Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietspoot breekt telkens af - Forum Wereldfietser

fietspoot breekt telkens af

hallo,

Mijn fietspoot breekt telkens af. Ik heb een zware stalen fiets die ik voor vakantiefietsen gebruik. (Patria Terra) In de week probeer ik er mijn kinderen mee naar school te brengen. Ze zitten op een fietsstoel én een followme aanhang systeem. Hierdoor weegt de fiets blijkbaar te zwaar. Al 3 keer is mijn poot afgebroken.

Zo'n super grote "staander", of hoe heet zo'n ding?, zou alleen kunnen op 28 inch wielen, maar mijn fiets heeft 26 inch wielen. Daardoor moet dat ding te laag worden gemonteerd...

Wie weet raad?

groeten,
sammyvdc
Past een Pletscher (ESGE) Multi of Multi Zoom ? (standaard voor op de achtervork).
Het is die multizoom die telkens afbrak...
En de minder hip vormgegeven/zwaardere Multi? Ik dacht namelijk dat voor zwaar belaste fietsen (waar een standaard een eis is) een achtervorkstandaard het beste is (i'll be corrected if I'm wrong).
sammyvdc schreef:hallo,
Mijn fietspoot breekt telkens af. Ik heb een zware stalen fiets die ik voor vakantiefietsen gebruik. (Patria Terra) In de week probeer ik er mijn kinderen mee naar school te brengen. Ze zitten op een fietsstoel én een followme aanhang systeem. Hierdoor weegt de fiets blijkbaar te zwaar. Al 3 keer is mijn poot afgebroken.
Nu begrijp ik niet preceis wat er gebeurd is. Is je standaard 3x afgebroken terwijl er een kind achterop in een zitje zat? :?
Nu heb ik geen kinderen, maar het lijkt me toch niet optimaal zo.
Leon
Ze zaten er niet op hoor toen die is afgebroken. Gelukkig. :-) Meestal probeer ik staander al terug te duwen voor ik de kids op de fiets zet.

Van die "achtervorkstandaard" passen die ook op 26'' wielen?
Volgens mij kun je desnoods elke 28" standaard op maat zagen voor 26", maar ze zijn inderdaad ook (in een versie verkrijgbaar die) compatibel (is) met 26". Van groter belang is of je de nodige schroefgaten op de achtervork hebt.

Vraag ik me overigens af of je wel degelijk een multi zoom hebt gehad die "telkens afbrak" want dat is toch echt óók een achtervorkstandaard.
Hi,

ik heb hetzelfde probleem met deze standaard. Zelf eerst gerepareerd, maar nu zakt hij bij het rubberdeel door zijn hoeven. Mijn vrouw heeft de klassieke uitvoering en die is prima.

Gerrit S.
Zal dat van die schroefdraad eens laten nakijken :)

En het is 100% zeker zo'n multizoom. Het is zoals Gerrit schreef. Het onderste stukje breekt door. Blijkbaar kan dat zelfs apart besteld worden. Want dat was verloren gegaan toen het de laatste keer afbrak.

Bedankt voor het advies!
Hm, ik was van plan de multizoom te bestellen als vervanging van mijn oude achterstandaard (ook een multi, maar er kwam steeds meer speling op het scharnierpunt dus heb die op een stadsfiets gezet) maar die was niet leverbaar; blij dat ik opnieuw een multi besteld heb dan!