Tuurlijk is meer ruimte beter, en geen spatborden helemaal, maar als die vieze lemige klei zich ophoopt bij de remmen dan kom je met ruime spatborden net twee meter verder dan met krappere spatborden. Zelfs hike a bike is dan praktisch onmogelijk: fietsje op de schouder bijna de enige oplossing, laat staan dat er dan uberhaupt een verschil is tussen 26 of 28.Leon schreef:Dan moet je een 28"-er kopen![]()
, want mijn ervaring in deze lemige en keiïge omgeving is dat krappe spatborden een stuk irritanter zijn dan ruime en die lopen weer eerder en vooral erger vast dan geen spatborden. Althans dat geldt hier en door mij.
Ook heb ik niet toevallig nog steeds cantileverremmen, want die hebben veel ruimte rondom de band en velg.
Leon
Heb gelukkig nog geen omstandigheden meegemaakt waarbij de ruimte tussen spatborden en band wel volliep zonder dat het zich niet als eerste bij de remmen ophoopte..... Kan me dan ook gelukkig prijzen met veeeeel ruimte tussen band en velg, aanvullend met magura firmtechs. Dus het zal me zeker in modderige (niet plakkerige gevallen) geholpen hebben.
Heb ook wel eens de opmerking gelezen dat je op dergelijke momenten (een hike a bike door de modder) gelukkiger ben met profielloze wielen dan met atb profiel. Totdat je na het modderbad weer op de fiets stapt natuurlijk
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://farm2.static.flickr.com/1129/5099598254_1c0fe46aa2.jpg)