Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikemotion beurs utrecht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bikemotion beurs utrecht

Deze fietsbeurs lijkt wel steeds groter te worden. Ook waren er wat standjes met fietsvakantiereizen. Voor de vakantiefietsers is het aanbod wat beperkt, maar toch is het leuk om even rond te neuzen. Om nog even op Idworx terug te komen, de Off Rohler Titanium is wel een mega fiets, jammer dat hij maar in 3 maten leverbaar is. De 58 cm wordt niet gemaakt. Gerrit wil eerst de verkoopresultaten afwachten. Gezien de prijs van 5.990,-- Euri lijkt mij dit ook wel logisch en verstandig.
Inderdaad de Gaastra Fyts wordt onder de Idworx fietsen gepositioneerd. Leuk detail de 4 G's op het balhoofd (staat voor 4 generaties Gaastra). De fietsen kunnen worden uitgerust met resp. de Shimano Alfine en de Rohloff.
Het frame ziet er robuust en stijf uit (van CrMo staal). Gerrit zegt dat deze fietsen ook als vakantiefiets gebruikt kunnen worden. Op de voorvork zijn al nokjes aangebracht voor een lowrider.
Fijn is, dat de remmen van de Idworx (Magura FIRM-tech hydraulisch) zijn overgenomen. Remblokjes zijn hiermee in een paar seconden te vervangen.
De Alfine en Rohloff uitvoering kosten resp. 2.099,-- en 2.799,-- Euri.

Wat mij positief verrast heeft, is Gazelle met de Goldline. Gazelle was een beetje weg uit het trekkingsegment maar probeert nu met de Marco Polo en de Amerigo weer wat terug te winnen, prijzen resp. 1.999,-- en 1.799,--, zijn best concurerend te noemen. Ik heb nooit begrepen waarom Gazelle geen replica meer van de fiets van Frank van Rijn heeft gemaakt. Eind jaren 90 was er nog de Gazelle Formula Trekking, een dijk van een fiets, maar om onduidelijke redenen is men hier mee gestopt.
Wanneer gaat Gazelle ook een Rohloff naaf in zijn fietsen toepassen?

Nu maar weer uitkijken naar de Fiets- en Wandelbeurs!
B@se schreef:op de beurs nog even gesproken met Gerrit, bekende stand van BikeBasics, de Fyts bekeken en wat over gekletst over de Fyts.

Blijkbaat zat ik er niet ver naast, de Fyts is gepositioneerd als budget alternatief voor de grote duitse merken. Waarom staal? marketing, geen idee wat voor buis het is, dik en dikwandig want sterk en degelijk (netzogoed een alu kader kunnen zijn). Verder zijn alleen de BB de hoogte van de balhoofdbuis ietsje anders dan van een idworx. De rest van de aankleding is wat meer gericht op de verkoop prijs.

Al met al een "Holland rader" volgens Gerrit, leuk maar of er veel plaats voor is in Nederland?


Bas
Hallo Bas, was leuk even met je te spreken. Je moet er eens een keer op fytsen. Gaastra is natuurlijk een alternatief voor de merken in D maar ook in NL onder idworx (ook de kleinere merken). In de nieuwe TrekkingBike (D) heeft de Fyts 4.11 net een "super" en een "Tipp" gekregen in een test.

Staal wordt in Duitlsand veel gezien als groen materiaal. Moet dikwandig om deuken tegen te gaan en ook door de iets grotere diameters wordt het frame duidelijk stijver, wat ik ook noodzakelijk acht. Eric heeft hem al met hele zware tassen geprobeerd en gaf hem thumbs up. Ik denk dat dit een van de sterkste trekking frames überhaupt zal zijn. Maar natuurlijk past het qua marketing ook goed met de fytsen die mijn overgrootvader bouwde.

Padden in frame en voorvork uit RVS en alle kabels extern om corrosie problemen tegen te gaan. Je krijgt gewoon een hele degelijke fyts die door een paar idworx details zoals de dikke banden (nu opeens overal 29 trekking?!?; idworx met Balloon Bike banden al sinds 2002), FIRM-tech remmen en EBB bijzonder fytst en low-stress is.
Ik ben reuze benieuwd naar de ervaringen in Utrecht van onze materialen-specialist Marten Gerritsen uit Kiel-Windeweer.
[quote="idje
Padden in frame en voorvork uit RVS en alle kabels extern om corrosie problemen tegen te gaan. Je krijgt gewoon een hele degelijke fyts die door een paar idworx details zoals de dikke banden (nu opeens overal 29 trekking?!?; idworx met Balloon Bike banden al sinds 2002), FIRM-tech remmen en EBB bijzonder fytst en low-stress is.[/quote]

Niet te vergeten het mooi verbeterde SKS achterspatbord met doorlopende draad in metalen huls onder het spatbord. Helaas geen power-rohler meer, maar toch is de Idworx-collectie in zijn geheel erg mooi geworden, vooral met de fytsen en de titaniumversies..... geen zwakke punten te vinden imho (misschien dat sommige mensen liever een brooks zadel willen, of een of ander exclusief crankstel, ... en de prijs is ook een lieve duit natuurlijk :)). Aan de andere kant, als zo'n fiets langer meegaat dan de gemiddelde auto valt het ook wel weer mee.
Hier mijn verslagen van de beurs: http://www.sintchristophorus.nl/categor ... tion-2011/