Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #25 op 18 september 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #25 op 18 september 2011

Dag rondje Rotterdamfietsersters,
Volgende week 18 september is het weer r.Rotterdamzondag. En het vijfentwintigste rondje bovendien.

Heeft er iemand een special op de plank liggen, bewaard voor zo een gelegenheid, of is er een voortreffelijke appeltaartlocatie die we nog niet beproefd hebben en waar een rondje omheen gedrapeerd kan worden? Of komt een klassieker in aanmerking voor herhaling?
Op de Maasvlakte kijken is wat mij betreft prima: daar is immers altijd wat nieuws te zien. Ik opper maar wat.

Gepke.
ha gepke,

ik ben nieuw bij de wereldfietsers en wil graag as zondag het rondje Rotterdam mee doen. Hoe werkt dat? Hoeveel km gaan jullie doen? Toch start om 12.00uur? Moet ik me van te voren aanmelden? Jullie ervaring; hoeveel tijd heb je nodig om van CS naar de euromast te fietsen?

groeten
Peter
Dag Peter en andere geïnteresseerden in r.Rotterdam,
de start van het rondje Rotterdam is steevast 12 uur onder de Euromast. Gewoonlijk is het rondje zo'n 80 kilometer, wordt ook wel eens 100 km, meestal zo rond zes uur weer in de stad. Tegen het eind van de rit 'pellen' zich doorgaans wat mensen 'af' van de groep richting huis of afspraak. Het komt voor dat de rest van het gezelschap ergens gaat eten.

Aanmelden hoeft niet. Het is altijd een verrassing uit z'n hoevelen het gezelschap zal bestaan: van de zomer ben ik een keertje met de kleinst denkbare groep uit fietsen geweest, met z'n tweeën. Het vorige rondje van augustus, echt nog vakantietijd en een WF-kampeerweekendje elders, waren er 7 m/v.

Een en ander is nogal losjes. Als je toevallig een Plan dan wel vurige wens voor een route hebt: altijd goed.

Wellicht tot zondag,
Gepke.
steenbok65 schreef:ha gepke,

ik ben nieuw bij de wereldfietsers en wil graag as zondag het rondje Rotterdam mee doen. Hoe werkt dat? Hoeveel km gaan jullie doen? Toch start om 12.00uur? Moet ik me van te voren aanmelden? Jullie ervaring; hoeveel tijd heb je nodig om van CS naar de euromast te fietsen?

groeten
Peter
Rotterdam Centraal -> Euromast is zo'n twee kilometer. Reken met de stoplichten op 10 minuten, als je de weg kent en niet wilt sprinten van kruising naar kruising.

Ik ben helaas in Engeland aan het fietsen, dus tot oktober!

Sjirk
Ik weet nog niet of ik er dit keer bij kan zijn. Het maandelijkse rondje Rotterdam op zondag valt in het weekend met het jaarlijkse familiereunie gedoe op zaterdag. Ik ga kijken of ik vandaag en morgen genoeg van het huiswerk af kan krijgen om zondag te kunnen fietsen... Hoop jullie gauw te zien. Merlijn
Ha Merlijn,

Familiereünie, studie, we krijgen zo een goed inzicht in je huiselijke bestaan. Hoe staat het momenteel met de verbouwing?

Groet, Bart
Hallo rondje van Rotterdammers,

Ik verwacht er zondag bij te zijn (mogelijk in regenpak). Suggesties voor een route?

Voor één van onze mogelijke bestemmingen (Delfland) dreigen naast de aanleg van de A4 nog andere aantastingen zoals de aanleg van de Blankenburgtunnel westelijk van de Beneluxtunnel.
Natuurmonumenten verzet zich tegen de aanleg van deze tunnel en probeert voor 8 oktober zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen om deze, samen met andere partijen die tegen de tunnel zijn, te overhandigen aan minister Melanie Schultz van Haegen. Wanneer je dit initiatief ondersteunt kun je een handtekening te zetten op www.natuurmonumenten.nl/blankenburgtunnel of op www.facebook.com/geentunnel.

Tot zondag,

Jaap
Jaap, r.Rotterdamfietsers,

Veldonderzoekje uitvoeren?

Bijvoorbeeld:
Door Midden-Delfland wat rondkoersen in de buurt van het tracé van de te verlengen A4 (waarvan het zandlichaam er al jaren ligt als een vér uitgewerkt concept dat maar niet tot wasdom wil komen) en even kijken op de plaatsen waar misschien ooit de uitrit van die gedachte Blankenburgtunnel aanzicht & biotoop beïnvloedt.
Dan door naar Hoek van Holland, met de ferry (let op vertrektijden!) oversteken naar de Maasvlakte om de vorderingen daar te zien?
Voor de terugweg vanaf de Maasvlakte is er de keuze tussen de noordrand van Voorne-Putten en het industrielandschap, of rechtsomkeert maken en weer over met de boot.

Gepke.
Een route die niet in twee delen maar in veel stukjes uiteen viel: in afwachting van de binnenkort aan te leggen snelwegen braak liggend landschap, de iele waterscheidingen tussen Europoort en Voorne-Putten, en de bruggen op de Euro-biljetten. Bedankt voor het vernuftige aaneengebreide vlechtwerkje, Jaap en Jan!

Jaap, weet je de naam van de fotograaf nog die in Midden-Delfland documenteerde?

Hartelijke groet, Bart
Hoi Bart,

de naam van de fotograaf is Laura Zwaneveld, het project heet "geen weg terug" http://www.lauranet.nl/zandlichaam.html
Misschien moeten we er ook nog maar eens een rondje te voet maken..

Groet,

Jaap
Jeetje, wat een nostalgie….
Ik heb in mijn jeugd vrijwel naast ”de dijk” gewoond. Zaterdagen en vakanties rondgestruind.
“Even de hond uitlaten” betekende vaak gewoon een retourtje Vlaardingen - Schipluiden over de dijk, samen met mijn broertje.
Nu het nog kan een dag plannen om , na een afwezigheid van ruim 30jaar, dit nog eens te herhalen! Helaas zonder broertje en hond, maar met een boel leuke herinneringen
Bedankt voor de website van Laura!
Hoi Helma,

Leuk dat de fotoserie zoveel herinneringen bij je oproept!
Fiets je weer een keer mee?

Voor as. zondag stel ik voor om ondergronds te gaan en een tunnelrondje te maken.

Via de Beneluxtunnel langs Spijkenisse via Goudzwaard door de polders van Beijerland.
Daarna terug door de Heinenoordtunnel en via Smitshoek naar de Maastunnel.
Daar moeten we het voorlopig even mee doen, meer tunnels hebben we nog niet. Gelukkig worden er harde plannen gemaakt om nieuwe tunnels aan te leggen, dat biedt ook voor de toekomst perspectief op verrassende rondjes!

Groet,

Jaap
Gelukkig worden er harde plannen gemaakt om nieuwe tunnels aan te leggen, dat biedt ook voor de toekomst perspectief op verrassende rondjes!
Goeie Jaap,

Die had ik uit jouw koker niet verwacht!

Bart

http://www.trouw.nl/tr/nl/4484/Foto/pho ... nten.dhtml
Zie voor plannen voor morgen (zondag) het vervolg bij het actuele draadje: Rondje Rotterdam #26 op zondag 16 oktober 2011.

Het weder houdt zich aangenaam fietsbaar, zo te zien.

Gepke.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=15706