Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikemotion beurs utrecht - Forum Wereldfietser

Bikemotion beurs utrecht

Ik zag vanavond dat er in oktober een beurs is in utrecht. De Bikemotion.
Wellicht vast bekend bij jullie. Bij mij niet.

Weet iemand of die beurs ook geschikt is om een beeld te krijgen van het huidige aanbod toer/trekking fietsen van allerlei merken? Of worden daar eigenlijk alleen maar racefietsen en mountainbikes getoond?
De Bikemotion is een materialenbeurs die vooral gericht is op racefietsen en mountainbikes. De fabrikanten en importeurs komen hier met hun nieuwste snufjes. Kijk voor een overzicht in het speciale beursnummer van het blad Fiets.
Dit jaar is er ook een experiment met e-bikes in een afzonderlijke hal.
twdi schreef:Ik zag vanavond dat er in oktober een beurs is in utrecht. De Bikemotion.
Wellicht vast bekend bij jullie. Bij mij niet.

Weet iemand of die beurs ook geschikt is om een beeld te krijgen van het huidige aanbod toer/trekking fietsen van allerlei merken? Of worden daar eigenlijk alleen maar racefietsen en mountainbikes getoond?
Voor de gemiddelde vakantiefietser valt er weinig te halen, dan kun je beter nog wat geduld hebben tot de fiets en wandelbeurs.
ok bedankt, dan heb ik er ook niks te zoeken :)
Maar als je wat anders wil zien dan de geijkte Koga of Idworx kan het wel interresant zijn.
Ook staan er een aantal leveranciers van b.v. Brooks, Cane Creek en Rohloff..

Bekijk de deelnemerslijst anders eens en beslis dan..

http://www.bikemotionbenelux.nl/nl-nl/B ... lijst.aspx


En voor een dagje fietsbeleving is het natuurlijk ook leuk.. :D
Gerco schreef:Maar als je wat anders wil zien dan de geijkte Koga of Idworx kan het wel interresant zijn.
Ook staan er een aantal leveranciers van b.v. Brooks, Cane Creek en Rohloff..

Bekijk de deelnemerslijst anders eens en beslis dan..

http://www.bikemotionbenelux.nl/nl-nl/B ... lijst.aspx


En voor een dagje fietsbeleving is het natuurlijk ook leuk.. :D
Het staat er in kleine lettertjes bij maar het is geen deelnemerslijst maar een merkenlijst. Dat lijkt wat indrukwekkender als je denkt dat iedere regel een stand is ipv een stapel foldertjes en een etage in een vitrine :shock:

En om het gezeur achteraf al voor te zijn: parkeren bij de jaarbeurs is niet gratis ;)
m-gineering schreef: En om het gezeur achteraf al voor te zijn: parkeren bij de jaarbeurs is niet gratis ;)
Maar met OV is het wel goed te bereiken en fiets achterin voiture is ook een optie.

Maar ben je specifiek op zoek naar trekkingfietsen dan kun je inderdaad beter naar de wandel en fietsvakantiebeurs.

Maar ben je een beetje fietsgek dan is het wel een aardige beurs. Ik ben vorig jaar geweest en heb me toch best goed vermaakt.

Het is een beurs die toegespitst is op de de sportievere fietser en je krijgt een leuk overzicht van wat er zoal te koop is. In het noorden van het land zijn Kona, VanNicholas, Santos en Surley fietsen niet dik gezaaid. Daar kun je die eens op je gemak bekijken en dat vond ik wel leuk...

Gr
Eric
ga ervanuit dat je voornamelijk "carbon" zult zien op de BikeMotion beurs, juist hetgeen voor een wereldfietser niet van nut is
Gunter schreef:ga ervanuit dat je voornamelijk "carbon" zult zien op de BikeMotion beurs, juist hetgeen voor een wereldfietser niet van nut is
Nou niet op onze stand! idworx aluminium en titanium. Lynskey alleen titanium. Gaastra Fytsen Cr-Mo staal. Ook niet "verborgen carbon FIBRE" in de vorm van een riem voor de wereldfietser :wink:
idje schreef:
Gunter schreef:ga ervanuit dat je voornamelijk "carbon" zult zien op de BikeMotion beurs, juist hetgeen voor een wereldfietser niet van nut is
Gaastra Fytsen Cr-Mo staal. Ook niet "verborgen carbon" in de vorm van een riem voor de wereldfietser :wink:
Carbon black in de banden, .25% C in het staal, mij maak je niks wijs :lol:
tja...

Maar de fyts lijkt mij persoonlijk gewoon een idworx van staal met een downgrade... maar dat is mijn inzicht als ik een consumenten bril opzet.

En ja, wel of geen riem... das weer een andere discussie.

