Additionally, paste this code immediately after the opening tag: huber fietskaarten? - Forum Wereldfietser

huber fietskaarten?

hallo,

is er iemand bekend met de fietskaarten van kartographie.de of huber fietskaarten?
dit is een link die ik tegenkwam via de donau info site.
groetjes,
Frank en Diane
Huber geeft o.a. een setje fietskaarten uit van de Eurovelo6 langs het oostelijk deel van de Donau van Boedapest naar de Zwarte zee met veel informatie.
Te bestellen bij de Fietsvakantiewinkel: www.fietsvakantiewinkel.nl
hallo bert,

bedankt voor je reactie,
ik zal mijn vraag even duidelijker stellen,
als we dat deel van de Donau gaan fietsen, zijn we dan beter met de Huber kaarten of blijven we bij de blauwe boekjes van Bikeline?

groetjes,
Frank en Diane
Frank, en Diane, voor het fietsen van de route heb je niet per sé kaarten nodig, de route is zeker in Servië erg goed bewegwijzerd, ook de alternatieven. De routeboekjes van BikeLine voorzien naast kaarten ook achtergrondinformatie en overnachtingsmogelijkheden al is dit laatste nergens een probleem gebleken. Afhankelijk van waar je voorkeur naar uitgaat kun je dus zonder kaarten toe, met kaarten of met kaarten en achtergrond info. Als laatste alternatief zijn er ook nog de GPX-tracks die je kan downloaden, van het Servische deel zijn die er in ieder geval.
Zelf heb ik de route met de GPS (en een grote overzichtskaart) gereden, al was dat achteraf gezien niet nodig, in combinatie met de Bradt's Guide to Serbia, maar dat had meer te maken met dat ik meer van het land dan alleen de Donau wilde zien.
frank en diane schreef:hallo bert,

bedankt voor je reactie,
ik zal mijn vraag even duidelijker stellen,
als we dat deel van de Donau gaan fietsen, zijn we dan beter met de Huber kaarten of blijven we bij de blauwe boekjes van Bikeline?

groetjes,
Frank en Diane
Huber geeft een betere route dan Bikeline. Huber geeft meer alternatieven. Ook op Huber kun veel overige informatie zien. Het enige deel waar de route wat minder is, is bij Belgrado. Dat komt dat daar nauwelijks rustige wegen zijn.
Bert, dat laatste is slechts gedeeltelijk waar. Tot in de stad fiets je langs de rivier alwaar je een echte fietslift neemt om weer beneden te komen aan de andere kant van de Sava. De weg Belgrado uit is inderdaad een ramp, alleen zijn fietsers nu wel sneller dan auto's omdat vanwege reparatiewerkzaamheden aan de Panchevo brug de boel daar muurvast staat, zodra je de brug over bent kun je op de 4-baansweg lekker over de vluchtstrook fietsen alwaar auto's lekker naar je toeteren en ruim baan maken. Er is ook nog een alternatief over de dijk (na de brug) alleen is dat met een 3-wieler bijna niet te doen plus dat je daar ook nog eens extra wind vangt.
Hallo,

wij hadden tijdens onze reis naar Istanbul de Bikeline boekjes mee.
Ik had echter van de Huberkaarten gehoord maar hier nergens gevonden. In Budapest vonden we ze wel. We vonden ze super: tof formaat, duidelijk, licht. De bikeline boekjes zijn in onze fietstassen blijven zitten en hebben we dan niet gebruikt.

www.dromenvanreizen.be

Sabien
Pman schreef:Bert, dat laatste is slechts gedeeltelijk waar. Tot in de stad fiets je langs de rivier alwaar je een echte fietslift neemt om weer beneden te komen aan de andere kant van de Sava. De weg Belgrado uit is inderdaad een ramp, alleen zijn fietsers nu wel sneller dan auto's omdat vanwege reparatiewerkzaamheden aan de Panchevo brug de boel daar muurvast staat, zodra je de brug over bent kun je op de 4-baansweg lekker over de vluchtstrook fietsen alwaar auto's lekker naar je toeteren en ruim baan maken. Er is ook nog een alternatief over de dijk (na de brug) alleen is dat met een 3-wieler bijna niet te doen plus dat je daar ook nog eens extra wind vangt.
Die lift op de brug net over de Sava van nieuw-Belgrado naar oud-Belgrado naar beneden naar het fietspad langs de Sava is inderdaad prachtig. Alleen als je dan langs de Sava weer bij de Donau komt, dan houdt het fietspad snel op.