Additionally, paste this code immediately after the opening tag: City Nightline (CNL) - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

City Nightline (CNL)

windinderugfietser schreef:Je kan wel vanuit München de Citynightliner naar Rome nemen.
Is wel een reisje voor echte spoorliefhebbers, vanuit Amsterdam ben je dan 36 uur (twee nachten) onderweg naar Rome. De hele CityNightline-dienstregeling staat trouwens in deze pdf-folder.
Het lijkt me niet dat Milaan zal terugkomen in het aanbod, er zijn gewoon te veel goedkope vluchten daarheen.[/quote]


De autoslaaptrein rijd in het seizoen vanuit Den Bosch op en neer naar Alessandria en Livorno italie.

Ik ga zelf op 11 juni vanuit Alessandria terug naar Den Bosch, het is niet goedkoper als vliegen, maar ik ga liever met de trein. Ik heb 150 euro af moeten tikken, avondeten en ontbijt inbegrepen.

Reserveren is verplicht, ik had voor een 6 persoonscoupe en een plaats in het fietsenrek geboekt, maar kreeg vorige week een telefoontje dat die treinstellen nog niet beschikbaar zijn op 11 juni, maar ik werd kosteloos omgeboekt naar een 4 persoonscoupe. Dus dat is wel netjes geregeld.

Eelco
Weet iemand toevallig wanneer de CNL naar Praag aankomt? Volgens de hierboven gelinkte pdf-folder is het 9.28 uur, volgens de site van DB is het 10.57.

Ik moet in Praag de trein naar Slowakije (Zilina) van 11.17 halen. Met de DB-tijd een beetje krap dus, vandaar mijn vraag.
Kleine lettertjes in de brochure: Van 20 juni tot 13 augustus 2011:
Vertrek A'dam: 19:01 uur en aankomst in Praag om 10:57 uur.

20 minuten overstap is dan aan de krappe kant inderdaad.
Ah, bedankt.

Ik vertrek 25 juni, krap dusss...
Billenknijpen haha.
Ik zag dat de volgende trein naar Zilina (waar je een fiets in kan meenemen) om 14:17 uur vertrekt. Kan je in Praag even drie uur doorbrengen. Ook geen straf lijkt me.
Bedankt. Goed om te weten. :D Tja, hopen dat het een beetje voorspoedig wil verlopen.

Had me verder nog niet echt verdiept in alternatieven bij vertraging met de nachttrein. Had wel gezien dat er 's avonds een nachttrein naar Oost-Slowakije gaat, waar ik aan mijn rondje Karpaten ga beginnen.
Ik wil graag de CNL reserveren met fiets voor Firenze -Munchen en daarna overdag door van Munchen - Leiden.

Ik weet dat veel van jullie de Treinreiswinkel laten boeken, maar ik wilde dit zelf proberen te regelen, omdat ik verwacht dat de kosten dan lager zijn.

Op de DB Bahen website lukt het om de CNL van Firenze naar Munchen te boeken voor 2 personen (269 euro), maar het lukt mij niet om de fietsreservering door te geven.
Ik vink aan dat ik een Fahrrad mee wil nemen, maar ik krijg het bericht dat ik niet via internet voor de fiets kan reserveren.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou de trein al volgeboekt zijn voor fietsers? of moet je per telefoon bellen?

In de kleine letters leken er enkele uitzonderingen te worden genoemd waarbij je niet via internet voor de fiets kan reserveren.
Zie hieronder. Er staat keinen Nachtreisezug - dus ik maak hieruit op dat ik nooit voor de CNL via internet voor een fiets kan reserveren, want het is toch een nachttrein?

Kan iemand helpen hiermee?
Alvast bedankt!

Im Internet können Sie Fahrradkarten unter den folgenden Voraussetzungen buchen:
Ihre ausgewählte Fahrt
- enthält ausschließlich Züge, die die Fahrradmitnahme erlauben,
- enthält einen Fernverkehrsanteil,
- enthält keinen Nachtreisezug,
- enthält ausschließlich innerdeutsche Strecken,
- beginnt frühestens einen Tag nach dem Buchungstag.
@Pedalero: Ik zag dat je zaterdag al vertrekt voor je rondje karpaten dus vanaf deze kant een goed reis gewenst!

Ga je toch drie uur overstaptijd nemen in Praag of heb je alternatieven bij vertraging?
Bedankt! Heb er zin in.

Bij vertraging kan ik inderdaad een trein nemen die drie uur later vertrekt dan de trein die ik dan heb gemist (= het alternatief). Dan kom ik dezelfde dag niet helemaal meer in Oost-Slowakije (tot Zilina slechts), maar dan neem ik de volgende ochtend vroeg gewoon de trein voor het laatste stukje naar Kosice.

Heb nog naar de nachttrein gekeken, maar twee nachten achter elkaar in de trein lijkt me niet zo lekker. Bovendien loop/fiets je dan de hele dag een beetje door Praag met je hele hebben en houden, terwijl je gewoon door wilt naar het oosten.

Eerst maar eens zien of de trein niet gewoon op tijd wil rijden! :wink:
Het is het begin van je vakantie dus wat is een beetje vertraging. Reizen is per definitie je laten verassen en obstakels overwinnen/omzeilen.

