Additionally, paste this code immediately after the opening tag: multi-tool op verdachte wijze verdwenen uit bagage... - Forum Wereldfietser

multi-tool op verdachte wijze verdwenen uit bagage...

Hallo,

vorige week zijn we teruggekomen van een geweldige fiets reis door Andalusie. Na de schrik op het vliegveld van Malaga waar de fietsen via de normale bagageband binnen kwamen, hebben we een fantastische reis gemaakt.

Na een kleine 3 week weer teruggevlogen met Transavia vanuit Malaga naar Schiphol. De multitool die op de heenreis niet geheel probleemloos in de handbagage mee ging, heb ik op de terugweg toch nog maar op het laatste moment in ??n van de fiets tassen gestopt.

Wat schetst mijn verbazing op schiphol; Multitool is verdwenen!!! Nog opmerkelijker; alle tassen zijn voorzien van een security check sticker BEHALVE de tas waar de tool in zat...

Tuurlijk, je gaat denken ?f de tool echt wel in de tas gestopt was, of de tas wel goed dicht wat etc. etc., maar ik ben er heilig van overtuigd dat dit het geval was.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring??? Ik weet nu langzamerhand niet meer hoe ik nog gereedschap veilig kan meenemen in het vliegtuig........

Bedankt voor de reacties alvast! Groeten,

Paula

Tot nog toe nog niet meegemaakt dat er spullen uit de tas gehaald zijn.
Wel dat de tas waar mijn benzinefles (leeg) voor de brander in zit, bijna altijd opengemaakt wordt. Dat zie ik tenminste aan de manier waarop de tas rolsluiting) half dicht gerold is.

Volgens mij zou het niet moeten mogen, maar ze doen het toch.
Enige manier om dit te voorkomen is de tassen te laten sealen; maar dat kan tegenwoordig bijna nergens meer.

Freek

Ik heb zelf diverse keren gevlogen en een benzinefles zal altijd worden gecontroleerd!zo'n ding ziet er verdacht uit op de rontgenscanner.
ook al seal jij je tassen,ze gaan open no matter what.
in het begin heb ik een keer mijn gascylinder aan mijn brander laten zitten en er zat ook een benzinefles in mijn tas.
de airport security sloeg op tilt!we hebben er een dachten ze,maar nee hoor
gewoon een nederlander die de avond ervoor teveel gedronken had en even helemaal niet nadacht die ochtend.
het meenemen van gereedschap als handbagage is streng verboden.
bij dezelfde gelegenheid als hierboven bleken er 2 bandenlichters in mijn handbagage te zitten,deze mocht ik niet weggooien op het vliegveld.
de luchtvaartfirma heeft ze toen in beslag genomen.
en ja ja eigen schuld!
check ruim van te voren in en zie erachter te komen welk gereedschap je nodig hebt om je fiets in te checken,pas deze eerst aan en dan pas de rest inchecken,benzinefles etc,gewoon bovenin de tas meenemen anders slopen ze alles eruit,gesealed of niet.
sinds 9-11 is nl het een en ander veranderd,remember the cardboard cutters?

gr,

jj

Ik heb een aantal jaren geleden een soortgelijke ervaring gehad, alleen niet met losse onderdelen in mijn bagage maar met onderdelen van mijn fiets. Tijdens de vlucht van Thessaloniki naar Schiphol (als ik het me goed herinner ook met Transavia) is het ??n en ander van mijn fiets gejat: remblokjes van voor- en achterrem, en aan van de voorrem zelfs de beide remarmen van mijn (Shimano) cantileverrem. Verdere schade tijdens die vlucht: vernield zadel, 2 kapotgetrokken remkabels, een verbogen bidonhouder en een afgebroken houder van mijn Ortlieb stuurtas. De verdwenen remmen kunnen beslist niet anders zijn dan jatwerk, dat is niet iets wat "zomaar" lostrilt tijdens het transport.
Op Schiphol heb ik meteen een schaderapport op laten maken, maar in de algemene voorwaarde van bagagevervoer waren fietsen gekenmerkt als buitengewone bagage en daarmee uitgesloten van welke schadeclaim dan ook.... Gelukkig via mijn gewone reis- en bagageverzekering nog iets vergoed gekregen.
Gelukkig was het op de terugreis naar huis, anders had ik in Griekenland eerst een dagje op zoek kunnen gaan naar nieuwe onderdelen. Reserve remblokken heb ik altijd wel bij me, maar complete nieuwe remmen niet !

Voor wat betreft het verdwijnen van onderdelen uit je bagage: misschien helpt het om alle bagage in ??n plunjezak te stoppen. Dan is een snelle greep in je bagage misschien net weer iets moeilijker.

Ronald