Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Middleburn RS 7 + XC-spider tandwielprobleem - Forum Wereldfietser

Middleburn RS 7 + XC-spider tandwielprobleem

Heb een Middleburn RS7 crankset + 4 bolt xc-spider gekocht. Nu hebben die debielen de middelste tandwiel verbinding alleen 2 mm verder uitelkaar gezet.
Heb 127 mm trapas en wil graag met 36 tands tandwiel midden en bashgard op het buitenste blad rijden (+ Rohloffnaaf)

Wat kan ik het beste doen?
Zuiz schreef:Heb een Middleburn RS7 crankset + 4 bolt xc-spider gekocht. Nu hebben die debielen de middelste tandwiel verbinding alleen 2 mm verder uitelkaar gezet.
Heb 127 mm trapas en wil graag met 36 tands tandwiel midden en bashgard op het buitenste blad rijden (+ Rohloffnaaf)

Wat kan ik het beste doen?
Gaat het al weer een beetje? Slokje water of iets sterkers? :D

Probeer je probleem nu iets rustiger te omschrijven, ik kan er tenminste zo geen chocola van maken
Oke, heb nu 3 Bowmore Tempests op :D :

Buitenblad is pcd104 id88, middenblad is pcd 104 id90.
The ID is the diameter of the shoulder on the spider that the chainring sits on to.

Een nomaal midden/buiten blad kan dus niet op de shoulder van het middelste blad gemonteerd worden, kan negens een 38 tands pcd 104 1d 90 vinden.
Zuiz schreef:Oke, heb nu 3 Bowmore Tempests op :D :

Buitenblad is pcd104 id88, middenblad is pcd 104 id90.
The ID is the diameter of the shoulder on the spider that the chainring sits on to.

Een nomaal midden/buiten blad kan dus niet op de shoulder van het middelste blad gemonteerd worden, kan negens een 38 tands pcd 104 1d 90 vinden.
Ah weer zo'n niet-gedocumenteerde standaard, ik geloof dat Shimano daar mee begonnen is. Bij mij normale kettingbladen hebben een pootbreedte van 18mm, en daar hoort de 90mm binnendiameter bij. Er zijn ook vette bladen met een 24mm brede poot, die zijn 88mm
Denk dat ik maar voor de goedkoopste oplossing ga: schaf een 113 mm BB - UN55 aan, 36 t als buitenblad en zet er later wel een custom carbon chaindisc op. Heb ik ook nog een lagere Q en lager gewicht.