Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leuven -> Parijs - Forum Wereldfietser

Leuven -> Parijs

Ik heb me een tijd geleden het boekje "Fietsen naar Parijs" (www.cyclingeurope.nl) aangeschaft en ik krijg echt steeds meer zin om het eens te proberen.
Ik zie het echter niet echt zitten om op voorhand al te plannen waar en wanneer ik ga overnachten, daar heb ik niet zoveel zin in.
Aangezien het de eerste keer is dat ik met de fiets zo'n tocht ga maken had ik toch graag wat zekerheid gehad over de haalbaarheid hiervan. Is het nodig dat ik de etappes op voorhand vastleg en een plaatsje reserveer in de hotels of campings langs de weg? Volgens dit bericht (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 1820#11820) zouden de overnachtingsmogelijkheden in Frankrijk behoorlijk talrijk zijn. Maar is de kans groot genoeg om eind juni zomaar ergens een plaatsje te kunnen bemachtigen?

Mocht je nog wat extra informatie hebben, dan mag je die altijd delen! :)
Alvast bedankt!

Jovada,

Ik plan zelf ook nooit overnachtingen (althans niet in west-europa waar overnachtingsmogelijkheden meestal wel beschikbaar zijn). Het is wel handig van tevoren even te kijken waar je die dag ongeveer uit denkt te gaan komen en of daar voldoende campings zijn. Je noemt ook hotels. Als je je dat kunt en wilt veroorloven is het, denk ik, al helemaal geen probleem. Ik heb zelf enkele keren een flink eind verder moeten fietsen dan gepland omdat, toen ik aan het eind van de dag eenmaal had besloten de eerstvolgende camping op de kaart te nemen, bleek dat die camping helemaal niet meer bestond of vol was. Dat kan vervelend zijn. Het laatste komt trouwens zelden voor, meestal maakt men voor een eenzame fietser met een tentje desnoods nog plaats. Hoe die mentaliteit in Frankrijk is weet ik niet uit ervaring. Om een of andere reden heb ik nog nooit grote stukken in dat land gefietst. Ik verwacht echter geen problemen en ik zou er zelf op gokken dat het wel goed komt. Succes.

Bedankt euh... watje! :)

Het bij benadering 'mikken' waar ik ga uitkomen aan het einde van de dag was ik wel van plan, dus dan zal het blijkbaar wel lukken! Leuk om horen...
Ik noem inderdaad ook hotels, omdat de reis naar Parijs nu niet echt heel ver is en ik dus geen fortuin zal uitgeven aan overnachtingen. In het boekje staan trouwens richtprijzen voor de hotels onderweg.
Maar 'k ben ook van plan om me zo'n nieuwe "wegwerptent" 8) aan te schaffen: http://www.quechua.com/quechua/produit. ... Id=1&lg=GB
'k Ga die wel eerst eens in levende lijve bekijken bij Decathlon in Antwerpen.
jovada schreef:
.
Maar 'k ben ook van plan om me zo'n nieuwe "wegwerptent" 8) aan te schaffen: http://www.quechua.com/quechua/produit. ... Id=1&lg=GB
'k Ga die wel eerst eens in levende lijve bekijken bij Decathlon in Antwerpen.
Jovada,
Waarschijnlijk ben ik komend weekend in Antwerpen, weet jij het adres van Decathlon?
Alvast bedankt!

http://www.decathlon.be/nl/magasin/rema ... _langue=NL

Het is vlak naast de gigantische Metropolis (bioscoop).

50 Euro voor een wegwerp-tent is me nogal wat!!! Zonde van het geld...

Het is ook geen echte wegwerptent he... 't Gaat gewoon om de manier waarop je ze installeert: door ze weg te gooien. :)
Beste Jovada,

Fransen gaan ten vroegste 14 juli op vakantie, de meeste Belgen ook niet voor half juli... dus eind juni zul je in Frankrijk plaats te over hebben op de meeste campings en andere onderkomens....

Groetjes,

Astrid

Hoe is het afgelopen met de Antwerpse weggooi-tent?

