Als de telefoon dan vergrendeld wordt, zijn dan alleen de toetsen vergrendeld of gaat hij in standby stand waarbij het scherm ook uitgezet wordt? In hoeverre is dat irritant bij het navigeren op de fiets?Matthie9000 schreef:Android geeft een melding (piep!) wanneer hij geladen wordt via USB-verbinding en stopt met laden. Als dit vaak gebeurt is dat irritant want wanneer verbinding gemaakt wordt vergrendeld de telefoon zich en ik heb nog niet gevonden waar je dat uit kan schakelen.
Het ontbreken van een buffer lijk mij niet goed voor je accu; afhankelijk van de schakeling die je gebruikt zal het wellicht erger/minder erg zijn. Een buffer ertussen heeft echter ook nadelen want je gaat mij niet wijsmaken dat een Zzing geen stroomverlies oplevert; weegt ook weer wat meer dan een simpele schakeling uiteraard.
Zou interessant zijn om het effect te zien van het ontbreken van een buffer op de accu van de telefoon. Een vervangende accu voor die goedkope LG Android telefoon (Li-ion) kost €20, de accupack (NiMH) in de Zzing vervangen kost €15. Meerprijs van de Zzing tov de Kemo is €70. De vraag is dus welke accu (Li-ion of NiMH) sneller degradeert. http://batterydata.com/ geeft al een idee. Na skimmen van enkele stukjes op die site lijkt Li-ion juist beter bestand te zijn voor gebruik op de fiets met willekeurige herlaadcycli.
Misschien interessant om 2 batterijen te kopen bij de telefoon: 1 voor fietsreizen (die wellicht relatief snel maximale capaciteit verliest) en 1 voor normaal gebruik waarbij je zo lang mogelijk zonder herladen wil doorkomen.
De telefoon zou natuurlijk ook puur voor op de fiets gekocht kunnen worden aan die prijs, als multifunctionele boordcomputer en dan is degradatie van de batterij minder snel een probleem met constante verbinding aan de dynamo Als je een Zzing of dergelijke alleen voor de telefoon koopt, is dat waarschijnlijk veel kosteneffectiever. En dan kan je ook zonder praktische bezwaren veel permanentere water/stof/... bescherming installeren zoals Peterv zegt (USB kabel permanent aan telefoon bv).