Wij nemen zelf de nachttrein over een week of 4 maar hoeven daarna niet over te stappen.
Jammer dat er geen (snelle) nachttreinen vanuit Nederland naar bijvoorbeeld Madrid, Barcelona, Rome of Belgrado gaan.
Ha Pedalero,

Op het centraal station van Praag (want daar stap je over) is 20 minuten makkelijk haalbaar. Gewoon met liften uitgerust makkelijk overzichtelijk en modern station.
Vergeet in Kassa (want zo heette de stad ooit) niet de magnifieke fontein op het centrale plein te bekijken, ongeveer 15 meter bij 45 meter groot. Verder kan je ook even de grens met Oekraine oversteken bij Uzgorod, ook de Karpaten daar zijn zeer de moeite waard.

En Kate, ik heb de laatste keer bij een DB reiscentrum geinformeerd of je ook thuis een fiets(reservering) kan inboeken.....helaas, alleen door direct op de DB computer in te loggen, en dat kan bijvoorbeeld de treinreiswinkel. (die daar ook een minuut of 10 mee bezig zijn en dat tegen 7.50 handelingskosten voor je gehele boeking.....

Gr Hans
Het is meer de vraag of de nachttrein niet vertraagt zal zijn, wat volgens mij geen uitzondering is. Als hij gewoon op tijd is, maak ik me geen zorgen over het halen van de aansluiting in die twintig minuten.

De Oekraïnse Karpaten staan ruimschoots op het programma. Maar niet voordat ik er via Roemenië (Maramures, Bucovina) naartoe ben gefietst. :wink:
Ah, logisch....de CNL terug naar Amsterdam wil ook wel (fors, meer dan een uur) vertraagd zijn. Als er bij Arnhem geen ruimte is om m door te laten laat Prorail de CNL rustig staan. Idioot, maar blijkbaar minder belangrijke trein.

Mooie trip, veel plezier!

Gr Hans
Kat, de meeste mensen (waaronder ik) gebruiken http://www.bahn.de om te kijken of het mogelijk is de reis te maken die ze in gedachten hebben. Dat je bij de treinreiswinkel dan boekingskosten moet betalen is niet meer dan logisch.
Als je gaat bellen (met DB) zorg dan dat je een beetje duits kan praten en een Credit-Card bij de hand hebt. Het vervoerbewijs wordt naar je gemaild geloof ik (zelf afdrukken), of je krijgt een code waarmee je op het station je ticket uit de muur kan halen zeg maar. Bellen kost ook geld, en als je geen Credit-card hebt zal je of ter plekke kaartjes moeten kopen met de kans dat er geen plaats meer is of met boemeltjes moeten gaan reizen, wat vaak overstappen betekend.
Op sommige stations in Nederland (waren) of zijn loketten waar je ook internationale treinkaartjes kan kopen, zorg dan wel dat je precies weet wat je wilt.
Terug fietsen is natuurlijk ook nog een optie.
windinderugfietser schreef:Billenknijpen haha.
Ik zag dat de volgende trein naar Zilina (waar je een fiets in kan meenemen) om 14:17 uur vertrekt. Kan je in Praag even drie uur doorbrengen. Ook geen straf lijkt me.
En inderdaad, op de heenreis op 25 juni jl. liep er 's nachts in Duitsland een everzwijn onder de trein. Loc kapot en drie uur vertraging. Het was nog billenknijpen om die trein van 14.17 uur te halen. Maar verder mooie vakantie gehad. Vorige week weer teruggekomen. Onvertraagd (nou ja, een kwartiertje).
Hoi,
Vanavond neem ik de City Nightline vanuit Arnhem naar Munchen waar ik om 7.15 uur aankom (tenzij er vertraging is). Weet iemand of het nu geen probleem is om in Arnhem op te stappen? Weet iemand waar ik ongeveer moet instappen? Zijn de deuren breed genoeg om met fiets met voor- en achtertassen in te stappen of moet de bagage eraf?
Ik post later nog wel mijn ervaringen.
Groeten,
Rutger
Hoi Rutger,
Vorig jaar waren de deuren breed genoeg om er zelfs met een bepakte ligfiets in te stappen. Wb Arnhem kan ik je niet helpen. Veel plezier daar in de Balkan!
Van de zomer was het geen probleem om met een bepakte fiets op de perrons te komen. Al maakten de tijdelijke liften een wat gammele indruk, je kon er wel met een vol bepakte fiets in. Toen ik van vakantie terugkwam waren de nieuwe trappen voor het grootste deel klaar en in gebruik. De lift heb ik toen niet gebruikt, maar ik neem aan dat die ook klaar zijn.
Voor de mensen die willen weten waar de fietsenwagons zitten:

CNL 419: Munchen: wagon nr. 186, Zurich: wagon nr 176

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 9&rok=2011

EN 447: Kopenhagen: wagon nr. 204 (8 stuks), Warschau: wagon nr. 176 (3 stuks) en Praag: wagon nr. 174 (8 stuks)

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 7&rok=2011

grt Hans