, aan ruiken, op zitten en toelachen. Gewoon doen.
De volgende week bestel ik er ook weer eentje en het moeilijkste is....... de kleur :D
Moet je iemand overtuigen, dan is de financiele crisis een goede. Geldontwaarding of inflatiespook, dreigende werkeloosheid waardoor je het jaar daarop misschien helemaal niets kunt kopen, zonder fiets word je ziek, geld moet rollen om de economie op gang te houden, depressie pillen uitsparen omdat je gelukkig wordt, ach, eigenlijk is er geen enkele reden om geen fiets te kopen.
Veel succes.
Patria Dublin schreef:Mijn advies: kopen die fiets. Dan in de woonkamer zetten en je de hele winter verheugen op het voorjaar. Je kunt er aan voelen, aan ruiken, op zitten en toelachen. Gewoon doen.
De volgende week bestel ik er ook weer eentje en het moeilijkste is....... de kleur :D
Moet je iemand overtuigen, dan is de financiele crisis een goede. Geldontwaarding of inflatiespook, dreigende werkeloosheid waardoor je het jaar daarop misschien helemaal niets kunt kopen, zonder fiets word je ziek, geld moet rollen om de economie op gang te houden, depressie pillen uitsparen omdat je gelukkig wordt, ach, eigenlijk is er geen enkele reden om geen fiets te kopen.
Veel succes.
Nou ik heb liever dat geld wappert :)
Vergeet niet dat uw garantietermijn loopt vanaf aankoop en je (kleine) fouten/defecten soms pas merkt als je er vrij veel mee rijdt.

Als je de fiets 's winters niet gaat gebruiken en er is nu geen speciale aanbieding of zo die je kan scoren, is er toch geen enkele reden om nu je geld uit te geven?
En zoals Eric ook schrijft: maak gebruik van de tijd om je nader te orienteren. Zelf heb ik overigens deze week wel een echte impulsaankoop gedaan: een nog volledig originele en nauwelijks gebruikte Koga Country Touring uit 1988, voor 50 euro. Zo maakt Koga ze niet meer.
Wim
twdi schreef:Gewoon erg gecharmeerd van de Signature en Light Deluxe :)
De vraag blijft, geeft deze charme wel het beste huwelijk?
De avonden worden iets minder aantrekkelijk om te fietsen, maar de in het weekend zitten we altijd wel een keer op de fiets.. Elk seizoen heeft zijn charme.. Enne, wat betreft huwelijk, de beslist met z'n hoofd, de ander met z'n hart, beide blijkt in de praktijk goed uit te kunnen pakken.

Ik heb mijn fiets in januari gekocht in Arnhem en heb hem door de sneeuw teruggefietst naar Groningen, een prachttocht die ik nooit zal vergeten!

Succes
Eric
twdi schreef:als we een hele strenge winter krijgen
Ja als... Tot nu toe is het najaar ver weg gebeleven. We hebben nu wel twee koude winters achter de rug, maar komende winter kunnen er net zo goed veel fietsdagen zijn. Het kan ook een keer koud worden zonder sneeuw. Als het een paar dagen goed gevroren heeft kun je prima fietsen zonder dat je fiets vuil wordt. :D

En voor fietsenmakers is het inderdaad een slappe tijd, dus ze kunnen meer voor je doen, zowel in tijd als met het prijskaartje of wat extraatjes. Als je in maart voor een fiets gaat kijken mag je in de rij aansluiten.

Leon
Leon schreef:Als het een paar dagen goed gevroren heeft kun je prima fietsen zonder dat je fiets vuil wordt. :D
Wel goed de fiets afspoelen i.v.m. met al het zout dat zelfs met het droogst denkbare weer op de weg wordt gedonderd!

Je kunt wel wachten met de aanschaf van een fiets tot na de winter, maar wie weet krijgen we wel het natste voorjaar ooit.

Zelf fiets ik altijd door. Ook afgelopen twee winters heb ik me meer dan uitstekend vermaakt. Kan het niet op de racer, dan op de crosser. Heerlijk zo'n bos met een flink pak sneeuw. Afgelopen winter zelfs met min tien op de atb het bos in geweest. Super!
Inspiratie:
Afbeelding
Vorig jaar 27 november, een hele mooie zaterdagochtend om op de fiets er op uit te trekken.....