'k Ben nog niet gaan kijken. Misschien volgende week, anders zowiezo de week erna!

Ik ben vandaag de tent eens gaan bekijken. Ze hadden er echt verschillende stapels van liggen en ze bleek heel erg populair te zijn bij de bezoekers. De tent zelf ziet er echt meer dan behoorlijk (en mooi) uit. Het enige wat me echt tegenhoudt is de grootte van de schijf met de opgevouwen tent erin. Ik denk dat ik veel te veel wind ga vangen als 'k zoiets op m'n rug hang. Wat denken jullie hierover? Het is anderzijds wel een prachtig ding voor nog geen € 50...
In dit filmpje kan je 't formaat goed zien: http://winmedia.mm.atos-group.com:8500/ ... e_300k.wmv

:D Cool ding, lijkt me tof om mee te gooien.

Twee opmerkingen: Ik zou eerder kijken of de tent in je fietszakken of los achterop geraakt. Met rugzak fietsen is zowiezo niet zo aangenaam, laat staan met zo een schijf op je rug. Verder had ik mn twijfels over het opvouwen. In het filmpje meende ik te zien dat de reuzeluchtbubbels moelijk uit de tent raakten.
50 euro is natuurlijk niet veel, maar ik denk dat je voor die prijs ook wel een meer hanteerbaar (maar minder innovatief :wink: ) exemplaar kan vinden.
Enfin, je weet natuurlijk nooit wat de beste keuze was tenzij je er twee (of meer) koopt :D

panamarutko schreef:Ik zou eerder kijken of de tent in je fietszakken of los achterop geraakt. Met rugzak fietsen is zowiezo niet zo aangenaam, laat staan met zo een schijf op je rug. Verder had ik mn twijfels over het opvouwen. In het filmpje meende ik te zien dat de reuzeluchtbubbels moelijk uit de tent raakten.
Misschien kan ik ze bovenop m'n fietstassen leggen, maar 't is echt wel een groot ding. Met een rugzak fietsen vind ik voor de rest nooit een probleem hoor.
Die bubbels na 't opvouwen vallen goed mee hoor: eens alles is opgevouwen ga je gewoon bovenop de tas zitten en 't is weer mooi plat!

hoi jovada ik ben shant ik heb dat boekje ook, maar ik ga van almelo naar parijs fietsen. ik ga eerste van almelo naar eindhoven en via Leuven naar Parijs. Ik vertrek 30 juni of 7 juli maar ik weet nog niet zeker welke datum het wordt, het hangt af van wanneer ik vrij ben van Werk. En het laatste wat ik nog wou zeggen is dat ik een hotel ga nemen, want dat vind ik beter en als je ook mee wel en hotel gaat nemen zou het nog beter vinden want dan zou goedkoper uitkomen voor ons beiden. Voor meerdere personen is hotel goedkoper dan 1 persoon.

Hoi,

ik ben twee jaar terug begin april van Parijs (startpunt Port de Versaille - staking dus dan moet je wat he. 't Was wel een ervaring... :? ) naar Leuven gefietst - had ik geweten dat deze route bestond (voorbereiding...) dan was ik voorzeker zo gefietst, alhoewel de route over Creil en langs de Oise om uiteindelijk in Anzin (bij Valencienne) uit te komen ook mooi was. De dag erop door Wallonie en je bent alweer "thuis".

Het motivatie deze route uit te stippelen was de aanwezigheid van YHA jeugherbergen (Creil, net buiten Parijs en Anzin dus - daar tussen was helaas niets). In kamperen had ik even geen zin, maar ik wilde wel low-budget reizen.

Geen idee of er hostels zijn op de route die julie gaan doen, maar het maakt het wel prijstechnisch een stuk aantrekkelijker.

Meefietsen zit er helaas niet in, want ik vertrek op 3 juli op vakantie... Maar misschien heb ik wel een fietspartner, dat hoop ik toch. Binnenkort weet 'k het met zekerheid.