En wat dachten we trouwens van de css coating (Carbide CaC2 + 2H2O → Ca(OH)2 + C2H2) zit ook behoorlijk wat Carbon in.


Bas
Het mogen dan wel stalen frames zijn, maar de buizen zijn met 1 mm zo lomp dik dat deze frames vast aanvoelen als vette alu frames. Het zullen dus wel niet eens double butted buizen zijn. Waarom hebben we nu tegenwoordig van die mooie dunwandige double butted buis van bijvoorbeeld 0,8/0,5 mm? Zelfs de klassieke Reynolds 531 ST had al 1,0/0,7 mm. Alleen de single butted gasbuis van de Vittorio's was 1 mm.
Wim
Het is mij ter oren gekomen dat Santos op de Bikemotion beurs een nieuwe fiets
presenteert, het is volgens mij een Travel Lite. Ben benieuwd!
Wim schreef:Het mogen dan wel stalen frames zijn, maar de buizen zijn met 1 mm zo lomp dik dat deze frames vast aanvoelen als vette alu frames. Het zullen dus wel niet eens double butted buizen zijn. Waarom hebben we nu tegenwoordig van die mooie dunwandige double butted buis van bijvoorbeeld 0,8/0,5 mm? Zelfs de klassieke Reynolds 531 ST had al 1,0/0,7 mm. Alleen de single butted gasbuis van de Vittorio's was 1 mm.
Wim
iets met zijdelingse impactbestendigheid van dunne buisjes?
Dat is wel een probleem, maar rechtvaardigt nog niet zulke lompe buis. Luxe buis springt ook makkelijker terug.
Het echte probleem zal wel zijn dat een frame van mooie stalen buis tegenwoordig duurder is dan alu - en deze fietsen moesten juist goedkoper.
Wim
Wim schreef:Dat is wel een probleem, maar rechtvaardigt nog niet zulke lompe buis. Luxe buis springt ook makkelijker terug.
Het echte probleem zal wel zijn dat een frame van mooie stalen buis tegenwoordig duurder is dan alu - en deze fietsen moesten juist goedkoper.
Wim
lompe buizen, lompe banden of lompe lichaamsspieren? wat maakt een groter verschil? en over welk percentage ten opzichte van totale lompheid spreken we dan?
B@se schreef:tja...

Maar de fyts lijkt mij persoonlijk gewoon een idworx van staal met een downgrade... maar dat is mijn inzicht als ik een consumenten bril opzet.

Bas
zoveel stalen fytskes met firmtech hs33 zijn er ook weer niet op de markt, mooi degelijk woonwerkfytske toch? hoogstens wat duurder dan de vsf
Iemand hier vandaag naar de beurs geweest?
Is t wat?
twdi schreef:Iemand hier vandaag naar de beurs geweest?
Is t wat?

net terug, ergg grote beurs, het lijkt elk jaar wel groter te worden. Nadruk ligt wel op racefietsen en mtb uiteraard, maar voor de vakantiefietser is er ook wel wat te zien. Wilde de Surly Ogre wel eens van dichtbij zien, erg mooi veelzijdig frame, achterpad voor verstelbaar remschijfunit leek me geen probleem :). Kona Unit vond ik ook een leuk betaalbaar ding. Verder veel moois. Easy tiRohler, wat een beauty maar onbetaalbaar..... mooie fietsjes van Van Nicholas, Indepent Fabrication, Tout Terrain, maar zoals gezegd vooral veel racefietsen en atb's en alles wat daaromheen hangt. Als fietsliefhebber vermaak je je zeker, en het is altijd leuk om dingen in het echt te zien, ipv de folders of internet.
op de beurs nog even gesproken met Gerrit, bekende stand van BikeBasics, de Fyts bekeken en wat over gekletst over de Fyts.

Blijkbaat zat ik er niet ver naast, de Fyts is gepositioneerd als budget alternatief voor de grote duitse merken. Waarom staal? marketing, geen idee wat voor buis het is, dik en dikwandig want sterk en degelijk (netzogoed een alu kader kunnen zijn). Verder zijn alleen de BB de hoogte van de balhoofdbuis ietsje anders dan van een idworx. De rest van de aankleding is wat meer gericht op de verkoop prijs.

Al met al een "Holland rader" volgens Gerrit, leuk maar of er veel plaats voor is in Nederland?


Stonden zelf voor de van Nicholas stand, zien er wel heel erg mooi uit!

Vooral een erg drukke beurs, als je niet weer waarvoor je komt kijken loop je zo alles voorbij.

Ook nog even staan kletsen op de stand van Santos, veel mooie vernieuwingen. Goed bezig! Ben benieuwd wat het nieuwe travel lite concept gaat doen.

Bas