Het viel mij al op toen ik het spatbord installeerde en ik heb nu ook even een snelle meting gedaan: de voorvork is aan de ene zijde van het voorwiel ca 4-5mm dichter bij de velg dan aan de andere zijde. De vork is een Surly Long Haul Trucker Fork.
Dat is niet alleen zichtbaar aan het voorwiel, maar ook aan het spatbord dat ik aan de ene zijde heb moeten bijvijlen om het min of meer deftig in de vork te krijgen terwijl er aan de andere zijde nog millimeters vrij zijn... Ook de v-brake arm staat dus aan de ene kant veel schever dan aan de andere.
Ik veronderstel dat een velg normaal zo gespaakt wordt dat ze netjes midden boven de naaf terechtkomt? In mijn geval Exal SP19 velg met Shimano DH-3N72 naaf.
Is zo'n afwijking aanvaardbaar/normaal, heeft dat effect op de rij-eigenschappen van de fiets? Zou het zich kunnen lonen contact op te nemen met Surly?
Ook achteraan valt het mij nu op dat de ene arm van de v-brake schuiner staat dan de andere overigens...
Enfin, weer een paar vragen dus
Dat is niet alleen zichtbaar aan het voorwiel, maar ook aan het spatbord dat ik aan de ene zijde heb moeten bijvijlen om het min of meer deftig in de vork te krijgen terwijl er aan de andere zijde nog millimeters vrij zijn... Ook de v-brake arm staat dus aan de ene kant veel schever dan aan de andere.
Ik veronderstel dat een velg normaal zo gespaakt wordt dat ze netjes midden boven de naaf terechtkomt? In mijn geval Exal SP19 velg met Shimano DH-3N72 naaf.
Is zo'n afwijking aanvaardbaar/normaal, heeft dat effect op de rij-eigenschappen van de fiets? Zou het zich kunnen lonen contact op te nemen met Surly?
Ook achteraan valt het mij nu op dat de ene arm van de v-brake schuiner staat dan de andere overigens...
Enfin, weer een paar vragen dus
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)