Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tandem - voor en nadelen - Forum Wereldfietser

Tandem - voor en nadelen

Beste lezers, wij overwegen de aanschaf van een tandem (cannondale MT800) graag zouden wij van andere tandemrijders reacties ontvangen over de voor- en nadelen hiervan m.b.t. transport, fietsbeleving, materiaal enz.

Hoi Daniella,

Wij hebben een jaar geleden ook een tandem aangeschaft. Het is heerlijk fietsen; je bereikt gezamelijk je doel; hebt altijd direct contact met elkaar; kortom een echte teamsport.
Afgelopen zomer hebben wij onze eerste vakantie tandemtocht gemaakt en zijn naar Hongarije gefiets. Reizen met een tandem gaat goed, maar heeft wel een paar aandachtspunten. Een volledig bepakte tandem heeft een hoog gewicht waardoor een extra sleeprem zeker in de bergen een must is. Kies voor reizen altijd de zwaarste frameconstructie en hou rekening met een hoge slijtage van banden, kettingen en tandwielen.
Tandems worden niet altijd door vlieg, bus en treinmaatschapijen geaccepteerd, maar na een beetje onderzoek is er vaak wel een mogelijkheid te vinden.
Voor informatie: www.Vittorio.nl en www.tandemclub.nl

De nadelen wegen bij lange na niet op tegen het grote fietspleizier!!

Mocht je verder nog vragen hebben beandwoord ik ze graag.

succes,
Sebastiaan
Beste Daniella,

Kijk ook eens op www.santos-bikes.nl.
Santos maakt fietsen met vooraf bepaalde groepsetten (dus compleet op elkaar afgestemde onderdelen waarmee je zo kunt wegrijden) of je kunt elk onderdeel zelf bepalen. Het zijn klant gebouwde fietsen opgebouwd op standaard frames. De prijs/kwaliteit verhouding is bijzonder goed.
Gisteren heb ik de tandem van Santos gezien. Alhoewel ik zelf geen tandemrijder ban vond ik dit er heel goed uitzien. Bij een tandem moeten veel onderdelen extra stevig zijn uitgevoerd (tenslotte zitten er twee mensen op inclusief bagage) en daar heeft Santos veel aandacht aan gegeven.
Succes,
Marco

Cannondale vrij vertaald can not deal.

Cannondale gebruikt tegenwoordig zeer veel CODA onderdelen en die zijn echt niet zo goed als Shiamano onderdelen, service naverkoop laat soms ook te wensen over en dat zou echt niet mogen voor zo'n duur merk.

Zelf heb ik nog een ouderwetse Dawnes met een lage instap achteraan zodat ik ook kleine mensen, of mensen met een handicap kan meenemen.

Zou zeker ook eens bij Die Santos van hierboven gaan piepen, moet wel toegeven dat Cannondale blitsende fietsen maakt.

En Kees zit graag achterop :(